Як обрати школу?


5 нетипових критеріїв вибору закладу освіти, які варто знати батькам школярів.

Разом з нашим партнером — школою КМДШ — підготували статтю на актуальну тему для усіх, хто зараз обирає школу для своїх дітей. Це питання турбує не тільки батьків майбутніх першокласників. Аліна Долінко, контент-менеджерка школи КМДШ, поділилася інформацією, яка стане в пригоді усім батькам школярів. Адже комусь це допоможе зробити правильний вибір, а комусь — скоригувати ситуацію, щоб отримати максимальний ефект від навчальних умов, обставин та середовища.

«Що я бажаю для своєї дитини?» — головне запитання, на основі якого найкраще формувати критерії вибору школи. Круто, що українські родини все усвідомленіше підходять до розгляду навчальних установ для своїх дітей. Адже де, як не у школі, навчатися критичному мисленню, отримувати досвід через наукові експерименти, відкривати для себе світ та й взагалі відкривати себе. І щоб зрозуміти, що школа це все може забезпечити дітям, треба багато аналізувати та вміти поставити правильні запитання.

Аліна Долінко
контент-менеджерка школи КМДШ

Які ж 5 нетипових критеріїв вибору, які будуть корисні для батьків школярів, можна виділити? Спробуємо розглянути їх.

1.Додаткові можливості, окрім навчальної програми

Урок математики, домашнє завдання, контрольна робота, і так по колу: погодьтеся, це не про наповнення сучасної школи, а тим більше не про можливість різностороннього розвитку дитини. У наш час школа повинна бути не місцем примусового навчання, а середовищем, куди діти поспішають. А так буває? В КМДШ переконалися, що так.Адже з вечора наш третьокласник знає, що завтра на першому уроці буде цікавий гість, який розповість про експедиції до Антарктиди. На другому занятті – «Калейдоскоп наук» та довгоочікуваний похід до хімічної лабораторії, де можна експериментувати досхочу. Третій урок – мали б трішки притомитися, але ні, адже у творчій майстерні потрібно викластися на повну, щоб разом з класом створити 3D-макети кораблів мореплавців. А на четвертому занятті з географії досліджувати карту експедицій Колумба. На п’ятому уроці математики ми порахуємо відстані, які пройшов мореплавець у ході експедицій. Відчуваєте зв’язок та цілісність? Далі спорт, наприклад, флорбол; потім клуб з архітектури чи шахів. А на перервах – гоу до бібліотеки, де на зручних зонах відпочинку можна почитати улюблені книжки.Звісно, при такому наповненні та можливостях, дитина чекатиме ранкового пробудження, щоб активно увірватися в цікавий та насичений навчальний день у школі.

Illustration

2.Розвиток креативності

Урок математики, домашнє завдання, контрольна робота, і так по колу: погодьтеся, це не про наповнення сучасної школи, а тим більше не про можливість різностороннього розвитку дитини. У наш час школа повинна бути не місцем примусового навчання, а середовищем, куди діти поспішають. А так буває? В КМДШ переконалися, що так.Адже з вечора наш третьокласник знає, що завтра на першому уроці буде цікавий гість, який розповість про експедиції до Антарктиди. На другому занятті – «Калейдоскоп наук» та довгоочікуваний похід до хімічної лабораторії, де можна експериментувати досхочу. Третій урок – мали б трішки притомитися, але ні, адже у творчій майстерні потрібно викластися на повну, щоб разом з класом створити 3D-макети кораблів мореплавців. А на четвертому занятті з географії досліджувати карту експедицій Колумба. На п’ятому уроці математики ми порахуємо відстані, які пройшов мореплавець у ході експедицій. Відчуваєте зв’язок та цілісність? Далі спорт, наприклад, флорбол; потім клуб з архітектури чи шахів. А на перервах – гоу до бібліотеки, де на зручних зонах відпочинку можна почитати улюблені книжки.Звісно, при такому наповненні та можливостях, дитина чекатиме ранкового пробудження, щоб активно увірватися в цікавий та насичений навчальний день у школі.

Illustration

3.Матеріально-технічне забезпечення

Урок математики, домашнє завдання, контрольна робота, і так по колу: погодьтеся, це не про наповнення сучасної школи, а тим більше не про можливість різностороннього розвитку дитини. У наш час школа повинна бути не місцем примусового навчання, а середовищем, куди діти поспішають. А так буває? В КМДШ переконалися, що так.Адже з вечора наш третьокласник знає, що завтра на першому уроці буде цікавий гість, який розповість про експедиції до Антарктиди. На другому занятті – «Калейдоскоп наук» та довгоочікуваний похід до хімічної лабораторії, де можна експериментувати досхочу. Третій урок – мали б трішки притомитися, але ні, адже у творчій майстерні потрібно викластися на повну, щоб разом з класом створити 3D-макети кораблів мореплавців. А на четвертому занятті з географії досліджувати карту експедицій Колумба. На п’ятому уроці математики ми порахуємо відстані, які пройшов мореплавець у ході експедицій. Відчуваєте зв’язок та цілісність? Далі спорт, наприклад, флорбол; потім клуб з архітектури чи шахів. А на перервах – гоу до бібліотеки, де на зручних зонах відпочинку можна почитати улюблені книжки.Звісно, при такому наповненні та можливостях, дитина чекатиме ранкового пробудження, щоб активно увірватися в цікавий та насичений навчальний день у школі.

Illustration

4.Цінності, компетенції

Управлінці, які постійно стикаються з питанням набору кваліфікованих працівників, погодяться, що компетенції + цінності = ідеальний кандидат на посаду.Людина, яка багато знає та вміє, постійно професійно розвивається, але при цьому не є надійним командним гравцем, програватиме ціннісно- та командо-орієнтованим фахівцям. Стосується це не лише професійного життя, а й формування суспільства. Усім хочеться жити в середовищі, де панує повага, підтримка та відповідальність. Тому діти у найважливіші роки свого зростання мають набути не тільки якісних знань, а й формуватися як особистості, розвинути компетенції сучасної людини. Від цього залежить майбутнє цілого суспільства.Дійсно, сучасна школа на запитання: «на яких цінностях ви будуєте шкільне життя?» має дати швидку та впевнену відповідь. Наступний етап – зіставити цінності школи з сімейними та прийняти для себе важливе рішення.

Illustration

5.Практичне закріплення знань

Уміти напам’ять розповісти параграф з підручника та розписати завчену формулу, не розуміючи її суті? Не цього хочуть батьки для своїх дітей. Можна завчити будь-що, але який сенс, якщо дитина не розуміє, як це застосувати в житті? І взагалі, чи мають такі знання пряме відношення до життя. Просте запитання: «Як у вашій школі закріплюють отримані знання?» – може врятувати родини від помилкового вибору.
Наприклад, однією з особливостей мережі шкіл КМДШ є те, що діти отримують досвід, пов’язаний з тим, що їх оточує в житті. Якщо вивчається тема на хімії – обов’язково знання закріплюються дослідом, який учні виконуються самостійно під наглядом викладача. Вивчаємо фізичні закони – обов’язково проводимо паралелі з real life, шукаємо точки перетину. Погодьтеся, що вивчати тему "Паралельне з'єднання провідників" просто на теорії – не надто цікаво та марна трата часу.
А якщо в команді скласти з учнями електричне коло, дослідити всі закони цього виду з'єднання, перейти до розв'язання задач, то у ході роботи школярі можуть помітити, наприклад, що загальний електричний опір в колі має числове значення менше, ніж опори резисторів у даному колі. Цікаво ж розібратися у цьому, тому починаємо аналіз та дослідження. Такий дослідницький підхід набагато ефективніший, аніж отримання готової відповіді від вчителя.
Вибір школи – непростий період, але дуже цікавий. Круто, що сьогодні критерії вибору значно розширюються. Це свідчить про те, що функції освітнього процесу прогресують, з’являється все більше можливостей для дітей. І найголовніше – віднайти середовище, де ці можливості втілюються на високому професійному рівні.

 
Маєте запитання чи ідеї? Дізнавайтеся більше про наші пропозиції. Надсилайте листи на електронну скриньку: au.orpde%40troppus, телефонуйте +38(032)2492029 або заходьте в гості! Завжди раді спілкуванню з вами!