#EdProрекомендує
Що робить школу успішною?
І чому в найкращих школах України обирають комплексні освітні рішення EdPro.
Як обирати обладнання для школи? Ірина Грекова, керівник відділу освіти виконавчого комітету Солонянської селищної ради у таких випадках запитує в учителів, що їм потрібно і чим вони будуть користуватися. “Для нас первинним є зацікавлений та мотивовний вчитель, тоді ККД цих інвестицій буде високим. Адже найгірше, коли кошти можуть бути вкладені, а обладнання не будуть використовувати,” — розповідає пані Ірина у розмові про обладнання для опорної школи у смт Солоне на Дніпропетровщині, яку називають однією з найкращих в Україні.
Ірина Грекова, керівник відділу освіти виконавчого комітету Солонянської селищної ради
Що цікаво, ця школа уже обладнана інтерактивними дошками з програмним забезпеченням, але минулого року за зверненням відділу освіти вчителі інформатики КЗО "Солонянська СЗШ №1 І-ІІІ ступенів" проаналізували можливості комплексного освітнього рішення — інтерактивна панель EdPro з освітньою програмою mozaBook — і аргументували, чому їм таке ообладнання необхідне. Наступний крок — усі вчителі школи пройшли безкоштовний Вебінар "Робота з mozaBook та mozaWeb" і однозначно підтвердили висновки вчителів інформатики. “Ми не змушували вчителів освоювати щось, не нав’язували. А навпаки — дали те, на що у них був запит. Про інтерактивні панелі EdPro вперше почула на обміні досвідом в рамках програми «Маршрути успіхів» у Житомирі, а побачила — у Біотехнологічному ліцеї «Радовель». Я хотіла на власні очі переконатися, чи все так, як розповідають. У ліцеї поспілкувалася з учителями, розпитала, який функціонал вони використовують, що найбільше затребуване. Після цього дала посилання на сайт директору Солонянської СЗШ №1 і отримала позитивні відгуки.
Нещодавно у школу знову закупили дві інтерактивні панелі з програмою mozaBook. Я запитала в учителів, яке обладнання їм потрібне, — кажуть інтерактивні панелі з програмою від EdPro. Оскільки вони уже протягом року працювали, все випробували, то у мене не було сумнівів.”
Спочатку вчителі полюбили ваші інтерактивні панелі та програму mozaBook, а тоді ми їх придбали.
Ірина Грекова
керівник відділу освіти виконавчого комітету Солонянської селищної ради
Вплив карантину на освітній процес посприяв тому, що усі переглядають невикористані резерви. За словами пані Ірини, разом зі школами відділ освіти працює, щоб синхронізувати процеси дистанційного та очного навчання, які з вересня будуть відбуватися паралельно. І якщо у частини дітей буде запит на допоміжне дистанційне навчаня, вони мають це отримувати.
За три роки кількість учнів в опорній Солонянській СЗШ №1 зросла від 650 до 946. У 8-тисячному містечку до збудованої ще у 1977 році школи потягнулися діти з сусідніх населених пунктів після капітальної реконструкціїу 2018 році. Вигляд сірої великої споруди змінили до невпізнавано сучасного та кольорового. Але ще більше вражає технічна база освітнього закладу — від першого в Україні Інклюзивно-ресурсного центру до професійних спортивних майданчиків.
Директору КЗО "Солонянська СЗШ №1 І-ІІІ ступенів" Володимирові Сергієнку подзвонили зранку, а він уже нараду проводить. Про те, що школу вважають однією з найкращих в Україні говорить: “До нас приїжджають вчителі, директори, голови громад з різних областей і питають, як нам зробити таку школу як ваша? До карантину приїжджали з міста Дніпра мої друзі, також директори шкіл, і коли вони проходили по школі, дивились на інтерактивні комплекси, у нас їх більше 20-ти — усі включені, вчителі за ними працюють. У мене так часто запитують: “Як ви мотивуєте вчителів? У нас не хочуть освоювати нову техніку…”
А у нашій школі вже мало не б’ються за нові інтерактивні панелі — вчителі відчули переваги, бо навчилися, вважаю, що це дуже добре!
Володимире Григоровичу, то як ви мотивуєте вчителів?
Виділяємо такі бонуси як надбавка за престижність. Якщо учень зробив досягнення на рівні громади, нагороду отримує учень та вчитель, який його підготував, починаючи від обласного рівня і завершуючи міжнародним. У нас є рекордсмени — минулоріч наш учень отримав нагороду 14 тис грн, а позаминулого року — 22 тис грн. У всіх є мотивація. Крім того, з боку адміністрації подаються вчителі на преміювання за здійснені досягнення. Також нагороджуємо грамотами та подяками, якщо є така можливість.
Розкажіть, як поділили між класами інтерактивні панелі EdPro?
У нас поки що було тільки 2 ваші інтерактивні панелі, одна — в кабінеті біології, а другу ми дали в початкову школу для першого класу. Вирішили подивитися, як функціональні можливості використовувати на практиці на різних уроках, поекспериментувати — з нашого досвіду набагато ефективніший цей прилад з програмою mozaBook для старшої школи, для них є більше матеріалів. Спостерігали та обговорювали з учителями протягом навчання і в кінці навчального року. Тому коли цьогоріч з’явилася можливість отримати інтерактивні панелі, вчителі одразу вирішили, що вони будуть у класах старшої школи.
Учням всіх класів освітнє рішення EdPro подобається, діти з менших класів обожнюють ігри, а старші — можуть робити серйозні проєкти за матеріалами програми. Частина вчителів використовували програму mozaBook для створення уроків на дистанційному навчанні.
За три роки у вас на третину збільшилася кількість учнів. Як вважаєте, в чому основна причина?
Спершу головна причина була в матеріально-технічній базі — спортивні комплекси, обладнання в кабінетах, дизайн шкільних внутрішніх приміщень, спортивна та актова зала, футбольні, баскетбольні, волейбольні поля — все це викликало захоплення. Спочатку ці учні приїжджали на спортивні секції, далі уже захотіли навчатися. З минулого року це зростання кількості учнів також було пов'язаним і з якістю викладання. Справа в тому, що значна кількість вчителів дуже зацікавлені в професійному зростанні, самостійно опановують багато різноманітних програм, проходять Вебінари, відвідують конференції, щоб володіти новими прийомами і досягати результатів у навчанні.
Хоча особисто моє враження таке, що на даний момент у нас ситуація також трохи парадоксальна — багато вчителів опанували значну кількість нових методик, але не всі можуть успішно це застосувати на практиці, не всім вдається зацікавити учнів. Можливо, це пов'язано з тим, що спочатку потрібно це все самому переварити. У нас гарний приклад — це вчитель історії Фещенко Євген Леонорович, який зміг зацікавити дітей і у нас чудові результати і на обласній олімпіаді, і в Малій академія наук України, і на всеукраїнських конкурсах. Нещодавно хлопець з нашої школи зайняв друге місце на Online-конкурсі «Відун» (Участь в конкурсі брали рої Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») старшої вікової групи (15-17 років), готувалися на базі навчальної програми з «Історії України» для закладів загальної середньої освіти). Зараз уже йдеться про якість викладання, коли учні з сіл іншої громади самостійно приїжджають за 30-35 кілометрів на навчання у нашу школу. З населених пунктів нашої громади дітей привозять 6-ма автобусами.
У приміщенні школи знаходиться Інклюзивно-ресурсний центр, де зараз навчається 10 учнів, які йдуть за індивідуальною програмою розвитку, вони відвідують уроки разом з асистентом вчителя, також всі необхідні заняття проходять в Інклюзивно-ресурсному центрі.
Розкажіть, наскільки задоволені оновленням та змінами працівники школи, діти?
У лютому в нас пройшов інституційний аудит: 99% вчителів сказали, що вони задоволені створеними в школі умовами та 82% учнів і 80% батьків. У нас є кабінети-лабораторії з хімії, фізики, біології, кабінет географії, три кабінети інформатики, які оснащені усім необхідним для навчання. Для прикладу, в кабінеті біології є два електронні 10-тисячні мікроскопи, майже три десятки інших різних мікроскопів. У кабінеті фізики є 4 комплекти обладнання для виконання лабораторних у групах, набори австрійського виробництва та нашого, з Житомирщини, яке нічим не поступається імпортному. Учні мають усі засоби для якісного виконання робіт природничого циклу. Крім того, обладнано 3 кабінети іноземної мови, вони оснащені інтерактивними дошками. Протягом двох останніх років у нас працював волонтер з Корпусу Миру викладачем іноземної мови. Багато учнів відвідували уроки. А заняття на гуртках були популярними як серед дітей, так і серед дорослих — приходили всі, хто бажав. Коли почався карантин, він був змушений поїхати, але дуже хоче повернутися назад і працювати у нас. Не знаю, чи саме так вдасться, але ми знову подали заявку на волонтерську місію. 
Реконструкція школи тривала протягом одного року — у цей час вчителі проводили навчання у дві зміни або займалися з дітьми в приміщенні іншої школи, організовували вивіз літератури з бібліотеки, всі були активно задіяні.
Директор відзначає, що у школі вчителі-лідери, разом з методистом Пушко Інною Володимирівною знаходять цікаві проєкти, конкурси, протягом трьох років беруть участь в проєктах з STEM-освіти, конкурсах від Learning, у червні мають приїхати і впроваджувати Міжнародний проєкт на базі молодшої школи, як тільки карантин дозволить. Минулого року тут відбувся EdCamp, цьогоріч також був запланований. Проводять обласний конкурс Учителя року з історії. Подивитися, набратися досвіду приїжджають гості з різних шкіл України.
ПІДПИСУЙСЯ НА НОВИНИ