Стартує #SuperUrok2020 з STEAM
До всеукраїнського змагання готові?
Ще не чули про конкурс #SuperUrok від EdPro? Ви щасливчик! Бо це фантастичне всеукраїнське шкільне змагання — діти, які хочуть створити СВІЙ продукт, цікаві завдання, виклики, командна робота, суперпризи, які ощасливлюють (і це факт!) школярів й учителів. Ааа, ви вже знаєте і мрієте взяти участь? #SuperUrok2020 з STEAM — оголошуємо відкритим! Урааа! Цьогоріч чекаємо на сміливців з усієї України з STEAM-проєктами!
Умови конкурсу з відеопорадами та повним переліком правил!
А зараз саме час розібратися, що таке ці STEAM-уроки та STEAM-проєкти? Досліджуючи різні джерела, ми відшукали основне: Під час виконання STEАM-проєкту учні під керівництвом ментора знаходять шляхи вирішення завдання, застосувавши свої знання, провівши розрахунки та експерименти, отримують практичний результат.
Для чого запарюватися цими STEАM-проєктами? Пам'ятаєте Валентина Фречка, який винайшов спосіб виготовлення паперу з опалого листя ще будучи школярем? Експерименти для вирішення проблем у навколишньому світі дають нам ідеї для створення нового і потрібного людям. Коли ми вчимося на уроках, що ми отримуємо? STEАM-проєкт — експеримент з практичним результатом, що може підтверджувати чи спростовувати наші гіпотези, щоб вирішити важливу для нас задачу. Ми вчимося застосовувати свої знання одразу, бо після завершення школи, університету це досить болюче усвідомлення: а тепер вчимося реально вчитися!
Крім того, методи проєктної роботи найефективніші у сфері освіти та наукової роботи.
Про STEАM-проєкти та ресурси для ідей ми розпитали під час інтерв'ю в учительки інформатики СЗШ м. Львова Ольги Доскочинської, яка створювала з учнями такі проєкти.
Ольга Доскочинська
учителька інформатики СЗШ м. Львова
Пані Олю, розкажіть, що таке STEAM-уроки та проєкти?

Насамперед хочу розказати, що ж таке STEM. Цей освітній підхід охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Та все частіше використовують поняття STEAM, додаючи ще й мистецтво (Art).

При цьому всі ці дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення відіграє практичне застосування отриманих знань. Учень не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Школярі отримують практичні навички, що можуть зробити наше життя простішим, наприклад, створюють «розумні будинки».

Чому STEАM-освіта набирає все більшої популярності?

Особливістю STEM-освіти є те, що технології, математика, інженерія та мистецтво не вивчаються як окремі науки (навіть з урахуванням міжпредметних зв'язків), а сприймаються учнями як єдність наукових знань і практичних прийомів їх застосування. Важливий метапредметний підхід, в якому учні та вчителі здійснюють спільну освітню діяльність. У процесі цієї діяльності учні та вчителі навчаються проєктного мислення. Урок будується на артефактах. Розглядаються проблеми, пов'язані з життям та світом учня, контекст, що цікавий та важливий сьогодні, навіть якщо мова йде про майбутнє. Важливий продукт, отриманий в процесі діяльності.
Як можна використовувати програму mozaBook для створення такого проєкту?

Використання 3D-моделей, відео, готових експериментів з програми підходить на кожному з етапів: пошук інформації, робота в команді, розв'язування завдань, постановка та перевірка гіпотез, презентація отриманих результатів.
Де учителям шукати теми, можливо підкажете, які ресурси в інтернеті використовувати?

Звичайно, ми хочемо створити щось оригінальне, але варто знати, що уже зробили до нас. Я рекомендувала б ознайомитися з матеріалами на таких сайтах:

Розкажіть, які основні етапи STEAM-проєкту?

Пропоную такі схеми роботи для команд.
  • Визначення проблеми: учні виявляють та уточнюють задачу, яку вирішуватимуть.
  • Дослідження: члени команди збирають необхідні дані про проблему, використовуючи різні джерела інформації. Пропонуйте учням якісні джерела інформації з науки, математики та завдання, що передбачають кілька варіантів вирішення.
  • Розробка варіантів вирішення проблеми: учні в дослідницькій групі пропонують, обговорюють та аналізують різні ідеї, застосовуючи "Мозковий штурм" або інші методи для генерації ідей.
  • Вибір рішення та планування роботи: учні прописують етапи роботи, створюють дизайн, ескіз тощо.
  • Створення продукту, реалізація вирішення проблеми.
  • Перевірка та тестування продукту.
  • Аналіз результатів роботи та удосконалення розробок.
Результат такої діяльності – власні науково-дослідницькі ідеї та інженерні розробки.

Ще один варіант, за яким може працювати команда:
  • Ініціація уроку (проєкт починається з ідеї) – мозковий штурм, генерація ідей, відбір і оцінка ідей, фасилітація. Мета – конкретна, вимірна, досяжна, реалістична, обмежена в часі. Планування – назва проєкту, актуальність, мета та очікування, основні етапи, прогнозована користь, необхідні ресурси.
  • Моніторинг.
  • Реалізація.
  • Завершення.
Як організувати урок, коли він із різних предметів?

Цей урок може провести один або декілька вчительів. Якщо ментор один, йому потрібно підвищити свій рівень знань з інших предметів. Або ж співпрацювати з колегами, які викладають інші предмети.
Ваші побажання учасникам конкурсу #SuperUrok2020 з STEAM.

Отримуйте задоволення від роботи над проєктом і не зупиняйтеся!
~
Коротка довідка з корисними ресурсами. Відкриті освітні ресурси для впровадження STEM- та STEAM-навчання будуть корисними не лише у рамках нашого конкурсу. Це хороші орієнтири на майбутнє.
Ресурс з інформацію про інженерні професії та можливість кар'єрного зростання у цьому напрямі. Тут є конструювання, проєктування, проведення дослідів і експериментів в ігровій формі (англомовна версія сайту містить більшу кількість ігор, плани занять для вчителів).
Європейська платформа, яка популяризує STEM-освіту та сприяння інноваціям у викладанні STEM на різних рівнях освіти. Stem Alliance дає змогу вчителям підвищувати свою кваліфікацію через проведення різноманітних конкурсів і навчальних семінарів сучасного формату з найкращими тьюторами світу.
Онлайн-платформа з дидактичними матеріалами для вчителів природничо-математичних дисциплін. На сайті є величезна кількість ідей для STEM-проектів, які можна виконувати самостійно або з представниками різних країн. Також тут є цікаві вебінари, онлайн-тренінги.
Сайт з розробками занять за STEAM-підходом (англійською мовою).
Сайт з матеріалами для проведення STEM-уроків (плани уроків), стратегії навчання і ресурси для заохочення до наукових досліджень. Сайт містить інструменти для спільної роботи вчителів та обміну досвідом (будь-хто може стати учасником спільноти).
Платформа, яка є міжнародним інтернет-середовищем дослідницької взаємодії школярів, і працює за принципом краудсорсингу (спільної роботи географічно розподілених груп учнів).
Чекаємо на ваші реєстрації та цікаві STEAM-проєкти на конкурсі!
ПІДПИСУЙСЯ НА НОВИНИ