Інтерактивна дошка та її вплив на освіту

Інтерактивна дошка та її вплив на освіту

Люди завжди цікавляться чимось новим, вони готові дізнаватися усе, що невідоме, радіють знанням, навичками. Урок має бути яскравим та стати фундаментом того, чим буде цікавитись учень надалі. Допомогти вчителю хоч якось вирішили це непросте завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій. Впровадження інформаційних технологій для навчання школярів дозволяє отримати доступ до різних інформаційних ресурсів, сприяє збагаченню змісту навчання, надає йому свіжості, а також відчуття пізнання. Таке навчання дозволяє розв'язувати проблему пошуку шляхів і засобів активізації пізнавального процесу учнів, розвитку їхніх творчих здібностей, симуляції розумової діяльності.

Нумо спробуймо розібратися, що таке інтерактивна панель, також відома як інтерактивна дошка, розумна дошка. Зазвичай це є великий інтерактивний екран у формфакторі дошки, що виглядає як звичайна дошка. Це може бути автономний комп'ютер з сенсорним екраном, що використовується самостійно для виконання завдань та операцій, так і пристрій, що підключається до екрана і використовуються як чутлива поверхня для управління комп'ютером.  

Перші інтерактивні дошки були розроблені та виготовлені для використання в офісах у 1990 році та використовувалися для нарад невеликих груп чи круглих столів. Інтерактивна дошка може бути, як автономним комп'ютером, так і великою функціональною сенсорною панеллю для використання з комп'ютерами.  Драйвер пристрою зазвичай встановлюється на комп'ютері, а інтерактивна дошка може виступати пристроєм введення інформації. Відеовихід комп'ютера підключається до цифрового проєктора, щоб зображення можна було проєктувати на інтерактивну поверхню дошки.

Після підключення, встановлення драйверів, користувач калібрує зображення, узгоджуючи положення проєктованого зображення та фізичних координат на дошці. Після цього вказівник можна використовувати для активації програм, кнопок, меню з самої дошки, як зазвичай це роблять за допомогою мишки. Якщо потрібно ввести текст, користувач може викликати екранну клавіатуру або, якщо програмне забезпечення це передбачає, використовувати розпізнавання рукописного вводу. Це дозволяє відмовитися від підключення клавіатури комп'ютера для введення тексту.

У деяких навчальних класах інтерактивні дошки вже замінили традиційні. Навіть там, де використовуються традиційні дошки, часто їх доповнюють інтерактивними дошками, підключаючи до цифрової системи розподілу відео- та цифрового контенту у школі. У інших випадках вчитель чи дитина взаємодіють з середовищем спільного використання інформації та малювання.  Багато компаній та проєктів зараз зосереджені на створенні додаткових навчальних матеріалів спеціально розроблених для інтерактивних дошок та інтерактивних панелей.

Деякі виробники також пропонують системи реагування на уроці, що доповнюють інтерактивну дошку. Наприклад, портативні клікери, що працюють через інфрачервоний порт або радіосигнал, можуть збирати від учнів основні варіанти вибору чи опитування. Більш досконалі клікери пропонують текстові та цифрові відповіді та можуть експортувати аналіз успішності студентів для подальшого перегляду. Поєднуючи зворотну реакцію в класі з інтерактивною дошкою, викладачі можуть передавати матеріали та отримувати відгуки. Наприклад, студент може розв'язати на інтерактивній дошці головоломку, що включає математичні поняття, і пізніше продемонструвати свої знання на тесті, проведеному за допомогою системи реагування у класі. Деякі програми реагування можуть організовувати та розробляти заходи та тести, розроблені за державними стандартами.

Зараз існує багато досліджень, що виявляють суперечні висновки щодо ефекту використання інтерактивних панелей на навчанні у школі. Основним висновком таких досліджень є те, що коли вчителі протягом тривалого проміжку часу користувались інтерактивною дошкою, це мало вплив на покращення національних тестових балів з року в рік. Дослідження показало, що технологія інтерактивних панелей призвела до послідовних успіхів у всіх ключових етапах та предметах.

Для того, щоб визначити, чи відбулась якась зміна в педагогіці чи стратегії викладання, дослідники провели детальне опитування. Вони відзначили, що на використання викладачами цієї технології в першу чергу впливає доступність програмного забезпечення. Розробники обладнання створюють різні спільноти вчителів та освітніх установ для поширення інформації про використання інтерактивних панелей в освітньому середовищі. Такі вебсайти регулярно пропонують результати досліджень, проводять безкоштовні уроки щодо роботи з дошкою для сприяння широкого використання інтерактивних панелей у класах.