mozaBook на географії та природознавстві щоуроку!
Коли вчителька географії Тетяна Гришельова звернулася із запитом в службу підтримки EdPro, ми ще не знали, що вона та її учні захочуть розповісти про свої уроки з програмою mozaBook. Але звичайне побутове спілкування про налагодження роботи учнівського акаунта дало чудові результати. Бо ми завжди розпитуємо, а вчителі та діти раді поділитися своїм досвідом.
Тетяна Гришельова: "Програма mozaBook дозволяє розширити межі пізнання, доповнюючи навчальний матеріал відео, симуляцією, різноманітними інструментами. Намагаюсь чергувати ілюстративні матеріали з обговоренням. Проводжу картографічні практикуми на характеристику об’єктів, їхні порівняння. Мені дуже подобається, що зображення і карти можна збільшувати в один клік. Це дуже важливо для візуального сприйняття і розуміння географічних процесів та явищ на дистанційних уроках, коли більшість дітей працюють зі смартфонів."
Пані Тетяно, як ви та ваші учні користуються системою Mozaik під час навчання?
Минулий рік для мене, як і для більшості українців, став шоком. Неочікувана, невиправдана, жорстока війна вибила з колії. Але з часом прийшло розуміння, що потрібно триматися, а діти мають отримати гарні знання навіть у таких надважких умовах. Тому я стала шукати сервіси, які можуть зробити мої уроки географії та природознавства цікавішими, а знання доступними. Справжньою знахідкою для мене стала платформа mozaWeb з програмним забезпеченням mozaBook. Зараз я нею користуюся практично на кожному уроці. Створюю електронні робочі зошити, наповнюю їх необхідними екстра (відео, 3d сценами, картографічним матеріалом, тестами, іграми та іншим матеріалом). Їх я використовую на уроках як презентації, прикріпляю дітям в GoogleClassroom для домашнього опрацювання, роботи з тренувальними тестами.
Наскільки програма допомагає вам під час дистанційних уроків?
Мій практичний досвід викладання географії та природознавства свідчить про те, що на сучасному етапі навчання значну увагу необхідно приділяти застосуванню мультимедійних технологій, у яких одночасно використовують тексти, графіку, відеоматеріали, звукові ефекти, анімацію. Програма mozaBook якраз і має всі ті можливості інформаційних систем, які мені потрібні. Тут є поєднання аудіо та візуальних ефектів, які впливають на емоційні та понятійні сфери та сприяють більш ефективному засвоєнню матеріалу. Дистанційні уроки я проводжу з використанням електронних робочих зошитів, які створюю переважно самостійно або користуюся готовими цифровими уроками, які є у бібліотеці та в методичних посібниках. Доповнюю матеріал 3D-сценами, коли це потрібно, наприклад, з такою візуалізацією зрозуміти складний матеріал про формування і закономірності клімату значно простіше. Та ще коли зразу й закріпити тестами після перегляду. Програма mozaBook дозволяє розширити межі пізнання, доповнюючи навчальний матеріал відео, симуляцією, різноманітними інструментами. Намагаюсь чергувати ілюстративні матеріали з обговоренням. Проводжу картографічні практикуми на характеристику об’єктів, їхні порівняння. Мені дуже подобається, що зображення і карти можна збільшувати в один клік. Це дуже важливо для візуального сприйняття і розуміння географічних процесів та явищ на дистанційних уроках, коли більшість дітей працюють зі смартфонів. Програма mozaBook дозволяє розширити межі пізнання, доповнюючи навчальний матеріал різними інструментами, яких є дуже багато на платформі. Використання цифрових уроків дозволяє цікаво провести дослідження: «Попірнаймо», «Поїдьмо на сафарі», «Приєднуйтесь до каравану», «Подорож до центру Землі», «Що з нами буде». Діти вже в 5 класі в процесі навчання набувають корисних, необхідних в житті знань і навичок: «Як гасити пожежу», «Як правильно мити руки», «Як вести здоровий спосіб життя», «Як правильно харчуватися», «Як зменшити кількість відходів». Програма mozaBook має дуже великі можливості. Планую надалі їх вдосконалювати та запроваджувати для навчання і виховання своїх учнів.
Тетяно, ви проходили Освітні курси EdPro Education?
Влітку 2022 року я дізналася, що проводяться навчальні курси на EdPro про програмний засіб Mozaik і вирішила, що це саме те, що мені зараз потрібно. Навчання пройшло на одному диханні. Завдяки відеоурокам тренерів пана Дмитра Галька та пані Вікторії Косик все було зрозуміло, а якщо виникали певні запитання, все вирішувалось дуже швидко та оперативно. Практично за два тижні серпня я опанувала 4 модулі: базовий, для вчителя географії, для вчителя 5 класу НУШ і для дистанційного навчання. Навчилася створювати електронні зошити, наповнювати їх екстра з різноманітними активностями. Це було дуже цікаво і практично. І вже з 1 вересня я почала застосовувати набуті знання і вміння на дистанційних уроках.
Як взагалі дізналися про mozaBook? І як почали використовувати в роботі?
Про mozaBook я дізналася декілька років назад, коли, готуючись до уроків, натрапила на візуалізацію деяких географічних процесів у вигляді 3D-сцен. Мені це дуже сподобалось. Я зареєструвалась на платформі, але як це використовувати, коли в школі немає інтерактивної панелі, і купити її не було можливості? Я зрозуміла, що поки що не можу користуватися цими унікальними інструментами. Але коли торік наш методист кафедри природничих наук Дніпровської академії неперервної освіти поширила в телеграм каналі вчителів географії Дніпропетровщини посилання на курси EdPro, я не гаяла ні хвилини й зразу зареєструвалась. Звичайно, використовувати mozaBook значно краще з усіма можливостями, а це платно. Я готова була платити, але вирішила спробувати свої сили в конкурсі "Онлайн-урок з mozaBook 2022". На моє щастя, журі високо оцінило мою роботу і я отримала річну підписку та можливість користуватися рік цією програмою з усіма її перевагами. На сьогодні це найкраще, на мій погляд, програмне забезпечення. Я користуюся ним на кожному уроці. Мені подобається і діти в захваті.
Наскільки популярна програма саме у вашій школі?
У нашій школі програма поки що тільки набуває поширення. На жаль, в умовах дистанційного навчання ми не так тісно спілкуємося. Але на онлайн-зустрічах, педрадах ділимося досвідом про інноваційні технології, які використовуємо на уроках. Я звичайно із захватом розповідаю про mozaBook і бачу зацікавленість, особливо вчителів природничого циклу і початківців. Знаю, що деякі вчителі вже проходили курси. Плануємо провести педагогічну зустріч саме з питання вивчення можливостей саме цієї навчальної програми. Уже маємо в школі інтерактивну дошку, яку подарувала благодійна організація ЮНІСЕФ. Тому сподіваємось, що в наступному навчальному році будемо зустрічати й навчати дітей у школі. І звичайно ж використовувати для навчання mozaBook на великому екрані.
Чим найчастіше діляться батьки чи учні про mozaBook?
Учням подобаються уроки, де вони можуть подорожувати материками й океанами, знайомитися з різними країнами, пізнавати світ і вирішувати спільно певні проблеми. Тому діти із захопленням відгукуються про уроки, на яких розглядаємо 3D-сцени, симуляції, закріплюємо матеріал тестами чи колективними іграми. Батьки, з якими спілкувалася, теж відзначають, що вчитися з mozaBook значно цікавіше, а складний матеріал засвоюється легше.
Учні із Запорізького ліцею Апостолівської міської ради Криворізького району Дніпропетровської області залишили свої відгуки.
Аня з 10 класу: "Дуже задоволена уроками з mozaBook. Матеріал уроку сприймається легше, цікавіше і швидше запам'ятовується. Подобається, що можна знайти різноманітні та пізнавальні уроки, відео, квести, 3D, тестові завдання, ігрові форми, карти. Вважаю, платформа надає якості дистанційному навчанню."
Віолетта з 11 класу: "Мені дуже сподобалось працювати з порталом mozabook. В ньому є все, що потрібно: цікаві завдання, зручний інтерфейс і велике задоволення від роботи :)"
Анастасія з 7 класу: "Уроки географії з Mozabook стали цікавішими й зрозумілішими. Через анімації, відео, ілюстрації мені краще зрозуміти навіть складні теми. А подорожі материками й океанами додають гарних вражень."
Уляна з 6 класу: "Мені дуже подобається використання платформи Mozaweb на уроках географії. Там багато корисного та навчального матеріалу, який легше і швидше засвоюється, ніж тексти з підручника. На цій платформі можна проходити перевірочні тести, дивитися презентації та багато іншого, але найбільше мені подобаються 3D-сцени.
Віртуальна реальність Mozaweb на уроці дозволяє зануритися і переміститися через відчуття — слух, зір, дотик — у світ, створений технічними засобами. Це ілюзія дійсності, вона дає можливість на онлайн-уроці досліджувати космос, земну кору, підкорювати Еверест, подорожувати світом, керувати транспортом, грати в різноманітні дидактичні ігри. Це переміщення в іншу реальність, відмінну від тої, що нас оточує.
Використання можливостей mozaBook формує в мене стійкий інтерес до предмета географії, сприяє моєму розвитку творчої особистості, цілком забезпечує мотивацію до навчання. З упевненістю можу сказати, що це не просто цікаві, а й круті технології, які роблять кожен урок інноваційним, пізнавальним та захоплюючим. Мені дуже подобається так вчитись. Звичайно ж хочеться більше саме таких уроків і з інших предметів в тому числі. Адже, крім знань, від таких занять я ще отримую й багато позитивних емоцій."
Карина з 10 класу: "Ми використовуємо MozaBook з початку навчального року. Це неймовірно! Мені було дуже цікаво і пізнавально на уроках з усіма відео, 3D-сценами, тестовими та ігровими завданнями, картами які можна збільшувати! Я щиро вдячна нашій вчительці за можливість цікаво вивчати географію!"
Нагадуємо, що компанія EdPro щомісяця проводить розіграш коду програми mozaBook. Зареєструватися можна на цій сторінці: Коди активації mozaBook у подарунок 2023. Також тут можна дізнатися імена переможців та результати за кожен місяць.
Якщо у вас є бажання поділитися своєю історією під час війни, пишіть нам, діліться у коментарях під дописом. Заповнюйте форму з опитуванням про історію вашої школи.