Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
НАШІ ПРОДУКТИ
Доступні у програмі mozaBook та в pdf-форматі.
Наші електронні методичні рекомендації для вчителів з використання вмісту mozaBook і mozaWeb за програмами МОН поповнилися новими випусками та містять методички з історії уже для усіх класів. Розпитуємо в автора-упорядника найцікавіше: як користуватися такими посібниками, щоб користатися на уроках якісним та перевіреним матеріалом. Переглянути перелік посібників у pdf-форматі можна на цій сторінці, а повний список посібників та підручників — тут. Кілька практичних кроків у диджиталізації та цифровізації нашої освіти.
Микола Пірогов
представник команди EdPro, автор-упорядник лінійки навчально-методичних посібників з різних предметів шкільної програми, кандидат біологічних наук, доцент, викладач біологічних дисциплін із 11-річним стажем (кафедра ботаніки ЛНУ ім. І. Франка, 2007-2018 роки).
З 2019 року я працюю в нашій дружній команді EdPro. Тут мій великий досвід роботи в освітній сфері виявився вкрай потрібним. Я знову займаюся підготовкою методичних видань і сфера моїх інтересів значно розширилась: біологія, хімія, фізика, історія та інші науки :)
Миколо, з чого для тебе почався шлях у сферу освіти?Дякую за це питання, Оксано. Отож, насправді мій шлях в освіту почався із зацікавлення наукою, з середини 90-х я почав досліджувати гриби та лишайники. Думаю, мій науковий інтерес до вказаних груп живих організмів став причиною того, що у 2002 році, після закінчення Новояворівського ліцею, я вступив на біологічний факультет Львівського національного університету імені І. Франка.Починав навчання на кафедрі біофізики, але все ж таки моїм основним зацікавленням були рослинні організми у широкому сенсі цього терміну, тому згодом перевівся на кафедру ботаніки. У 2007 році я закінчив цю кафедру з червоним дипломом. Одразу ж після завершення навчання я залишився працювати на кафедрі на викладацькій посаді асистента кафедри. З 2007 до 2018 року я вів активну наукову роботу на кафедрі з дослідження різноманіття лишайників та грибів нашого регіону — Західної України.
Микола Пірогов
автор-упорядник лінійки навчально-методичних посібників EdPro
За цей період у 2012 році я захистив дисертацію та отримав науковий ступінь кандидата біологічних наук зі спеціальності мікологія, а дещо пізніше, у 2014, — вчене звання доцента кафедри ботаніки. Якщо згадувати про аспірантуру, то з 2008 року навчався у заочній аспірантурі до захисту дисертації, який відбувся ще у межах аспірантури.На кафедрі ботаніки, в основному, займався викладанням мікології (наука про гриби), фікології (наука про водорості), фітопатології (наука про хвороби рослин), таксономії (науки про принципи виділення та найменування груп живих організмів) та кількох інших загальноботанічних дисциплін. Також проводив ботанічні практики.За період своєї наукової та викладацької роботи я опублікував багато одноосібних та колективних наукових статей у фахових виданнях, також став співавтором кількох колективних монографій і навчальних видань.З 2019 року я працюю в нашій дружній команді EdPro. Тут мій великий досвід роботи в освітній сфері виявився вкрай потрібним. Я знову займаюсь підготовкою методичних видань, тільки на цей раз для вчителів і сфера моїх інтересів значно розширилась: біологія, хімія, фізика, історія та інші науки :).
Скільки Навчально-методичних посібників для учителів ти створив разом з командою EdPro?
З весни 2019 року і до сьогоднішнього дня ми підготували 27 методичних рекомендацій щодо використання інтерактивного контенту. Ці рекомендації орієнтовані на вчителів та студентів профільних закладів освіти та покликані допомогти у підготовці якісних та сучасних уроків з використанням програмного засобу mozaBook та інтерактивних панелей EdPro.
Для яких класів та з яких предметів є готові посібники?Спершу ми, звісно, підготували методичні рекомендації з предметів “Біологія” (6-9 класи) та “Біологія і екологія” (10-11 класи). Далі опрацювали предмети “Природознавство” (5 клас) та “Хімія” (7-11 класи). Саме 2020-й рік у нашій роботі виявився найбільш плідним у плані цифровізації, адже ми підготували методичні рекомендації з таких предметів: “Фізика” (7-9 класи), “Фізика і астрономія” (10-11 класи), “Географія” (6-10 класи) та в кінці року взялися за підготовку методичних рекомендацій з “Історії України” та “Всесвітньої історії” (5-11 класи). І власне вже за останні кілька місяців робота з посібниками з цих предметів була завершена — частина з них доступна для користувачів, а частина стане доступною найближчим часом.Також для НУШ у нас є "Математика" (1-4 клас), "Я досліджую світ" (1-4 класи).
Микола Пірогов
представник команди EdPro, автор-упорядник лінійки навчально-методичних посібників з різних предметів шкільної програми, кандидат біологічних наук, доцент, викладач біологічних дисциплін із 11-річним стажем (кафедра ботаніки ЛНУ ім. І. Франка, 2007-2018 роки).
За нашим задумом, учитель може застосовувати методичні рекомендації як агрегатор контенту і безпосередньо на заняттях відкривати з них у потрібний момент цифровий контент. Або інший підхід — учитель може використовувати їх для підготовки своїх власних зошитів, копіюючи лише те, що потрібно на конкретний урок.
Миколо, розкажи, як учителю найкраще користуватися таким посібником?Не дивлячись на те, що різні предмети відрізняються між собою за логікою викладення матеріалу та самими матеріалами, ми старались побудувати усі методичні рекомендації за однаковою схемою. Завдяки цьому, як ми вважаємо, вчителю, що викладає один предмет і використовує методичні рекомендації з цього предмета, буде легко скористатися рекомендаціями з іншого предмета, наприклад, для створення інтегрованого уроку або для допомоги менш досвідченому користувачеві програми mozaBook.Усі методичні рекомендації побудовані за відповідними програмами МОН і, згідно з цими програмами, матеріал у них розбитий на теми. Що ж до логіки викладу матеріалу в межах теми, вона така: спершу подаємо текст програми МОН про те, що учні мають вивчити у межах цієї теми; далі йде перелік різноманітного контенту системи mozaWeb, що має безпосереднє або щонайменше опосередковане відношення до цієї теми, далі розміщено додатковий контент, наприклад, галереї зображень, посилання на корисні інтернет-джерела, у кінці кожної теми ділимося посиланнями на інструменти програми mozaBook, а також прикладами тестових завдань і колективних ігор. Ще в кінці теми майже кожного з предметів розміщено розділ з портретами відомих учених, що зробили вагомий внесок у розвиток відповідної науки. Разом з посиланням на контент завжди поданий короткий опис його змісту.Створюючи методичні рекомендації, ми намагалися максимально допомогти учителю і в жодному разі не обмежувати. Саме тому до кожної теми ми підбирали якомога більше матеріалів. Окремі відеосюжети чи тривимірні сцени часто дублюються у різних темах, оскільки контент програми mozaBook настільки ґрунтовний, що його можна використовувати під час викладання різних тем одного предмета або навіть різних предметів. Отож, за нашим задумом, учитель може застосовувати методичні рекомендації як агрегатор контенту і безпосередньо на заняттях відкривати з них у потрібний момент цифровий контент. Або інший підхід — учитель може використовувати їх для підготовки своїх власних зошитів, копіюючи лише те, що потрібно на конкретний урок.
Які саме екстра можна знайти у навчально-методичних матеріалах?У всіх методичних рекомендаціях цифрового контенту є максимально багато. Насамперед це тривимірні моделі та навчальні відео з системи mozaWeb. Також у них розміщені окремі зображення чи галереї картинок, підібраних з системи mozaWeb, або високоякісні зображення з вільних інтернет-джерел. Ще у посібниках розміщені посилання на цифрові уроки, а також різноманітні інструменти програми mozaBook. Також у посібниках можна знайти посилання на різноманітні корисні джерела, наприклад, на сторінки з Вікіпедії, на навчальні відео з Youtube, вільні онлайн-інструменти та багато іншого. Ще тут є власні галереї, що містять фотографії відомих учених, філософів, політиків та інших визначних особистостей. При цьому кожна з фотографій є інтерактивною і дозволяє перейти до інструмента “Портретна галерея” чи безпосередньо на сторінку з Вікіпедії. Крім того, у методичних рекомендаціях розміщені приклади тестових завдань найрізноманітніших типів та колективні ігри, кожна з яких містять близько 20 тестових завдань, які можна використати на підсумковому уроці для перевірки чи закріплення засвоєних учнями знань. Варто відзначити, що у посібниках з фізики подані варіанти STEAM-проєктів, виконання яких, на нашу думку, буде для учнів корисним та цікавим.
Що у тебе заплановано на найближчий час? З яких ще предметів будеш розробляти методичні рекомендації від EdPro?Ми вже опублікували методичні рекомендації з предмета “Я досліджую світ” для 1-4 класів, а далі, швидше усього, будемо опрацьовувати й інші предмети з молодшої школи. Крім того, я сподіваюся, що найближчим часом ми завершимо підготовку методичних рекомендацій і з географії. Поки що для наймолодших класів, для якого можуть готувати уроки за нашими електронними рекомендаціями — це "Математика" та "Я досліджую світ" у 1-4 класах.