Чого бояться учителі на початку роботи з інтерактивною панеллю?

Уся правда про новітнє обладнання у школі, яка першою цьогоріч здобула усі коди на навчанні для учителів 5-х класів НУШ на пілотному проєкті.

Як Луцька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 Луцької міської ради Волинської області освоїла протягом останніх кількох років інтерактивні панелі розпиталися у вчительки інформатики Наталі Корнійчук. Адже цей заклад освіти першим на навчанні учителів НУШ (5-ті класи) отримав максимальну кількість кодів mozaBook. Учителі, почувши про навчання від EdPro, масово його пройшли з отриманням сертифікатів. А ще кілька років тому у них було перше знайомство з сучасними приладами й навчальними програмами. І було це з пригодами, подоланням страхів та випробуванням усіх сил.

Наталю, скільки часу у вашій школі учителі користуються інтерактивними панелями? Що змінилося в роботі учителів із застосуванням таких приладів?Перша інтерактивна панель у нашій школі з’явилася у 2018 році. З її появою покращилась ефективність навчання завдяки тому, що заняття поєднують кілька видів пам’яті: візуальну, аудіальну, емоційну й тактильну. Уроки з використанням таких пристроїв приносять задоволення як учням, так і вчителям. Пояснити та опанувати складне стало простіше. Особисто для мене суттєво зменшилась кількість матеріалу, який друкувався раніше. Тепер він в електронному варіанті — можна використовувати незліченну кількість разів. Наприклад, набагато зручніше та цікавіше дітям відновити алгоритм дій виконавця, перетягуючи слова чи картинки в програмі mozaBook, ніж це робити на дошці, використовуючи друковані матеріали та магніти. 

Illustration

Корнійчук НаталіяУчителька інформатики Луцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1

Якщо врахувати, що на паралелі чотири класи по дві групи, тобто протягом 8 уроків учитель дублює той самий матеріал для різних школярів... Учитель не витрачає час на розставляння елементів, до того ж усі діти хочуть працювати тільки з новою та найкращою наочністю. А ще я помітила, що з інтерактивною панеллю все частіше використовую нові підходи у навчанні.

Illustration

Зробити вперше урок мені було складно: боялася, чи все запрацює, чи вкладуся у час, щоб усе показати, пояснити. Труднощі стали виникати у виборі контенту, правильного контенту! Потім з’явився досвід. І стало легше...У нас панель з’явилась у лютому, а вже у квітні я проводила урок для телебачення з використанням інтерактивної панелі. За цих декілька місяців і вчителі, і діти звикли до нової техніки й сприймали її як звичайну річ.

Наталія Корнійчук
Учителька інформатики Луцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1

Якщо порівнювати інтерактивну панель та інтерактивну дошку: в чому принципова різниця?Це як дещо пописаний і чистий аркуші. Обидва можна використовувати для збереження певної інформації, але зовсім різну кількість занотувати. Нічого не маю проти інтерактивних дошок. Але в плані обслуговування та кількості техніки, вони суттєво поступаються інтерактивним панелям. Звичайно, що останні сучасніші, функціональніші, мобільніші. Зараз це важливо для здобувачів освіти й школи зокрема.
Ви якось розповідали, що панелі різних виробників мають різну специфіку. Чому обираєте саме обладнання EdPro?Я маю з чим порівнювати. Інакше б я такого не говорила. У нашій школі інтерактивні панелі від трьох різних фірм. Якщо дивитись з погляду обслуговування та використання, то якість відіграє головну роль. Звернула увагу, що мені не так втомлюються очі від панелі, з якою працюю я, ніж від інших, коли приходжу допомогти розв'язувати технічні питання. Яскравість, чіткість, відблиски, природність зображення та звуку — все це дуже важливо. Адже йдеться про моє здоров’я та моїх учнів. Якісна техніка завдає менше клопоту користувачеві, виникає значно менша кількість неординарних ситуацій. Не варто також забувати й за її потужність.

Illustration

Чи вдається забезпечити усіх вчителів таким обладнанням? Як налагоджена робота у вашій школі?На початках це було дуже тяжко. Всі хотіли побачити цю «чудо-техніку», провести урок з її використанням, так би мовити, «випробувати на собі». Але я вважаю, що всього має бути вміру, і якщо вже аж занадто — то не є добре. До такого уроку потрібно підготуватися, а для цього потрібно мати доступ до самої панелі та mozaBook. Без елементарних знань каші доброї не звариш. Тому спочатку почали зі знайомства з можливостями та контентом програми. У допомозі стали ще й курси від EdPro, пройшовши які, особисто я набагато краще все зрозуміла. І поступово з’явилося розуміння: у якому напрямку нам рухатися. Колеги приходили кафедрами, дивились, учились, розбирались, нотували. Потім почали проводити перші уроки. Помітили, що це значно економить час, якщо один урок дублюється на паралелі. А ще можна проаналізувати ефективність тих чи інших завдань і мати готовий конспект повністю розробленого уроку з уже точно якісним матеріалом на майбутнє.З часом наші педагоги вже знали контент програми mozaBook і, відповідно, почали використовувати при поясненні складного матеріалу в доступнішій формі для здобувачів освіти. Є предмети, на яких дуже часто використовується інтерактивна панель: інформатика, історія, біологія, географія, фізика, хімія... Дітям стало простіше засвоювати складні теми.Чудово, що є панель в учителів початкових класів. Молодшим школярам цікавіше та зрозуміліше не тільки уявити чи почитати про щось, а й побачити, покрутити, почерпнути інформацію в знайомій для них формі. Особливо вони полюбляють ЗD. Та й учителеві легше показати, як працює людське серце, як воно перекачує кров, як та кров рухається по судинах, яка будова того чи іншого механізму, яка Земля в розрізі, які були споруди в давнину, як відбувається виверження вулкану чи рухається повітря... Для уроків ЯДС — це дуже хороший помічник.

Illustration

Чи кожному учителю вдається налагодити зручне користування обладнанням? Можливо, хтось стикався з якимись складними моментами?Мабуть, найскладніше було мені. Опанувати програму за обмежений термін, вивчити фактично весь контент — оце було драйвово я б сказала))) Але, якщо є бажання, то все вдасться. Не можу сказати, що є певні вікові обмеження чи щось такого плану. Ні! Є небажання це робити або бажання, щоб хтось зробив за тебе. Зробити вперше урок мені було складно: боялася, чи все запрацює, чи вкладуся у час, щоб усе показати, пояснити. Труднощі стали виникати у виборі контенту, правильного контенту! Потім з’явився досвід. І стало легше. Колеги перші рази боялися самі проводити уроки, тому я їм допомагала включити, просто бути підтримкою на випадок «а раптом щось…».У нас панель з’явилась у лютому, а вже у квітні я проводила урок для телебачення з використанням інтерактивної панелі. За цих декілька місяців і вчителі, і діти звикли до нової техніки й сприймали її як звичайну річ. Зараз без неї мені й дітям — вже не ті уроки.

Чимало учителів пишуть, що хочуть працювати на такому обладнанні, яким чином учитель може ініціювати до розгляду це питання або до кого звертатися? Можливо, у вашій школі були такі історії.Зараз територіальні громади досить-таки на хорошому рівні забезпечують школи відповідною технікою. Мені телефонували колеги з сіл, які дуже далеко від нашого міста, з проханням проконсультувати або допомогти в певних питання використання програми. Тому роблю висновки, що це цілком можливо й реально. Не думаю, що якщо буде звернення до відповідних ОТГ з пропозицією придбати інтерактивну панель, то прозвучить категорична відмова. Можна безліч аргументів привести на користь і ефективність такого обладнання. Мудро сказано: «Стукайте, і вам відчинять».

Illustration

А що від колег доводиться чути: більше прихильників інтерактивних методів та приладів на уроках чи навпаки?Усе, що на користь дитини, не може бути поганим. Я ще не чула від жодного колеги, що інтерактивні методи навчання — це щось негативне. Сучасне покоління не може вчитись відірвано від реальності. І якщо щодня на кожному кроці ми бачимо комп’ютер і не навчимо ним правильно користуватись дітей, то вони виростуть непристосованими до реалій. Це моя думка. Я — за інтерактивне навчання. Воно розвиває, пристосовує до життя.
Ваша школа бере участь в пілотному проєкті НУШ для 5-х класів. Чи допомагає наявність технічного забезпечення краще впроваджувати нові стандарти навчання?Реалії такі, що підручники та зошити в паперовому варіанті часто з’являються із запізненням. А вчителеві необхідно якось проводити урок. У цей момент дуже допомагає наявність такої техніки, адже електронний матеріал висвітлюється на екран учителем для всього класу. Наші педагоги оцінили матеріали, що розміщені в програмі mozaBook. Вони значно допомагають у підготовці та проведенні уроків.

Illustration

Які враження від уроків з інтерактивною панеллю у ваших учнів, можливо, від батьків отримували відгуки…Діти дуже люблять, коли вчитель іде в ногу з часом і пояснює їм складне просто й доступно. Для здобувачів освіти нашої школи, уроки з використанням інтерактивної панелі не є вже чимось дуже новим. Але таке навчання завжди цікаве. Особливо молодші школярі полюбляють такі уроки. Для них важливо кожного уроку попрацювати з панеллю, допомогти вчителеві у демонстрації 3D, виконати певну вправу чи навіть тестове завдання — бо ж воно на панелі, а не на аркуші.Я вважаю, що зацікавити учня певною темою, показати, як більш заглиблено її опанувати самостійно — це завдання сучасного вчителя.
На усіх панелях встановлена навчальна програма mozaBook? Чи ви шукали альтернативні рішення для програмного забезпечення на прилади?Так. Але вони нас не дуже задовільняли. Мала функціональність, не завжди актуальна інформація, наявність помилок (усі ми маємо властивість робити помилки), якщо і є 3D (що важливо для наших дітей), то тільки розглянути, покрутити, а не послухати й подивитись у русі чи певній зміні. Можна наводити ще багато аргументів… Але для наших школярів ми обираємо найкраще.

Illustration

Як учитель інформатики поділіться найбільшими перевагами такої техніки та програми на своїх уроках?У мене виходить такий перелік:завжди цікаві та ніколи не монотонні уроки;я витрачаю набагато менше часу на підготовку до уроків, бо уже за стільки років маю напрацьовані матеріали, знаю який контент більш ефективний у вивченні певної теми;допомагає у проведенні STEM-уроків;актуально;інтерактивно;мобільно;інноваційно;зручно;новітньо;зрозуміло сучасному поколінню;круто.
Пані Наталю, чому обрали фах учителя? І що вам подобається у роботі найбільше?(Усміхається) Тут було без варіантів — фах обрав мене))) Я ніколи не бачила себе в іншій професії. Тут поєдналось усе, що можуть проявити багато моїх сильних сторін. Я люблю те, що роблю. І роблю те, що люблю.У роботі найбільше подобається щира посмішка та чистий погляд моїх дітей, які з відкритою душею і великим бажанням приходять до мене на урок.

Ось такими історіями з нами діляться активні вчителі, які освоїли найсучасніше обладнання й mozaBook і використовують по-максимуму. Якщо вам захочеться поділитися тим, як відбувається у вашій школі освоєння нових засобів та навчальних рішень EdPro, пишіть нам на скриньку: au.orpde%40ofni