Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Розмова з керівниками найбільшої дистанційної школи в Україні «Центр освіти «Оптіма».
Протягом весни 2022-го року найбільша дистанційна школа в Україні «Центр освіти «Оптіма» допомогла понад 100 тисячам дітей продовжити навчання під час війни. Влітку школа допомагає дітям, які не мали змоги вчасно завершити навчальний рік, підтягнути знання та отримати документи.Про використання освітніх матеріалів з mozaBook та mozaWeb вже писали у статті "Дистанційна школа Оптіма School вибирає mozaWeb" на нашому блозі кілька років тому. Тепер розпитали про новий навчальний рік, болючі точки освіти зараз і варіанти подолання викликів, щоб діти з України могли не втрачати час і навчатися рідною мовою як в Україні, так і за її межами.
У засновниці дистанційної школи «Центр освіти «Оптіма» Марії Мілецької дізнаємося про умови роботи вчителів. Інформують, що 43 тисячі вчителів залишили територію України. Учителі дистанційної школи «Оптіма» мають можливість працювати з будь-якої точки світу?Так, де б не були наші співробітники, вони можуть працювати. У нас є колеги, які виїхали далеко, у нас із ними серйозна різниця в часі, але їм це не заважає. Також, якщо до вересня люди не повернуться, ми будемо підлаштовувати онлайн-консультування. Такий синхронний режим роботи підлаштований до реалій, адже школа зорієнтована на велику кількість дітей, які перебувають за кордоном і мають зобов’язання ходити на навчання в першій половині дня. І для вчителів, які живуть в інших країнах зараз, буде зручно проводити консультації в другій половині дня. Тому в «Оптімі» зможуть працювати та вчитися з усього світу.
‒ Маріє, як загалом змінилася географія користувачів навчання із лютого, адже у вас завжди були учні з усіх континентів?‒ Зараз також з усіх континентів, але більшість діток з України, тому що частина сімей, які з дітьми переїхали з окупованих територій, залишилися все ж таки в Україні. І більшість дітей-екстернів також проживають на території України, навіть якщо і не в себе вдома.Збільшилася частка Європи, на інші континенти виїхало значно менше дітей. Тому на першому місці у нас Україна, а на другому – різні країни Європи.
Марія МілецькаЗасновниця дистанційної школи «Центр освіти «Оптіма»
Робертс Вайшла Співзасновник дистанційної школи «Центр освіти «Оптіма»
Співзасновник дистанційної школи Робертс Вайшла зазначив, що зараз ведуться серйозні перемовини з європейськими партнерами для того, щоб залучати кошти благодійників і фонд міг би надавати підтримку для родин у скрутних обставинах – тих, хто виїхав з окупованих територій або постраждав унаслідок воєнних дій в Україні.Було б дуже добре, якби фонд міг надавати стипендію, тоді для родини це навчання було б безоплатним. Ми дуже розраховуємо на співпрацю з фондом Children Future, також залучаються кошти європейських партнерів.
На сайті МОН України бачила інформацію, що Центр освіти «Оптіма» планує надати навчання у напрямку інженерної освіти К-12 українською мовою для 100 тис. дітей, які постраждали від окупації.Ми ще не долучилися до цієї програми, поки що вивчаємо все детально і розглядаємо партнерство в цьому напрямку.
Цього року велика ймовірність, що не буде паперових підручників. Наскільки я розумію, у вашій школі працюють зовсім без паперових підручників. Як це вдається?Ми не чекаємо на нові, бо у нас на це просто немає часу. Адже щороку розробляється новий контент, в тому числі за програмою НУШ. Ось із вересня стартує 5 клас, і уроки для них ми почали розробляти ще у вересні минулого року. Тому ми на підручники не орієнтуємося, а створюємо свої уроки. Вони є унікальними.
Директорка школи «Оптіми» Ольга Білодід прокоментувала запитання: чи звичайним школам до снаги звільнитися від прив’язаності до підручників?Я вважаю, що це не так просто, цьому має передувати значна підготовка кадрів, щоб учителі навчилися працювати без підручників.Адже вчителю комфортно працювати на основі книги, щоб діти мали домашні завдання, ґрунтовні пояснення теми. Це допомагає вчителю готуватися до уроку та є дуже зручним матеріалом для вчителя очної школи. Знаю це як вчитель в минулому, я викладала українську мову.Підручники для старших класів на той момент, коли я практикувала, не були якісними. Я взагалі не спиралася на підручники, а обирала потрібні вправи. Тому без підручників зможуть працювати ті, хто має напрацьовану базу для вчителя, щоб підвищувати кваліфікацію, щоб надавати ресурс, на який вчитель може спиратися. Або ж сам учитель має сформувати такий ресурс для себе. Просто так, без попередньої підготовки, пальцем у небо, без опори на підручник вчителю працювати дуже складно.
Ольга БілодідДиректорка дистанційної школи «Центр освіти «Оптіма»
Марія Мілецька
Засновниця дистанційної школи «Центр освіти «Оптіма»
Частина наших громадян виїхала через таку серйозну небезпеку. Завдання для нас — повернути їх назад, щоб громадяни України все ж поверталися додому. І щоб цей час не був втраченим для діток. Це перший історичний досвід, коли громадяни покидають свою державу, але можуть не зупиняти освітній процес для своїх дітей, який відбувається саме за програмою рідної країни.