Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Відвідуючи різні школи як волонтери або спілкуючись з учителями, помітили, що дистанційне навчання з інтерактивним обладнанням має свої переваги. Тому в освітніх закладах, де є інтерактивні панелі, на безпечних територіях варто застосовувати обладнання. Програмою mozaBook та навчальними інструментами на сайті ua.mozaweb.com українці можуть користуватися на своїх пристроях у будь-якій точці планети, доступ відкритий до усіх матеріалів. Учителі з різних шкіл поділилися своїм досвідом. Сподіваємося, нашим читачам це принесе практичну користь. Акцентуємося саме на навчанні, але ми всі знаємо, що зараз освітяни паралельно активно залучені у допомозі переселеним людям, волонтерам і на дистанційному навчанні не тільки намагаються дітям передати інформацію. Вони заспокоюють, надихають, мотивують, стають міцною ниточкою зв'язку з рідним містом, країною.
Розповідь Оксани Таратули, Заслуженого учителя України, учительки алгебри та геометрії Львівського фізико-математичного ліцею
У нашому ліцеї вчителі активно користуються інтерактивними панелями. На звичайних уроках панель та програма може бути навіть корисніша для істориків, географів, щоб показати щось видовищне. Але зараз, на дистанційному навчанні, математикам і фізикам для проведення уроку важливо мати інтерактивні екрани. Коли я через Google Classroom проєктую те, що відбувається на панелі, мені не видно дітей. Вони з екрана все чудово бачать, але мені тяжко говорити самій з собою, а не з учнями. Тому й приєднала до панелі монітор. У нас є візуальний контакт, ми можемо обговорити якийсь момент, коли це потрібно. Пишу на екрані — діти все бачать. А ось монітор та камера — це вже суто для себе, щоб бачити очі дітей — розуміють вони чи ні. Хоча це не входить у комплект до панелі, але підключається одним кабелем, тому цілком реально зробити.
Оксана ТаратулаЗаслужений учитель України, учитель алгебри та геометрії Львівського фізико-математичного ліцею
Раніше проводила уроки з дому і користувалася ноутбуком з сенсорним екраном. Тому перехід на більший екран інтерактивної панелі, де дітям чітко видно всі зображення, це дуже зручно. Від багатьох колег чула, що вони користуються mozaBook. Також планую за літо освоїти програму. Мої колеги користують функціями, де фігури "малює" програма, але мені особисто подобається малювати від руки, щоб діти побачили й уміли це робити. У реальності ж воно саме не з'являється: оп і є.
Ще є однією перевагою є можливість розтягувати та зменшувати площу екрана на панелі й відповідно в кінці заняття відкрити розв’язання всієї задачі, це набагато зручніше, ніж на дошці.
Досвід дистанційного навчання розпочався під час карантину у 2020-му, тоді користувалися звичайною дошкою фліпчарт, на яку була направлена камера. Все ж поверхня віддалена від екрана, написане не дуже добре видно, доводиться придивлятися. Потім я почала користуватися графічним планшетом. Незручність у тому, що ви маєте дивитися на екран, а писати рукою збоку, до цього потрібно було звикнути. Частина колег користується такими інструментами. Коли під час ковіду нам дозволили приходити у клас і проводити дистанційний урок, то діти сказали, що з інтерактивною панеллю найкраще. Бо картинка з поясненням (екран панелі) — у розмір їхнього монітора. Це дуже зручно, адже усім чітко видно деталі, позначення, можна одразу щось сказати, відредагувати. Випробувавши різну техніку, ми переконалися, що це дійсно найкращий варіант. На панелі я можу відкривати та переглядати книги. Якщо це є алгебра, то діти мають змогу бачити умову задачі та розв’язок. На геометрії, це вже знаєте, кожен учитель працює, як навчився, і я малюю від руки, щоб діти розуміли й могли самі намалювати.
Розповідь Людмили Жировецької, учительки хімії та природознавства СЗШ №13 міста Львова
Хіміки нашої школи використовують для дистанційних уроків дві інтерактивні панелі. Одна розміщена у кабінеті хімії, але після закінчення ліцензії на програму MozaBook ми задіяли програму Note як дошку, демонстрували досліди з ютуб-каналу чи власні досліди через вебкамеру. Зовсім інша справа з другою інтерактивною панеллю, якою ми користуємось в нашій шкільній бібліотеці. Там є MozaBook! Жодних проблем з підготовкою уроку, бо за два роки вже встигли створити не один десяток уроків. Дуже зручно, без зайвих клопотів, маючи готовий урок, провести його дистанційно. Звісно, що досконалості немає меж, завжди щось додаєш у свою розробку, задіюєш новий інструмент, який освоїв, але основа — канва уроку — в тебе вже готова. Тому варто вчителю один рік добре потрудитись, підготувати уроки, а потім використовувати їх як в офлайн, так і в онлайн форматі.
Людмила ЖировецькаУчителька хімії та природознавства СЗШ №13 м.Львова
Поки матеріал готувався до друку, проблему з активацією коду було успішно вирішено. В школі повноцінно (бо з програмою mozaBook) працюють усі інтерактивні панелі.Також Людмила Жировецька проводить майстерки для своїх колег — учителів хімії: "Розповідаю, де шукати готові уроки, готові зошити, про контент програми mozaBook, а також вчилися сьогодні (14 квітня відбулася майстерка для вчителів Сихова) створювати зошит-презентацію."
Розповідь Ігоря Корди, директора та учителя географіїліцею №80 Львівської міської ради
У мене є можливість вдома готувати уроки в mozaBook, зошити створюю для кожної теми, яку вивчаємо. Ось, наприклад, у нас сьогодні в 6-му класі був урок “Льодовики”. Відповідно, я собі закидаю необхідну інформацію, яку потрібно продемонструвати дітям на уроці, починаючи від карт поширення льодовиків і завершуючи 3D-моделями. Усе це зібрано і структуровано у зошиті уроку. Коли приходжу в школу, на інтерактивній панелі заходжу у свій обліковий запис, завантажую інформацію та одразу дітям демонструю на уроці в географічному кабінеті. Зазвичай я користуюся такими інструментами, як схеми, карти, 3D, графіки. Діти вже звикли, що я готую такий зошит уроку. Звернув увагу, що їм дуже подобаються 3D-моделі. Інколи доводиться чекати, поки вони завантажуються.
Ігор Корда Директор ліцею №80 Львівської міської ради, учитель географії
Візуальне сприйняття інформації є дуже важливим. Мені важко уявити викладання географії без використання продукції EdPro, програми mozaBook. Звісно, там міститься не весь набір потрібних карт, але можна собі створити карти, які необхідно використовувати, та додавати їх у зошит.Також інструменти дозволяють малювати по карті. Ось ми говоримо про поширення льодовиків, отже я маю змогу на карті малювати й позначати, де вони розміщені. Через програму Zoom відбувається демонстрація екрана, відповідно учні бачать повністю підготований матеріал та усе, що відбувається на панелі, завдання виконуємо онлайн. У моєму розумінні використання інтерактивних панелей є обов’язковим на сучасному етапі, тому що такі прилади є дуже корисними для візуалізації різних процесів та створення інтерактивної взаємодії.
Під час живих уроків на заняттях з географії, біології, основ здоров’я у нас дуже часто використовують інтерактивну панель. Діти зараз добре сприймають наочний матеріал. І якщо, скажімо, вивчають будову кістки чи скелета, то відкривши відповідну 3D-модель, значно краще запам’ятати й зрозуміти цю тему.
Розповідь Мирослави Голубович, учителька іспанської мови ліцею №80 Львівської міської ради
В mozaBook найчастіше дивимося відео та 3D-моделі іспанською мовою. Жоден урок не проходить без використання інтерактивної панелі. Діти іх захопленням працюють і виконують різні завдання. Я вже почала собі створювати зошит на конкурс “Онлайн-урок в mozaBook”, але війна все перервала. Чесно кажучи, не часто створюю зошити для окремих занять, а з mozaBook використовую аудіовізуальні матеріали, які допомагають зробити урок більш динамічним. Наприклад, коли вивчали одяг, то розглядали 3D-сцени персон з різних століть, робили порівняння, створювали власні моделі. А щодо уроків, то я люблю використовувати поєднання різних платформ. На дистанційному навчанні я або поширюю екран в Zoom, або кидаю в чат посилання. Використовую як інтерактивну панель, так і ноутбук. На сьогодні більшість уроків проводжу з дому, тому використовую лише ноутбук. Але зараз доступ до програми mozaBook є відкритим, тому маю чим наповнювати уроки.
Голубович МирославаУчителька іспанської мови ліцею №80 Львівської міської ради
Зараз на дистанційних уроках присутні десь 70% учнів, частина дітей проживає і навчається за кордоном, є діти в Польщі, є в Ірландії та інших країнах. Вони просто не мають можливості бути присутніми на онлайн-уроках. Але усі виконують завдання, які я надсилаю, наприклад в Classroom. Ті діти, які хочуть вивчати іспанську мову, далі переписуються зі мною. У нас як і була, так і залишилася комунікація. А ті діти, яким цей предмет не є в пріоритеті, просто навчаються зараз у міру можливостей. До дистанційного навчання ковід нас трохи підготував. Якщо спочатку доводилося днями та ночами сидіти за уроками, то зараз є навички, що дозволяють розпланувати свій день: коли виконати завдання, коли перевірити, коли відправляти. І діти також навчені виконувати такі завдання. Крім того, я зараз не ставлю чітких термінів — коли діти мають можливість, тоді виконують. Але вони дуже стараються. Єдине, що морально важко, особливо, коли заняття переривається через повітряну тривогу. Потрібно швидко і водночас спокійно завершити урок, пояснити, що все добре. З тривогою справляємося. Адаптовуємося, діти включаються більше в роботу. Емоційний стан дітей трохи вирівнявся. Діти, які зацікавлені у вивченні іспанської мови, надалі наполегливо працюють, щоб отримати бажаний результат.
Щодо mozaBook, тут є матеріали, які можуть бути дотичні до певної теми. Коли ми вивчали планету Земля, то переглядали 3D про різні планети, коли вивчали держави, користувалися матеріалами про країни та столиці. Дітей не можливо відірвати) До нас часто прибігали учні з молодших класів, вони розглядали будову вуха, людини. Інколи це не було суто про іспанську мову, але я бачу, що діти дуже зацікавлені. Це все можна комбінувати. І тут багато залежить від бажання учителя.
Розповідь учительки молодших класів Юлії Шевчук та учительки математики Ірини Данилишин зі "Школи вільних та небайдужих"
Дистанційне навчання було для мене й багатьох моїх колег викликом. Ми шукали різні шляхи, способи як зробити його максимально ефективним аби не втратити результати дітей і зробити доступним, легким для дітей. Я працюю з дітьми 2-го класу, а це ще більша необхідність наочності, демонстрації та й загалом супроводження під час навчальної діяльності. На щастя, у нашій "Школі вільних і небайдужих" є програма mozaBook, яка допомогла нам вирішити фактично усі потреби. Mozabook для мене як для вчителя — чарівна паличка:) Оскільки мої учні ще маленькі й потребують паралельного виконання завдань, я користуюсь програмою як "шкільною дошкою". Коли ми вивчали геометричний матеріал, наявні інструменти (лінійки, розпізнавання креслень), 3D моделі фігур робили мої уроки доступнішими для дітей — вони все бачили перед собою. Використання різноманітних навчальних ігор на розвиток пам'яті, уваги, математичних навичок допомагає зайняти дітей на перерві з користю. Я люблю це навчальне програмне забезпечення за зручність, простоту інтерфейсу, можливість створення "зошитів" для уроків і обміном ними з колегами. Неймовірно величезна кількість відео, 3D моделей, аудіо стають у пригоді майже щодня на уроках природознавства, ранкових зустрічах, адже допомагають у розкритті навчальних тем тижня. Загалом не уявляю своєї дистанційної роботи без mozaBook, тут для мене все необхідне зібране в одному місці, немає потреби тримати купу відкритих вікон, програм, додатків.
Юлія ШевчукУчителька у "Школі вільних та небайдужих"
"Використовую програму Mozaook для проведення уроків математики у 5-х класах. Програма має всі необхідні інструменти для того, щоб дітям було цікаво, а вчителю легко підготувати урок. Для кожного уроку створюю зошит. Під час заняття він "стає" нашою дошкою і головним полем діяльності. У ньому розписую всі етапи уроку, додаю таблиці, об'ємні фігури, відео матеріали, анімацію. Зошити можна зберігати й використовувати на інших уроках будь-який час. Знаю, що ще не повною мірою використовую ресурс цієї програми. Тому деколи звертаюсь за порадою до колег і продовжую вдосконалювати свої навички", — поділилася учителька математики "Школи вільних та небайдужих" Ірина Данилишин.
Команда EdPro продовжує створювати для вас освітню підтримку, ви зможете звертатися за консультаціями онлайн, пишіть нам на Фейсбук-сторінку або на електронну пошту: au.orpde%40ofni
Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Can't send form.
Please try again later.
Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Can't send form.
Please try again later.