Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
У програмі mozaBook та на сайті ua.mozaweb.com для освітян є чимало можливостей саме в електронному додатку.
Компанія EdPro співпрацює з видавництвом «Літера ЛТД» та видавничим домом «Освіта» у напрямку створення е-додатків, які стануть важливими помічниками під час навчання для вчителів та українських дітей у різних куточках світу. Електронні додатки — це електронні навчальні видання, що розширюють можливості паперового підручника завдяки мультимедійному вмісту та інтерактивним функціям, які зручно демонструвати на екрані персонального комп'ютера, інтерактивної дошки чи панелі.
Підручники видавничого дому «Освіта», які проходять конкурс НУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. Частина 1НУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. Частина 2НУШ. 1 клас. МатематикаНУШ. 2 клас. МатематикаНУШ. 2 клас. Українська мова та читання. Частина 1НУШ. 2 клас. Українська мова та читання. Частина 2
Підручники видавництва «Літера ЛТД», які проходять конкурс НУШ. 1 клас. Математика. 1 частинаНУШ. 1 клас. Математика. 2 частинаНУШ. 1 клас. Математика. 3 частинаНУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. 1 частинаНУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. 2 частинаНУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. 3 частинаНУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. 4 частинаНУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. 5 частинаНУШ. 1 клас. Українська мова. Буквар. 6 частинаНУШ. 2 клас. Математика. 1 частинаНУШ. 2 клас. Математика. 2 частинаНУШ. 2 клас. Математика. 3 частинаНУШ. 2 клас. Українська мова та читання. 1 частинаНУШ. 2 клас. Українська мова та читання. 2 частина
ВАЖЛИВО! Для перегляду підручників на сайті ua.mozaweb.com необхідно зареєструватися в системі.
В Україні активно розвивається створення е-додатків до підручників для школярів. Вимоги до е-додатків МОН України затвердило відповідно до нового Закону України «Про освіту»:● доступність контенту онлайн та офлайн із можливістю його повного або часткового завантаження на пристрій користувача і роботи без подальшого доступу до мережі Інтернет, за винятком контенту, що міститься на зовнішніх ресурсах за покликаннями в е-додатку;● можливість перегляду відео, зображень та прослуховування аудіофайлів без потреби встановлення додаткових плагінів (додатків);● можливість доступу до контенту на пристроях, що працюють під керуванням усіх поширених операційних систем Windows, Android, iOS, ChromeOS тощо за допомогою браузера чи іншого безоплатного клієнта;● доступність вмісту та інтерактивних функцій через вебдоступ у безоплатному браузері;● адаптацію вмісту та інтерфейсу до розміру та роздільної здатності екрана пристрою;● зберігання облікових даних у сховищі, що має сертифікат КСЗІ, на серверах, які розташовані в Україні.
Оксана ЛарінаЗаступник директора видавництва "Літера ЛТД", співавторка підручників і посібників для початкової школи
Якщо говорити про перспективи й життєздатність е-додатків до підручників, варто було б пригадати: що було раніше? Освітній процес із застосуванням цифрових технологій триває багато років. Та масове використання електронного контентну в освітньому процесі ми спостерігаємо крайні 7–8 років. Наше видавництво також має певний досвід. Іще до реформи НУШ у 2017 році ми створили експериментальні видання для 5 і 9 класів з електронними додатками у вигляді відеоуроків, аудіодиктантів і онлайн-тестів, які мали на меті органічно підсилити методичну функцію посібників, додати динаміки в навчальний процес, мотивувати дітей вчитися. Якоюсь мірою ми випередили час, адже попит на такого типу видання був не таким великим, як ми очікували, саме через технічні можливості користувачів (будьмо відверті, навіть зараз не в усіх регіонах України доступ до мережі Інтернет на високому рівні). Однак ці видання стали надійними помічниками для учнів і вчителів під час уроків або вдома, при цьому відзначали корисність електронного доповнення книг. Тож коли розпочалося реформування початкової школи, ми вже були готові запропонувати вчителям і учням дещо більше, ніж традиційний друкований підручник. Окрім методичної підтримки підручників в електронному форматі (ми не видавали, а тим більше не продавали розробки уроків і ОКТП, а безкоштовно надали файли для вільного користування), наші кріейтори разом з авторами створювали унікальний цифровий контент саме для учнів. Видавництво «Літера» першим запропонувало школярам НУШ аудіохрестоматії (згодом і відеохрестоматії) — добірки професійно озвучених творів з підручників української мови та читання для 1-4 класів, які надали у вільний доступ.
Пане Володимире, які перспективи е-додатків підручників на ваш погляд в українській системі освіти?В умовах війни електронні додатки до підручників стали не просто корисним інструментом, а необхідністю для забезпечення безперервного навчального процесу. Я окреслю важливі моменти.
Володимир МарченкоРадіофізик, інженер-дослідник начальник відділу маркетингу, керівник напрямку STEM-освіти видавничого дому «Освіта»
Дистанційне навчання через руйнування шкіл та евакуацію дітей. Через ракетні удари та бойові дії багато українських шкіл пошкоджені або зруйновані, що змушує учнів переходити на онлайн-навчання. Крім того, значна кількість дітей перебуває за кордоном і намагається підтримувати зв’язок з українською програмою. Е-додатки допомагають їм отримувати доступ до навчальних матеріалів незалежно від їхнього місцеперебування.Безпечний доступ до освіти. Навчання у багатьох регіонах постійно переривається повітряними тривогами та загрозами атак. Електронні підручники дозволяють школярам продовжувати навчання в укриттях або вдома, навіть якщо школа тимчасово не працює.Глобальна цифровізація освіти. Війна прискорила перехід до цифрових технологій в освіті, і ця тенденція збережеться надалі. Використання інтерактивних матеріалів, анімацій, тестів та мультимедійного контенту підвищує ефективність навчального процесу.Проблеми з доступом до інтернету. Однак варто враховувати, що не всі діти мають стабільний доступ до мережі. Електронні підручники, які працюють тільки в режимі онлайн, значно програють тим, які можна попередньо завантажити та використовувати офлайн. Важливо, щоб учні могли мати доступ до навчальних матеріалів навіть у випадку перебоїв з інтернетом або електропостачанням.
Досвідом створення е-додатків інструментами програми Mozabook поділиться методистка цифрового контенту видавництва "Літера ЛТД" Юлія Буглак.
Пані Юліє, які у вас враження від роботи з навчальною програмою mozaBook саме при створенні е-додатків підручників?Програма MozaBook надає широкий вибір шаблонів для створення різноманітних завдань: тестів, таблиць, кросвордів, вправ на виявлення помилок, установлення послідовностей, відповідностей, доповнення, вільної відповіді. Під час розробки завдання можна налаштовувати таким чином, що учень має змогу самооцінювання або ж оцінювання здійснює вчитель.Також користувачам пропонують багато готових вправ, ігор, вікторин, як, наприклад, «соробан», «практика використання грошей», «числова вісь», «знайди зайве», «послідовність», «дроби», «літерна дошка», «словникові картки», «інтерактивні карти» та безліч інших, які розвивають когнітивні навички, логіку, дають змогу закріпити знання з предмета. Медіатека дозволяє наочно за допомогою великої бібліотеки відео, зображень, 3D-сцен продемонструвати матеріали, що вивчаються на уроках. Надано можливість редагувати зображення, робити знімки екрана, вставляти різні типи файлів, користуватися вбудованим у програму браузером, що є зручним під час створення е-додатків.Програма mozaBook оснащена зручною системою навігації. Методичні рекомендації щодо використання інтерактивного контенту, розроблені компанією EdPro, пришвидшують наповнення е-додатків. Загалом програма mozaBook дає змогу створювати якісні, змістовні, цікаві інтерактивні електронні додатки з широкими можливостями.
Юлія БуглакМетодистка цифрового контенту видавництва "Літера ЛТД"
Особисто я працювала на платформі і як технічний виконавець, і як автор підручників для початкових класів, тобто суміщала ролі технічного виконавця й автора контенту, тому можу поділитися ключовими враженнями від роботи з цим ресурсом.Будь-яка якісна цифрова платформа потребує детального вивчення. Не можна сказати, що автору достатньо посерфити в системі годину-дві — і ти вже знавець усіх інструментів. Mozaik — це величезна цифрова екосистема, частиною якої є програма Mozabook, де ми й створюємо е-додатки. Потрібно досліджувати інструментарій і бібліотеку мультимедіа (для природничих наук добірка 3D-сцен — це щось неймовірне!). А ще, звісно, практикуватися. Цифрові навички формуються поступово, і що частіше ви працюватимете в програмі, то швидше створюватимете контент з технічного погляду. Аби почуватися впевненіше, правильно спланувати й організувати свою роботу над е-додатком в Mozabook, компанія ЕдПро запрошує пройти навчальні курси. Для ефективного використання е-додатків в освітньому процесі ми радимо вчителям також пройти Освітні курси EdPro, бо інакше як дізнатися про всі родзинки й можливості платформи? І за такий професійний підхід — навчання, підтримку, консультування — висловлюємо щиру подяку потужній команді компанії EdPro!