Як обрати школу?
5 нетипових критеріїв вибору закладу освіти, які варто знати батькам школярів.
Разом з нашим партнером — школою КМДШ — підготували статтю на актуальну тему для усіх, хто зараз обирає школу для своїх дітей. Це питання турбує не тільки батьків майбутніх першокласників. Аліна Долінко, контент-менеджерка школи КМДШ, поділилася інформацією, яка стане в пригоді усім батькам школярів. Адже комусь це допоможе зробити правильний вибір, а комусь — скоригувати ситуацію, щоб отримати максимальний ефект від навчальних умов, обставин та середовища.
«Що я бажаю для своєї дитини?» — головне запитання, на основі якого найкраще формувати критерії вибору школи. Круто, що українські родини все усвідомленіше підходять до розгляду навчальних установ для своїх дітей. Адже де, як не у школі, навчатися критичному мисленню, отримувати досвід через наукові експерименти, відкривати для себе світ та й взагалі відкривати себе. І щоб зрозуміти, що школа це все може забезпечити дітям, треба багато аналізувати та вміти поставити правильні запитання.
блог EdPro, Микола Пірогов, автор-упорядник лінійки навчально-методичних посібників для учителів
Аліна Долінко
контент-менеджерка школи КМДШ
Які ж 5 нетипових критеріїв вибору, які будуть корисні для батьків школярів, можна виділити? Спробуємо розглянути їх. 

1.Додаткові можливості, окрім навчальної програми

Урок математики, домашнє завдання, контрольна робота, і так по колу: погодьтеся, це не про наповнення сучасної школи, а тим більше не про можливість різностороннього розвитку дитини. У наш час школа повинна бути не місцем примусового навчання, а середовищем, куди діти поспішають. А так буває? В КМДШ переконалися, що так.
Адже з вечора наш третьокласник знає, що завтра на першому уроці буде цікавий гість, який розповість про експедиції до Антарктиди. На другому занятті – «Калейдоскоп наук» та довгоочікуваний похід до хімічної лабораторії, де можна експериментувати досхочу. Третій урок – мали б трішки притомитися, але ні, адже у творчій майстерні потрібно викластися на повну, щоб разом з класом створити 3D-макети кораблів мореплавців. А на четвертому занятті з географії досліджувати карту експедицій Колумба. На п’ятому уроці математики ми порахуємо відстані, які пройшов мореплавець у ході експедицій. Відчуваєте зв’язок та цілісність? Далі спорт, наприклад, флорбол; потім клуб з архітектури чи шахів. А на перервах – гоу до бібліотеки, де на зручних зонах відпочинку можна почитати улюблені книжки.
Звісно, при такому наповненні та можливостях, дитина чекатиме ранкового пробудження, щоб активно увірватися в цікавий та насичений навчальний день у школі.

2.Розвиток креативності

Креативність необхідна як вченому-теоретику, так і проджект-менеджеру мистецької виставки. Адже це не про вигадливість чи яскравість, як інколи трактують поняття. Насправді креативність – це про нестандартність рішень. Всесвітнім економічним форумом було опубліковано ТОП-10 навичок, які будуть потрібні для роботи в 2025 році, серед них – креативність та оригінальність. Тому батькам варто звернути увагу на те, як у школі розвивають креативність: чи є проєктні заняття, чи передбачена командна робота на уроках, чи є можливість для розвитку талантів дитини.
блог EdPro, школа КМДШ, навчання для вчителів

3.Матеріально-технічне забезпечення

Навички презентації та вміння представити власну ідею – цьому навчає сучасна школа не тільки у старших класах, а починаючи вже з першого. Наприклад, у школах КМДШ багато проєктної діяльності і використання інноваційного обладнання – просто необхідність. Що може бути краще та зручніше, аніж презентувати у старших класах власний бізнес-проєкт за допомогою інтерактивної панелі.
Коли в одному пристрої проєктор, маркерна дошка, комп'ютер, планшет, то й уроки стають цікавішими. Адже часто на заняттях демонструємо відеоролики, влаштовуємо інтерактивні ігри для закріплення знань, з використанням цифрових технологій. Викладачі до занять також готуються дуже ретельно та для тематичних уроків створюють цікаві презентації. Значно зручніше їх демонструвати перед класом не на маленькому екрані комп’ютера, а на великому з чітким зображенням.
Також круто, коли на заняттях IT створюєш макет дизайнерського будинку, а за допомогою 3D-принтера можеш його візуалізувати.
Матеріально-технічне забезпечення у школі відіграє важливу роль. Але лише в тому випадку, якщо його активно використовувати, а не зберігати для особливих випадків. Тому батькам варто цікавитися не тільки його наявністю, а й способом використання у навчальному процесі.
блог EdPro, школа КМДШ, навчання для вчителів, інтерактивна панель EdPro

4.Цінності, компетенції

Управлінці, які постійно стикаються з питанням набору кваліфікованих працівників, погодяться, що компетенції + цінності = ідеальний кандидат на посаду.
Людина, яка багато знає та вміє, постійно професійно розвивається, але при цьому не є надійним командним гравцем, програватиме ціннісно- та командо-орієнтованим фахівцям. 
Стосується це не лише професійного життя, а й формування суспільства. Усім хочеться жити в середовищі, де панує повага, підтримка та відповідальність. Тому діти у найважливіші роки свого зростання мають набути не тільки якісних знань, а й формуватися як особистості, розвинути компетенції сучасної людини. Від цього залежить майбутнє цілого суспільства.
Дійсно, сучасна школа на запитання: «на яких цінностях ви будуєте шкільне життя?» має дати швидку та впевнену відповідь. Наступний етап – зіставити цінності школи з сімейними та прийняти для себе важливе рішення.
блог EdPro, школа КМДШ, навчання для вчителів, інтерактивна панель EdPro

5.Практичне закріплення знань

Уміти напам’ять розповісти параграф з підручника та розписати завчену формулу, не розуміючи її суті? Не цього хочуть батьки для своїх дітей. Можна завчити будь-що, але який сенс, якщо дитина не розуміє, як це застосувати в житті? І взагалі, чи мають такі знання пряме відношення до життя. Просте запитання: «Як у вашій школі закріплюють отримані знання?» – може врятувати родини від помилкового вибору.
Наприклад, однією з особливостей мережі шкіл КМДШ є те, що діти отримують досвід, пов’язаний з тим, що їх оточує в житті. Якщо вивчається тема на хімії – обов’язково знання закріплюються дослідом, який учні виконуються самостійно під наглядом викладача. Вивчаємо фізичні закони – обов’язково проводимо паралелі з real life, шукаємо точки перетину. Погодьтеся, що вивчати тему "Паралельне з'єднання провідників" просто на теорії – не надто цікаво та марна трата часу. 
А якщо в команді скласти з учнями електричне коло, дослідити всі закони цього виду з'єднання, перейти до розв'язання задач, то у ході роботи школярі можуть помітити, наприклад, що загальний електричний опір в колі має числове значення менше, ніж опори резисторів у даному колі. Цікаво ж розібратися у цьому, тому починаємо аналіз та дослідження. Такий дослідницький підхід набагато ефективніший, аніж отримання готової відповіді від вчителя.  
Вибір школи – непростий період, але дуже цікавий. Круто, що сьогодні критерії вибору значно розширюються. Це свідчить про те, що функції освітнього процесу прогресують, з’являється все більше можливостей для дітей. І найголовніше – віднайти середовище, де ці можливості втілюються на високому професійному рівні.
Маєте запитання чи ідеї? Дізнавайтеся більше про наші пропозиції. Надсилайте листи на електронну скриньку: support@edpro.ua, телефонуйте +38(032)2492029 або заходьте в гості! Завжди раді спілкуванню з вами!
та підпишись
на новини
натисни