Коломия — місто освітніх інновацій


Розмова з мером міста Коломиї Богданом Станіславським та директоркою Коломийського ліцею №9 Ганною Пасічною.

Мабуть, при згадці про Коломию, що на Івано-Франківщині, більшість пригадає відомий на всю Україну музей «Писанки» або цікаві факти з кількасотлітньої історії міста про найбільші шахти солі чи «вавилонські» ярмарки. А ми спробуємо показати, якою є сучасна шкільна освіта у місті, що обирає найкращі освітні рішення EdPro.

Розмова з мером міста Коломиї Богданом Станіславським

Як проходить модернізація закладів освіти у місті, хто залучений до вирішення основних викликів у сфері освіти та як відбуватиметься цифровізація освіти найближчим часом поділився міський голова міста Коломиї Богдан Станіславський.

Амбасадор mozaBook, фізика, Ганна Крук, блог Едпро, блог EdPro

Освітяни дуже позитивно відгукуються про використання сучасних технологій у навчанні. Вони зазначають, що інтерактивні панелі EdPro та програма mozaBook значно підвищують зацікавленість дітей до уроків. Наразі у закладах освіти громади є 130 інтерактивних панелей EdPro з ліцензійним програмним забезпеченням. 

Богдан СтаніславськийМіський голова міста Коломиї Богдан Станіславський

Пане Богдане, наскільки важливо зберегти якісне навчання для українців? Як ви в цьому напрямку працюєте?Освіта — це фундамент для майбутнього України. Особливо в нинішніх умовах, коли через війну багато дітей змушені навчатися дистанційно або навіть у тимчасових прихистках, важливо забезпечити безперервність та якість навчального процесу.
У Коломиї ми розуміємо, що наш обов’язок — створити для дітей комфортні умови для навчання, незалежно від ситуації. Ми працюємо над тим, щоб школи були оснащені сучасним обладнанням, щоб діти мали доступ до якісних підручників і цифрових ресурсів, а вчителі – можливість підвищувати кваліфікацію та використовувати інноваційні методи навчання.
Зокрема, ми приділяємо значну увагу модернізації навчальних закладів, забезпеченню їх необхідною технікою та навчальними програмами. І це ми реалізовували в рамках різних заходів — як підтримку впровадження «Нової української школи», коли закуповували щороку для 5-х класів парти, стільці та інтерактивні панелі, під час проєкту «Освітній прорив», коли школи отримали фінансування для створення інноваційних навчальних класів у рамках впровадження профільної освіти.
На вашу думку, технології можуть компенсувати втрати в освіті, спричинені війною та кризовими ситуаціями?Сучасні технології можуть стати тим інструментом, який допоможе зменшити негативні наслідки війни для освіти. По-перше, вони дають змогу дітям навчатися навіть у тих випадках, коли немає можливості відвідувати школу фізично. По-друге, інтерактивний контент робить навчання більш доступним, цікавим і зрозумілим для учнів.
Завдяки таким цифровим платформам як mozaBook вчителі можуть створювати інтерактивні уроки, що допомагають дітям краще засвоювати матеріал. Інтерактивні панелі дозволяють проводити уроки в будь-якому місці, навіть в укриттях. Також важливо не забувати про психологічний аспект. Технології допомагають підтримувати дітей у складні часи, даючи їм можливість не втрачати зв’язок із навчанням та однокласниками, що є критично важливим для їхнього розвитку та майбутнього.
Які відгуки ви отримували від освітян, які працюють з інтерактивними панелями EdPro та навчальною програмою mozaBook у школах?Освітяни дуже позитивно відгукуються про використання сучасних технологій у навчанні. Вони зазначають, що інтерактивні панелі EdPro та програма mozaBook значно підвищують зацікавленість дітей до уроків. Наразі у закладах освіти громади є 130 інтерактивних панелей EdPro з ліцензійним програмним забезпеченням. 
Учні легше сприймають складні теми, коли вони подаються через анімацію, 3D-моделі та інтерактивні вправи. Вчителі мають можливість урізноманітнити уроки, застосовуючи новітні методики викладання. Є багато прикладів, коли навіть учні, які раніше не проявляли особливої зацікавленості до навчання, починають активніше брати участь на заняттях завдяки таким інструментам.
Розкажіть, як обирали інтерактивне обладнання та сучасні програми для шкіл? Чому зупинили вибір на EdPro?Ми підходили до вибору інтерактивного обладнання дуже відповідально. Було важливо знайти рішення, яке б не тільки відповідало сучасним стандартам освіти, а й було зручним для наших освітян.
Компанія EdPro запропонувала саме те, що нам потрібно — якісні інтерактивні панелі з підтримкою mozaBook, що дозволяє створювати сучасні уроки, які легко адаптуються під різні предмети та вікові групи. Також вагомим фактором стало те, що EdPro – українська компанія, яка пропонує якісний продукт, орієнтований на нашу освітню систему. Це дозволяє підтримувати національного виробника та сприяти розвитку технологій в Україні.
Хто залучений до вирішення основних викликів у сфері освіти у вашому місті?Серед викликів – модернізація навчальних закладів, кадрове забезпечення, впровадження нових технологій. До їх вирішення долучаються міська влада, освітяни, батьківські комітети, міжнародні партнери.
Які освітні реформи чи проєкти ви б хотіли втілити в Коломиї у найближчі 5 років?Ми ставимо перед собою амбітні цілі. Передусім, це подальша цифровізація освіти, а саме: інтеграція сучасних технологій, розвиток онлайн-платформ та розширення доступу до якісного цифрового контенту. Також в планах покращити інфраструктуру шкіл, запровадити сучасні методики навчання та продовжити підтримку професійного розвитку педагогів.

місто Коломия

Що вам вдалося покращити у місті і які цілі ставите на найближчий час?За останні роки у Коломиї вдалося реалізувати чимало важливих проєктів. Ми оновили інфраструктуру міста, зокрема дороги, громадський транспорт, дитячі майданчики та парки.В освіті ми забезпечили школи сучасними технологіями, оновили навчальні заклади, розширили можливості для дітей та молоді. Наші цілі на найближчий час — продовжувати модернізацію шкіл, впроваджувати нові освітні програми, покращувати соціальну інфраструктуру та залучати інвестиції для розвитку міста. Прагнемо зробити громаду комфортною та сучасною, де кожен житель почуватиметься упевнено та безпечно.

Розмова з директоркою Коломийського ліцею №9 Ганною Пасічною

Історією ліцею на шляху впровадження нових освітніх підходів, власним досвідом та роздумами поділилася директорка Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області Ганна Пасічна

блог EdPro? Директорка Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області, Ганна Пасічна

Звісно, що інтерактивні технології роблять взаємодію більш ефективною та динамічною. Учні можуть активно співпрацювати з учителями та один з одним, використовуючи інтерактивні інструменти. Використання mozaBook сприяє розвитку цифрових навичок як вчителів, так і учнів.

Ганна ПасічнаДиректорка Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області

Пані Ганно, як змінився процес навчання з появою інтерактивних панелей EdPro у вашому ліцеї? Учительська праця, як відомо, — творча й вимагає багато зусиль, креативного підходу, нестандартних рішень. Тому поява в ліцеї сучасного обладнання — інтерактивних панелей EdPro — додала надійних помічників у нашій педагогічній діяльності. Процес навчання став більш динамічним та візуально насиченим. Діти в школі активніше залучаються до навчальних занять, оскільки можуть взаємодіяти з матеріалом безпосередньо на екрані. Вчителі й учні звертають увагу на високу якість зображення, чутливість сенсорного екрана та широкий функціонал панелей, що дозволяє використовувати різноманітні навчальні програми та ресурси.
Розкажіть про результати інтеграції програми mozaBook та панелей EdPro у навчальний процес?З появою нового інтерактивного обладнання та всіма улюбленої програми mozaBook ми спостерігали, і це також відзначають батьки учнів, значне підвищення зацікавленості дітей до навчання, особливо до предметів, де використовуються візуальні матеріали. Результати показують, що школярі краще засвоюють матеріал, коли можуть бачити його на великому екрані та взаємодіяти з ним.

Коломийський ліцей №9, інтерактивна панель EdPro

Як реагують учителі та учні на ці нововведення? Чи є різниця у рівні задоволення від використання технологій у навчанні?Наші працівники й діти дуже позитивно сприйняли таке нововведення. Педагоги відзначають зручність використання панелей та mozaBook, а отже, ефективнішу діяльність на навчальному занятті, учні – цікавість та інтерактивність таких уроків. Ми помітили позитивну динаміку сприйняття інформації, радість і мотивацію до навчання в учнів, особливо тих, які краще сприймають саме візуальну інформацію.
Поділіться, як вчителі освоювали нові інструменти?Звичайно, спочатку були певні труднощі, пов'язані з освоєнням нового ПЗ та функціоналу панелей. У народі кажуть: «Добрий старт — половина діла». Тому ми організували навчальні семінари та тренінги для вчителів, де вони могли набути практичні навички роботи з обладнанням. Також ми створили групу підтримки для швидкого розв'язання нагальних питань.
Чи бачите ви зміни у мотивації та зацікавленості учнів після впровадження таких технологій? Які довгострокові результати вас вразили?Так, ми бачимо значні зміни у мотивації та зацікавленості учнів. Учні стали більш активними на уроках, частіше ставлять запитання та беруть участь у дискусіях, стали пропонувати креативні ідеї. Візуалізація складних концепцій та явищ допомагає учням краще зрозуміти та засвоїти новий матеріал. Як учителі ми вже передбачаємо в перспективі підвищення рівня успішності учнів та їхньої вмотивованості до самостійного вивчення предметів. Використання інтерактивних панелей допомагає учням розвивати навички роботи з сучасними технологіями, що є важливим для їхнього майбутнього. Адже діти знайомляться з різним програмним забезпеченням та методами роботи.

Коломийський ліцей №9, інтерактивна панель EdPro

Що, на вашу думку, допомагає зберігати командний дух серед викладачів і учнів під час складних часів і як ви мотивуєте колектив до подальшого розвитку?Як казав Платон, важкі часи народжують сильних людей. Складні часи завжди легше переживати в єдності, підтримці, розумінні одне одного. Вміти чути й бути почутим. У нас чудовий високопрофесійний колектив. Ми разом змогли пройти шлях не одних змін і нововведень. Розуміння того, що робимо надважливу справу для освіти майбутнього, взаємодопомога та спільні цілі допомагають зберігати командний дух. Мотивуємо освітян, організовуючи професійні тренінги, створюючи можливості для обміну досвідом та визнаючи досягнення кожної людини в колективі.
Розкажіть, які ключові цілі ви ставите перед собою та вашим ліцеєм у найближчому майбутньому?Наші ключові цілі — це підвищення рівня якості освіти, впровадження інноваційних технологій та створення комфортного освітнього середовища для усіх учасників освітнього процесу. Прагнемо виховати молоде покоління українців, які є інтелектуалами, свідомими патріотами, людей з критичним мисленням, справжніми життєвими цінностями — майбутніх громадян України!

Коломийський ліцей №9, інтерактивна панель EdPro

Що вважаєте найбільшим успіхом та якими досягненнями вашого закладу освіти ви найбільше пишаєтеся?Ліцей — це школа життя, тому тут частина і мого життя, натхнення, ідей, задумів, мрій. Ми завжди пишаємося успіхами наших учнів на олімпіадах та конкурсах, турнірах та брейн-рингах, виступах на МАН, досягненнями на спортивних аренах.
Найбільшим успіхом, вважаю те, що ми змогли створити дружню та теплу атмосферу в ліцеї, де кожен учень й учениця відчувають себе важливими, зайнятими, залученими у процес спільнодії, де вчитель відчуває підтримку та опору інших, реалізовує свій творчий потенціал. 
Інтерактивні технології змінюють взаємодію між учнями та вчителями, чи стали вони більш ефективними у спільному навчальному процесі?Звісно, що інтерактивні технології роблять взаємодію більш ефективною та динамічною. Учні можуть активно співпрацювати з учителями та один з одним, використовуючи інтерактивні інструменти. Використання mozaBook сприяє розвитку цифрових навичок як вчителів, так і учнів.
Програма mozaBook охоплює широкий спектр навчальних предметів в різних класах, це широке поле діяльності для вчителя: створення інтерактивних занять, презентацій, тестів та завдань, використання різноманітних навчальних програм та ресурсів, адаптовані до індивідуальних потреб учнів. Платформа надає готові навчальні матеріали та інструменти для створення власних уроків, що економить час вчителя.
Для учнів – це насамперед розвиток цифрової грамотності, що допомагає підготувати їх до життя у сучасному цифровому світі, виконувати завдання та брати участь у групових дискусіях, розглядати світ у форматі 3D, працювати в команді. Спільний навчальний процес став цікавішим та продуктивнішим. У класах дружніша атмосфера, адже панує спільнотворчість.

Як ви бачите майбутнє освіти в Україні через кілька років, і яку роль у цьому відіграватимуть технології та інновації?Освіта повинна не лише готувати дітей до майбутнього, а й навчати їх орієнтуватися в його невизначеності. Тому дослідники PISA роблять акцент на навчанні впродовж життя. Для цього учням важливо вміти розбиратися в безлічі інформації, яка зараз доступна, а також бути впевненими у своїй самостійності в навчанні. Тому ми бачимо майбутнє освіти в Україні в тісній інтеграції із сучасними технологіями, де кожен учень матиме доступ до якісної освіти. 
Технології та інновації відіграватимуть ключову роль у створенні персоналізованого та ефективного освітнього середовища. Однак, не слід недооцінювати роль вчителя, адже «Усюди цінність школи дорівнює цінності її вчителя» (А. Дістервег).Ми не повинні забувати про «три кити» навчання впродовж життя: стратегії (чи компас, який рухає заклад вперед), мотивацію та віру в себе!
Тож, рухаймося впевнено вперед, міцно тримаючи освітній фронт заради можливостей інтелектуального зростання і соціального розвитку наших учнів. За ними — майбутнє! Віримо в ЗСУ та нашу спільну перемогу!

Коломийський ліцей №9, інтерактивна панель EdPro