Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Про літні навчальні табори для школярів, участь львівської команди у Всеукраїнському Чемпіонаті з Minecraft та двох суперАнн.
Вчителька інформатики, яка з командою взяла участь у Всеукраїнському Чемпіонаті з Minecraft, освоює нові методики, інструменти для проведення уроків і витрачає десятки годин часу на самоосвіту щотижня — Анна Величко. Засновниця MakerSpace Lviv, яка знає, як мотивувати найкращих вчителів і створити сучасні навчальні курси для дітей — Анна Косарєва. Обоє розповіли нам чимало цікавого — буде що почитати батькам та вчителям!
Анно, ти з командою взяла участь у Всеукраїнському Чемпіонаті з Minecraft. Як все пройшло, які результати?Можу сказати, що було нелегко. Моїм завданням було створити єдину команду, разом з дітьми дослідити нові технології, задати напрямок і концепт в роботі, збудувати місто та збагатити його актуальними smart-технологіями.За 4 дні активної роботи ми створили гармонійне місто, у якому всі технології взаємопов'язані між собою, це інший рівень взаємодії людини із природою міста та комунікація з міським простором. Воно абсолютно енергонезалежне та самостійно забезпечує себе електрикою за допомогою біопалива, енергії сонця, вітру та теплового колектора. У нас є хайперлуп, гідропоніка, вітряки, теплова станція, автоматична станція для сортування сміття, школа, парк розваг, сільське господарство, альтернатива сервісним, комунальним, рятувальним та поштовим службам у вигляді дронів та магазини самообслуговування. Це все будувалося з дерева — природного екологічного матеріалу; скло дозволило створити відчуття простору, а для основи стін та фундаменту використали екологічний бетон.Я цілком задоволена роботою команди, в нас вийшов, досить гідний проєкт, в надзвичайно короткі терміни виконання, і результати також є — нам не вистачило лише кількох балів до фіналістів (стаття), але ми перемогли в додатковому конкурсі чемпіонату, як креативна і відкрита команда, яка ділилася своєю роботою і популяризувала MEEchampionshipUkraine серед освітян.
Скільки часу тривала підготовка команди, це твій перший досвід менторства учасників Чемпіонату?Так, це мій перший досвід. Щоб стати тренером Minecraft Education Edition(MEE), мені довелося з'їздити в Київ, пройти багато навчальних курсів та тестів. Цього року нам дозволили комплектувати команду з 2-5 дітей, з якими тренеру комфортно було б працювати. Скориставшись цією можливістю, взяла в команду дітей, які з лютого зі мною проходили курс Minecraft Architecture. Тому можна сказати, що підготовка тривала 4 місяці та бійці були готові.
Що б ти порадила зі свого досвіду тим, хто захоче взяти участь в Чемпіонаті з Minecraft наступного року? І чи планує твоя команда повторити?Кожен з команди MakerSpace (дитячий склад) мені сказав, що участь в наступному році брати буде, діти попросили відразу ж їх записати.На рахунок порад, важко щось говорити, адже я не бачила, що зробили інші. Були деякі проблеми технічного чи організаційного характеру, загалом чим більше особистого досвіду має тренер, тим краще, тут важливий тайм-менеджмент, чітке дотримання свого курсу і цілей.
Анно, з соцмереж кожному видно, що ти береш участь у різних проєктах, навчаннях, скажи, скільки часу в тебе займає самоосвіта? І що тебе мотивує?Якщо чесно, самоосвіта забирає дуже багато. В середньому, 5 годин на тиждень присвячую вивченню англійської мови, ще 2-3 години йде на дослідження можливостей MEE, ще 1-2 годинку читаю різні сайти про ІТ-інновації, презентації нових продуктів, переглядаю ресурси, які пропонують використовувати на уроках. Нещодавно закінчила Вебінар з mozaBook та mozaWeb, якщо слухати тренера Дмитра на швидкості 2, це суттєво економить час і звучить дуже кумедно:) А зараз, при підготовці табору, то, мабуть, годин по 5 в день я шукаю те, що буде відповідати темі та ефективному результату.Стосовно мотивації, займаюся тим, що люблю і мені подобається це робити, власне, самоосвіта сприяє якості роботи, креативності та натхненню.
Часто доводиться чути, що сучасних дітей потрібно зацікавлювати до навчання. Як це у тебе виходить?Багато хто каже, що в мене просто цікавий предмет:) Насправді, намагаюся говорити з дітьми, дізнаватися їх захоплення та включати їх в навчальний процес, бути в курсі того, чим живуть мої учні. Наприклад, MS Word ми вивчали на книжці "Ракета на чотирьох лапах" в молодших класах. Старші класи знаходили цікавинки у біографіях Джобса, Маска, Цукерберга і Монатіка :) та створювали свою біографію. Або завдання з програмування проходили етапами, хто виконав першим, той вибирає пісню, яку слухає весь клас. Протягом уроку виходило десь 8-9 пісень і в різних класах своя музична підбірка, а під музику дітям було фаново працювати.
Анно, розкажи які навчальні програми ти використовуєш на уроках?Для вчителя інформатики вибір не великий, адже треба прив'язуватися до навчальної програми, а в 1-6 класах, у яких я викладала, сильно і не розженешся. Стандартний офіс, paint, code.org, scratch, blockly — нічого надзвичайного, щоб зробити навчання цікавим, інтегрувала уроки TheFuture та Digital storytelling.А в MakerSpace я можу відриватися на повну, улюблені Minecraft Education Edition і Mozaik Education, власне ця парочка створює неймовірні та надзвичайно ефективні STEM-уроки. Також використовую Tynker:Coding for Kids, його до речі, даремно недооцінюють.