Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Два нові Цифрові уроки від команди EdPro про лишайники у програмі Мозабук та на сайті Мозавебу.
Дослідження про лишайники у Цифрових уроках допоможуть не лише дізнатися про ці незвичайні організми, а й підкажуть, як провести власні дослідження. Два нові Цифрові уроки від команди EdPro про лишайники — “Різноманіття лишайників” та “Ліхеноіндикація забруднення атмосферного повітря” — допоможуть розширити базу знань про ці незвичайні організми й підкажуть, як провести власні дослідження. Для перегляду Цифрових уроків на сайті ua.mozaweb.com необхідно зареєструватися та мати код активації програми MozaBook.
Урок розкриває теоретичні та практичні моменти роботи з лишайниками, дозволяє розглянути приклади підходящих для досліджень субстратів.
Поради щодо проведення дослідження допоможуть з ідеями та вказівками: "Під час дослідження просто гуляємо обраним ландшафтом — подвір’ям, вулицями міста чи парком, околицями міста — та візуально шукаємо субстрати, які відповідають зазначеним вище умовам. Коли знаходимо підходящий субстрат, розглядаємо його, зокрема за допомогою лупи. Якщо вдалось знайти лишайники, робимо їхню фотографію за допомогою камери мобільного телефона або за допомогою цифрового кишенькового мікроскопа. Найцікавіші зразки лишайників, якщо є така можливість, можна взяти у школу для поповнення біологічної колекції класу. Під час класної роботи ці зразки можна буде дослідити більш детально."
Урок розкриває теоретичні та практичні моменти роботи з лишайниками, розглянути приклади необхідних для дослідження повітря лишайників.
Поради щодо проведення дослідження допоможуть з ідеями та вказівками: "Обирати для обстеження варто лише ті дерева, що відповідають таким критеріям:● поодиноке розташування дерева, або, як мінімум, розташовання на краю лісових масивів. Дерева, що ростуть в глибині лісу, є непридатними для ліхеноіндикації;● для ліхеноіндикації найкраще досліджувати такі види дерев: тополя, верба, дуб, клен, ясен та інші листяні види з подібною текстурою кори;● взагалі не придатними є: молоді берези, бук і граб (та інші види з гладенькою корою), хвойні тощо;● треба звертати увагу, чи досліджувані види дерев були побіленими. Якщо це так, тоді під час досліджень учні обстежують лише ту частину кори дерева, яка розташована вище зони побілки."