Оксана Пасічник: "Надихають ідеї про те, які діяльності можна реалізувати за допомогою 3D-друку"


Відома вчителька інформатики Оксана Пасічник розповіла про 3D-моделювання, 3D-друк, 3D-принтери Creality.






 

Понад 8 років вчительки інформатики Оксани Пасічник вивчає та впроваджує 3D-друкування у навчання в школі. Розпитали про 3D-моделювання, 3D-друк, 3D-принтери Creality та фактори, які допомагають освітянам краще освоювати нові технології на уроках.

Оксана Пасічник, 3D-друк, навчання вчителів, навчання 3D-друку

Пані Оксано, як оцінюєте розвиток 3D-друкування у закладах освіти з власного досвіду в Україні? 3D-моделювання вже кілька років є частиною навчальної програми з інформатики, що спонукало спрямувати увагу вчителів на цю тематику. Проте, як ми знаємо, у цей же період освітній процес дуже ускладнився внаслідок карантинних обмежень та воєнного стану. Через те, що значна кількість програм для 3D-моделювання вимагають обчислювальних потужностей, їх складно опановувати у форматі дистанційного навчання, коли більшість учнів працюють лише зі смартфонами у кращому випадку. З іншого боку, моделювання - це лиш частина процесу 3D-друкування. І якщо говорити саме про друк, то основним фактором, який стримує, безумовно, є доступність відповідного обладнання. Пріоритетом зараз є відновлення очного навчання, тож сподіваюсь, що належне технічне забезпечення стане дійсністю для все більшої кількості учнів та вчителів.

3D-модель, бібліотека 3D-моделей Едпро, Микола Пірогов, 3D-друк, Creality, cобівартість 3D-моделей

Останні кілька місяців мої експерименти перейшли на інший рівень. Я отримала можливість працювати з сучасним принтером Creality. Одразу з’явилися ідеї, які вдалось втілити в життя, а це спонукає генерувати нові!

Оксана ПасічникУчителька інформатики

З чого почалося впровадження 3D-друку у вас на уроках? Яким у тривалості й наповненні був цей шлях?Вперше з 3D-друком я познайомилась років 8 тому, і з цікавістю розпочала експерименти. Чесно кажучи, ті перші спроби були не надто вдалими з погляду результату, але надзвичайно цінними саме як досвід. Довелося застосувати все своє мислення зростання, винахідливість, наполегливість та допитливість для того, щоб розв'язувати проблеми, які виникали на цьому шляху.Останні кілька місяців мої експерименти перейшли на інший рівень. Я отримала можливість працювати з сучасним принтером Creality. Одразу з’явилися ідеї, які вдалось втілити в життя, а це спонукає генерувати нові!Наприклад, я дуже хотіла урізноманітнити вивчення такої теми з інформатики — кодування даних. Знайшлась дуже цікава модель двійкового кодування, яка допомагає унаочнити процес переведення чисел між двійковою та десятковою системами числення. Ще дуже зручно проводити урок про шифрування, зокрема демонструвати шифр Цезаря. Маючи такі ресурси на кожній парті, значно підвищується зацікавленість учнів, вони отримують краще розуміння цих, доволі теоретичних, понять. Хочу спробувати надрукувати ще механічний калькулятор — він допоможе продемонструвати попередні етапи розвитку обчислювальної техніки.

Які, на ваш погляд, переваги отримує вчитель, який користується сучасними 3D-принтерами на зразок Creality? Це швидке та якісне втілення ідей. Можливість виконати повний процес підготовки моделі, проєктування, підготовки до друку та безпосередньо друку в межах часу навчального заняття. Принтер працює швидко і практично безшумно, а ще є можливість переглянути процес друкування, адже автоматично створюється відео! 

3D-модель, бібліотека 3D-моделей Едпро, Микола Пірогов, 3D-друк, Creality, cобівартість 3D-моделей

Як вашим учням чи колегам вдається скористатися навчальними 3D-моделями з бібліотеки EdPro? Дуже зручно, що кожна модель має докладний опис та спосіб застосування. Можна просто обрати предмет, тему, завантажити перевірену модель і перейти до друкування. Для початківців важливо, що є градація моделей за складністю: варто починати з простіших моделей, але рекомендую не зупинятись на них. Варто пробувати складніші речі, експериментувати, і може навіть додавати власні розробки до таких бібліотек! Наприклад, я знайшла модель колеса фортуни, але на ньому були написи, не потрібні мені для уроку. Трошки змінивши цю модель, тепер маю універсальний дидактичний засіб, який можна використати на різних предметах і для різних тем.

Що на ваш погляд може допомогти з впровадженням технології 3D-друку в українських школах зараз?Вчителі найкраще навчаються в інших вчителів. Мене дуже надихають ідеї того, які діяльності можна реалізувати за допомогою 3D-друку. Наприклад, які моделі виявились успішними, як їх можна оптимізувати, які види діяльності на уроках організовувати і яких результатів навчання досягати — надзвичайно цікаво дізнатись, як це працює в інших.