Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Учителька вищої категорії, старший вчитель Юлія Платонова ділиться досвідом освоєння та використання навчальної програми mozaBook.
Наше спілкування з учителькою початкової школи Дніпровської гімназії 131 Дніпровської міської ради Юлією Платоновою триває не перший рік. Власне, пані Юлія зверталася із цікавими запитаннями, допомагала колегам освоїти програму mozaBook, пройшла одразу 5 навчальних курсів, а уроки відвідували не лише діти, а й батьки учнів. Цьогоріч Юлія Платонова стала Амбасадором Мозабук.
Пані Юлю, як ви взагалі дізнались про програму MozaBook, як це знайомство розпочалося? Я шукала курси для самоосвіти й натрапила на Освітні курси EdPro. І вже не змогла зупинитися, настільки було цікаво. Весь вільний час проводила на цих курсах. Спочатку базовий курс, потім для початкової школи за програмою НУШ, далі курс з дистанційного навчання. Оскільки я викладаю за програмою «Інтелект України», то мені потрібна біологія, географія. Ці курси також пройшла:)
Як ви вважаєте, програми «Інтелект України» і mozaBook доповнюють один одного? Зараз вже навіть не уявляю, як би могла без mozaBook працювати, тому що саме в цій програмі створюю зошити, які наповнюю усім контентом, користуюся інструментарієм, надсилаю зошити батькам дітей, які на сімейній формі навчання. Це їм також дуже допомагає, не треба шукати різноманітні відео й завантажувати, весь матеріал в одному зошиті. Зручно, бо дитина відкрила й працює.
У мене робота повністю побудована в програмі mozaBook, тому що кожен урок у нас проходить за моїми зошитами, тут всі мої наробки. Я ж ще створюю різноманітні ігри для дітей. Наприклад, адвент календар для читання, який ми відкривали кожного ранку. Цінно, що можна це зробити з анімаціями. Діти вже очікують, що ж там буде.
Юлія Платонова
Ви навчаєте онлайн чи також офлайн?Зараз ми вийшли офлайн, але за цією програмою я ще працювала, коли був коронавірус і вся Україна перебувала на онлайн-навчанні. У нас у класі є інтерактивна дошка. Діти безпосередньо взаємодіють з контентом, з 3D-сценами, з зошитом, який я виводжу на екран. Працювати офлайн, звісно, краще. По-перше, безпосередньо йде контакт з дитиною, оченятка побачиш. Ще поспілкуєшся, проведеш якісь цікаві заходи, бо учням потрібні свята, як би не звучало в реаліях сьогодення, але це діти, і в них повинно бути дитинство. Тому намагаємося робити для них якісь радісні моменти, щоб вони відчували це дитинство.
Пані Юлію, розкажіть, як ви обрали професію вчителя, коли захотілося бути вчителем?Мабуть, вчителька я ще з пелюшок. Навіть усі мої родичі знали, що я буду педагогом. От коли пішла до школи, визначила це і не уявляла собі, що є якась ще інша професія. Хоча мене всі відмовляли, крім мами. Вона мене підтримала.Ніколи не розглядала для себе іншої сфери діяльності. Після дев'ятого класу вступила в педагогічне Дніпропетровське училище (на той час), потім в Криворізький педуніверситет. І ще коли навчалася на четвертому курсі педагогічного училища, працювала за фахом.
Кажуть, що вчитель початкових класів має знати всі предмети. Це так, ми викладаємо всі предмети.
Ви сказали, що батьки мають змогу переглядати ваші зошити з уроками. Якими враженнями ділилися з вами? Ще коли ми були на дистанційній формі навчання, батьки мали змогу не тільки з зошитом попрацювати, але й бути присутніми на уроках. Часто чула: "Я знову хочу йти до школи, у нас такого не було. Сиджу біля дитини та й дивлюся, наскільки цікаво це все й мені". Часто говорили про те, яка в нас освіта зараз та якою була раніше. Батькам дуже подобається, з якими інструментами та функціоналом працюємо, тому що кожного уроку цікаве розповідаємо й показуємо.
Батькам дуже подобається, з якими інструментами та функціоналом працюємо, тому що кожного уроку цікаве розповідаємо й показуємо.
Юлія Платонова
Ви знаєте, коли я включаю, наприклад, 3D-сцену, діти одразу кричать: "Вау!" Як тільки перерва, вони підбігають до мене і просять включити головоломку Tangram в Мозабуці. Й вони граються, не бігають у коридорі, не сидять в телефонах, а підходять до дошки. Їм дійсно цікаво. Добре, що є багато ігор навчальних, які вони дуже-дуже люблять.
Коли вам найкраще використовувати mozaBook чи ua.mozaweb.com під час навчання, кожного уроку берете матеріали?У мене робота повністю побудована в програмі mozaBook, тому що кожен урок у нас проходить за моїми зошитами, тут всі мої наробки. Я ж ще створюю різноманітні ігри для дітей. Наприклад, адвент календар для читання, який ми розгортали щоранку. Добре, що можна це зробити з анімаціями. Діти вже очікують, що ж там буде. У нас Мозавебом більше користуються батьки, діти на сімейній формі навчання. Я все ж більше користуюся Мозабуком, тут найбільше для вчителя.
Який вміст програми чи функціонал приніс вам найбільше користі? Ці два поняття йдуть поряд, не можна сказати чи функціонал, чи наповнення програми є більш корисним. Дієве все разом. І доповнює одне одного. Якщо взяти просто інструментарій без навчального контенту, мабуть, це б не був такий класний mozaBook так само, якби був просто матеріал, а не було б інструментарію, не було б такого захоплення від користування програмою, яка закриває фактично всі потреби вчителя. У мене це на 100%. Все, що мені потрібно, я можу знайти в одному місці.
Це ви вже зараз бачите, коли кілька років підряд користуєтеся і досконало все вивчили?Коли пройшла перший раз курси, то була захоплена настільки, що почала колегам казати, яка чудова є програма, які класні курси. Я заохочувала проходити, допомагала і десь підказувала, бо я вже це знала. Так я декілька разів ще пройшла ці курси з колегами:)Одразу почала практикувати, мені не було складно. Я дистанційний клас створила на платформі mozaWeb, учні тести виконували, що досить полегшувало мені перевірку, бо саме в нашій програмі є багато завдань до "Я пізнаю світ", з української мови я робила тестування. Мені було дуже легко оцінити відповіді й знати на якому рівні діти перебувають, як навчаються.Мої колеги також користуються mozaBook, і всі задоволені, я жодного поганого або негативного відгуку не почула. Дуже добре, бо можна запитати, порадитися. І дуже класно, що курси відкриті, бо коли ти забуваєш щось, то можеш знову переглянути відео й не обов'язково проходити повний курс, а повторити ту тематику, яка призабулася. Ви активно ділитеся зі службою підтримки EdPro правками, які варто внести чи щось виправити. Частенько щось таке знаходите в програмі? Таке дійсно трапляється, бувають такі помилочки, переважно після оновлення програми. Ці неточності ваші програмісти виправляють дуже швидко, комунікуючи з усіма, хто звертається. Завдяки групам в соціальних мережах (вайбер, наприклад), всі користувачі отримують належну допомогу та поради.
Чим, на ваш погляд, приваблює дітей навчальне наповнення в Мозабук? Звісно, яскравість, анімація, 3D-сцени, а ще те, що можна вийти до дошки й покрутити, повертіти ними. Ігор різних набагато більше, скажімо, ніж було в нас. Наскільки це корисно для них? Знаєте, все, що цікаво дітям на уроці, що захоплює, дивує, воно буде і корисним.
Знаєте, все, що цікаво дітям на уроці, що захоплює, дивує, воно буде і корисним.
Юлія Платонова
А чи у вас виникали складнощі під час роботи і як ви їх долали?Складнощі виникають у всіх, але якщо є бажання, все можна подолати! До того ж ваша група підтримки допомагає.
З ваших відгуків можна зробити висновок, що учителю достатньо проходження Освітніх курсів від EdPro, щоб освоїти навчальні інструменти? Так, можна навчитися, але щоб досконало володіти, необхідно практично з ними працювати. Я одразу дуже активно почала впроваджувати програму, бо практично кожен день працюю з нею, і ця навичка вже досконала. В мене навіть діти дуже класно орієнтуються в Мозабук. На дошці лінійками всіма користуються, приладами для вимірювання. Знають, де є гумка, де олівець.
Пані Юлю, хто для вас є прикладом, натхненням? Я стежу за Global Teacher Prize Ukraine, мені цікаво знати про роботу різних людей, які публікуються, які уроки цікаві. Але не менш важливим для мене прикладом і натхненням є наші діти. У них ми вчимося найбільше.Саме маленькі школярі спонукають нас до саморозвитку. Якби не вони, ми б сиділи на місці… з крейдою і дошкою. Якщо діти потребують чогось нового, цікавого, ми повинні розвиватися.
Пані Юлю, що вам найбільше подобається у професії?Це насолода від спілкування, те, що бачиш кожного дня ці вогники зацікавленості в очах малюків, можеш їх здивувати, дарувати емоційну радість та отримувати тепло. Бо на цьому тільки й тримаємося зараз.
Які виклики вам доводилося долати, вже третій рік війни в Україні...Війна змінила наше життя, з ніг на голову все перевернулося. Згадала, коли в нас не було світла, а ми навчалися дистанційно, це дійсно був виклик для вчителя. Тому що матеріал треба підготувати й подати, дітей треба навчити, незалежно від обставин. І тут мені прийшла ідея записувати відеоуроки в Мозабук. У нас клас навчався дистанційно, всі з цим вже працювали. Я записувала повний відеоурок з коментарями та діями на екрані на основі вже створених зошитів, відправляла покликання на мозавебі, яке могли відкривати у зручний час.Коли вмикали світло, батьки могли разом з дитиною переглянути урок, це нам дуже допомагало. Діти опановували матеріал не самостійно)
Як почуваєтеся в ролі амбасадора Мозабук? Ця роль для мене нова, але мені цікаво. Розказувати про програму колегам я почала з першого курсу, який опанувала. І продовжую це робити.
Пригадалося, що інколи люди коментують, що програма платна.По-перше, щоб користуватися на платформі mozaweb, достатньо тільки реєстрації. Так, там є обмеження, і щоб повною версією користуватися, дійсно потрібно придбати код. Можливо, якщо вчитель купує багато різноманітних програм, то, мабуть, дійсно виходить дорого. Я користуюся загалом лише Мозабуком, і якщо взяти навіть активаційний код Mozaik Student Plus, і розписати всі переваги, то не настільки дорого, тим паче що це на цілий рік.
Ваші побажання на цей навчальний рік нам усім, дітям, вчителям, усім, хто навчається.Миру нам і Перемоги! Це головне бажання кожного українця, і моє також.