Про самоосвіту та найважливіші уроки з карантину
Опитування від EdPro, яке пройшло пів сотні вчителів
Більше 50 учителів взяли участь в опитуванні від EdPro. Наші статті про найкорисніші сайти для самоосвіти та програми для створення інтерактивних уроків актуальні, як і раніше. Цього разу захотілося дізнатися про те, що є ресурсним для учителів, адже не тільки навчанням, а особливо влітку, живуть наші освітяни. А наповнення життя тим, що додає енергії, покращує й професійну активність та загальний стан.
Ресурсні заняття у літній час
Щиро дякуємо усім, хто поділився своїми думками та спостереженнями, що є цінним для усієї освітянської спільноти.
Отож, 18 з 53 учасників опитування зазначили, що самоосвіта навіть влітку — це необхідність і це додає сил. Повний перелік занять і активностей, які є ресурсними і до вподоби учителям: відпочинок на морі, читання художньої літератури, час з сім'єю та на відпочинку, зміна виду діяльності; подорожі за межі населеного пункту; заняття улюбленою справою (хобі), йога, подорожі, книги, живопис, заняття з онуками, читання, прогулянки, спорт, похід у гори, закордонна поїздка, екскурсійні прогулянки, вишивка, творчість, рибалка, спілкування з приємними людьми, час з онуками, шиття, розв'язування задач з хімії, перегляд освітянських груп на фейсбуці, спілкування з приємними людьми, відпочинок у всіх можливих видах, лікування, а також виконання професійних обов’язків.
Усі ми — різні, важливим та ресурсним для кожного є щось своє, тому пригадайте, що наповнює вас особисто і подбайте, щоб цього було достатньо влітку і завжди.
Компетентності, які зараз необхідно освоювати вчителям, зважаючи на карантинні умови та невідомість надалі
Педагоги-учасники опитування виділили такі компетентності до вдосконалення:
психологічну, інтелектуальну, соціальну, моральну, управлінську, комунікативну, інформаційну, цифрову.

Серед навичок, на які радять налягати, називають медіаграмотність та вміння добре комунікувати з людьми. Кожен четвертий відзначив, що важливим є освоєння інструментів для організації змішаного та дистанційного навчання.
Повний перелік необхідних навичок та поставлених завдань: дистанційне проведення лабораторних робіт з фізики, заробити на ноутбук, навчитися монтувати відео, проводити зйомку, виробити власну тактику роботи в онлайн режимі, уміння витребувати з компетентних установ матеріальне та дидактичне забезпечення, розвивати емоційний інтелект, знайти дієві методи боротьби зі стресом і панічними атаками, виробити навички для збереження здоров’я, залишатися позитивним, уміти витягати користь із досвіду, адаптуватися, спілкуватися іноземними мовами, створювати онлайн курси, створювати навчальні відео, створювати навчальні презентації, створювати навчальні та контрольні тести, створювати дистанційні завдання, що потребують аналізу навчального матеріалу, освоювати засоби електронного навчання, методики проєктного навчання та перевернутого класу, засвоїти друкований набір тексту наосліп українською та англійською мовами, налаштування microsoft office, що пришвидшують роботу з документами, навчитися працювати з хмарними технологіями у навчальному процесі, вміти сприймати невизначеність та неоднозначність, уміння керувати емоціями, емпатія, гнучкість, уміння вчитися та стратегічно вирішувати проблемні питання.
Найпопулярніші сайти для проходження курсів для самоосвіти
Найважливіший урок під час цього карантину
Усвідомлення важливості саморозвитку, вміння приймати рішення у нестандартних умовах та вміння пристосовуватися до умов більшість опитаних відзначають як важливий урок, який потрібно засвоїти.

Раптова вимога переходу на дистанційне навчання відкрила низку болючих питань: неможливість опрацювати значну частину тем онлайн, а для когось і взагалі налагодити дистанційне навчання. “Карантинні висновки” від педагогів — ніщо не зможе замінити живе спілкування; на підсумкову контрольну роботу за результатами приходить більше учнів, ніж було на дистанційному навчанні:); важливим є вміння знайти натхнення, не озиратись і не брати приклад з більшості колег, які не особливо напружувались або ж зовсім нічого не робили; не опускати руки, цінувати те, що у вас є та вміти виставляти особисті кордони; діти мають перебувати в класі під час уроків, бо це створює справжність емоцій у дітей; трикутник учень-батьки-вчителі працює, потрібно його розвивати; необхідний перегляд того, що має залишитися в освіті, а що є атавізмами, яких треба позбутися; діти люблять школу.

Три основні думки про дистанційне навчання (цитати з опитувальника):
  1. І діти, і вчителі готові оволодіти новими формами навчання, нарешті будуть визнані результати дистанційного навчання.
  2. Вважаю нашу систему освіти абсолютно не готовою до дистанційного навчання. Не працюватиму у школі, якщо будуть такі ж умови. При тій самій ЗП вдвічі а то і втричі більше роботи, робочий день ненормований, а про вихідні і мова не йшла. Користувалась власним ПК, з якого, між іншим, ще вчились мої діти, бо купити кожному особистий в наш час не легко, не говорячи про те, що не у всіх моїх учнів він є, і більшість вчились з телефона, що по суті — жах для очей, осанки, мозку, якщо діти вчились, бо багато хто взагалі забув, що він — учень. Тому будьмо відвертими, і скажемо, що дистанційне навчання, це було ніяке не навчання, а тільки його видимість.
  3. Деяким дітям така форма освіти підходить; у наших учнів дуже різні життєві обставини і можливості, тому дистанційне навчання має бути гнучким.
Найпопулярніше з технічних досягнень: освоєння сервісу Google class та програми Zoom, проведення майстер-класів на ютуб-каналі.
Про кардинальні зміни на карантині
Хтось з опитуваних учителів змінив професію, найчастіше ж у наших вчителів кардинальні зміни стосувалися саме переходу на дистанційне навчання, освоєнням нових ресурсів та методів роботи й тайм-менеджменту, організації робочого дня. Для когось цей карантин запам’ятався як велике розчарування, хтось змінив курс з "що зможуть мої малюки" на "я повинна це спробувати!", хтось вперше зробив пудрове напилення брів, а хтось залишився без особистого ноутбука, який не витримав навантаження дистанційного навантаження. Ще досить часто відзначали кардинальні зміни в організації розпорядку дня, у звичках, зміні пріоритетів в бік збереження здоров’я та проведення часу з рідними.

Проривом назвали проведення онлайн-уроків через ZOOM: “Нарешті вдалося реалізувати те, чого прагнула ще років 5 тому: впровадження в роботу Google-класу та відеоуроків.”

"Дякую Вам! Атестувалась, використовуючи на уроках програму mozaBook. Відчула себе вчителем європейського рівня. Була дуже рада можливості використовувати програму під час карантину. Надіюсь і надалі буду мати змогу використовувати чудові анімації!"

Учителі радять проводити онлайн-тести з обмеженим часом — всі інші неефективні, тому що діти списують. А до “карантинних” успіхів відносять оновлення наочної бази дисциплін, переведення різних тем в електронний формат, адаптацію матеріалів підручника до роботи онлайн.
ПІДПИСУЙСЯ НА НОВИНИ