Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Відгуки про курси від EdPro "Основи 3D-друку" від компанії EdPro на базі роботи за допомогою 3D-принтерів Creality.
Вчитель інформатики та робототехніки Ліцею №15 Львівської міської ради Андріан Кобевко пройшов курс “Основи 3D-друку” від EdPro та поділився своїми враженнями й ідеями. Вкотре переконуємося, що активна взаємодія та спілкування з освітянами допомагає нам поділитися сучасними технологіями з тими, хто вже дуже цього потребує й підхоплює та дарує учням й колегам потрібні знання та ідеї для розвитку.
Пане Андріане, вам сподобався курс з 3D-друку від EdPro? Так, доволі інформативний курс, я почерпнув багато нового, оскільки таких комплексних матеріалів про постобробку не було, все дуже розкидано, і треба було інформацію з різних джерел збирати. Тут все доволі гарно розписано як про постобробку, так і про моделювання, нарізку слайсером. На мій погляд, саме ці уроки дуже класні. Можна навіть було б додати ще, наприклад, до друку якісь складніші елементи.
Розкажіть, як давно ви цікавитеся 3D-друком?Влітку цього року я придбав принтер і так почав детальніше вивчати та друкувати. Чув про це й цікавився ще зі шкільних часів... Дуже багато хороших комюніті на друк армії, які допомогли розібратися й чогось навіть навчитися з 3D-друку. Оскільки я освітянин, а наша директорка ліцею, напевно, має розсилку від EdPro, то саме від неї я дізнався про курс з Основ 3D-друку. Богдана Євгенівна знає, що я цим цікавлюся і популяризую 3D-друк в школі. І це win-win ситуація, оскільки для ліцею є можливість підвищити кваліфікацію вчителів саме у сфері 3D-друку, я ж дізнався нову інформацію та отримав сертифікат, який додає мені години до атестації.
Скільки часу вас зайняло проходження навчання? Важко сказати, оскільки я проходив це в різні дні, а останній тиждень я знав, що це треба встигнути до 30 листопада, то трохи пришвидшився. Загалом, менше ніж 30 годин. Певні уроки пропускав, оскільки в мене інший принтер і я просто відповідав на запитання і все. А на якому принтері ви проходили практичні завдання? Це 3D-принтер від компанії Bambu Lab A1 Mini. Мені було корисно, попри те, що принтер інакший. Мало того, як я зрозумів, слайсер для Bambu Lab і Orca — практично ідентичний, він краще оптимізований, ніж під той принтер, який в мене. Відповідно, коли я проходив курс, запитався, чи можна використовувати слайсер іншого бренду, щоб не переходити на інший слайсер вже при друці. Інструктор сказав, чому би ні? Мені сподобалося, що дозволяли виконувати завдання відповідно до можливостей мого принтера. Наприклад, ту ж таки китову акулу в заданому розмірі я не зміг надрукувати, оскільки в мене площа друку менша. Я зробив додаткове завдання для того, щоб її зменшити. І це дуже класно.
Ви вже почали щось застосовувати на заняттях з учнями? Поки що ми в ліцеї чекаємо на 3D-принтер. Але я друкую вдома, приношу дітям на уроки вироби. Також намагаємося щось моделювати та, наприклад, робимо змагання — хто найгарніше намалює, того фігурку я надрукую. Учні там вже і будиночки намагаються будувати. Планую 3D-друк використовувати на трудовому навчанні, моделювання при виготовленні макетів, наприклад, діаграм — різних будиночків.На курсі я дізнався більше про постобробку, які матеріали підходять для постобробки. Відповідно, наприклад, на різдвяну тему шопку можна зробити, надрукувати Ісуса, Марію, Йосипа, овечок, ослика. Зробити з ними якусь таку композицію. До шевченківських днів можна, наприклад, змоделювати хату Тараса Григоровича, про яку він мріяв. Надрукувати, потім її розмалювати. Так проходить поєднання різних предметів.3D-друк допомагає, ми вже без того нікуди. Тобто це технологія, яку треба використовувати. Адже коли учні виростуть, це вже буде буденна річ, і важливо, щоб вони уміли цим користуватися, щоб у них не виникало якихось питань, труднощів, як це застосувати.
А чи була у вас змога переглянути 3D-моделі з нашої бібліотеки? Плануєте надрукувати щось для школи?Мені сподобалися 3D-моделі з математики. Практично всі розглянув з історії, біології. Там купа різних тваринок, дуже прикольні моделі, хотілося б їх використовувати. Мені, наприклад, дуже сподобалася ця китова акула, вона вигинається у різні боки.Будиночки сподобались, а левиця — це одне з найважчих завдань на навчанні.
До шевченківських днів можна, наприклад, змоделювати хату Тараса Григоровича, про яку він мріяв. Надрукувати, потім її розмалювати. Так проходить поєднання різних предметів.
3D-друк допомагає, ми вже без того нікуди. Тобто це технологія, яку треба використовувати. Адже коли учні виростуть, це вже буде буденна річ, і важливо, щоб вони уміли цим користуватися, щоб у них не виникало якихось питань, труднощів, як це застосувати.
Андріан Кобевковчитель інформатики та робототехніки Ліцею № 15 Львівської міської ради
Як ви вважаєте, для українських освітян такий курс корисний? Так, особливо в ситуаціях, коли в школу дали принтер. І дуже часто він просто стоїть. Якщо ним не вміють користуватися, то це як "чемодан без ручки". Угу. Відповідно, такі курси допомагають зрозуміти, як і навіщо користуватися 3D-принтером. Але все ж на ваші курси приходять насамперед зацікавлені вчителі. А тут ще варто подумати про те, як зацікавити тих, хто, наприклад, навіть не знає, які зручні сучасні 3D-принтери, як Creality, про які ви розповідаєте. Тому що це не порівняти з тими старими, які раніше купували у школи і привозили часто браковані. Я сам переконався, що це вже сучасне обладнання, яке дозволяє вчителю запустити сам процес 3D-друку легко, без тих таких заморочок, які раніше виникали з древніми принтерами.
Як прогнозуєте розвиток сфери 3D-друкування в Україні? Спостерігаю, що дуже багато шкіл займатися 3D-друком спонукає бажання допомогти ЗСУ. Це, можна сказати, дуже мотивує. Оскільки в нас, наприклад, 3D-принтерами зацікавилися також вчителі предмета Захист України. Захисту України. Для тих інструкторів необхідно використовувати принтер для друку різних макетів і показувати учням, як ще можна за допомогою цього обладнання допомагати армії. Це справді дуже сильно розвиває 3D-друкування у нас. Після війни це також буде спрямовано у щось в цивільному житті, для дому, для фану, як хобі.
Я сам переконався, що це вже сучасне обладнання, яке дозволяє вчителю запустити сам процес 3D-друку легко, без тих таких заморочок, які раніше виникали з древніми принтерами.
Андріан Кобевко
вчитель інформатики та робототехніки Ліцею № 15 Львівської міської ради
Також своїм відгуком поділився Науменко Микола, викладач математки в Полтавскій області Днз "ПЦ ПТО". До речі, розділ з математики у відкритій бібліотеці навчальних 3D-моделей від EdPro поповнився новими 3D-моделями!
Другий рік цікавиться й впроваджує 3D-друк пан Микола. На нашому курсі дізнався про нові види пластику, їхній склад та застосування. Залишився схвальний відгук і зазначив, що було цікаво навчатися: “Найбільше часу пішло на друк деталей, а теорію, напевно, за 4 години всю пройшов практично все пройшов з першого разу, а вже на практичних завданнях були незначні зауваження. Я друкував на принтері XYZprinting pro 3in1. Впроваджувати на практиці нові знання буду там, де й здебільшого використовував раніше — для виготовлення деталей для подальшого навчання здобувачів освіти й підготовки STEM-проєктів,” — поділився Микола Науменко. Викладач скористався 3D-моделями з відкритої бібліотеки навчальних 3D-моделей EdPro та завантажив ті, які планує надрукувати найближчим часом.
Фото своїх робіт надіслав ще один учасник навчання — Денис Вацко, який працює з сучасними 3D-принтерами Creality, адже знати про можливості — добре, а переконатися на власному досвіді, як це працює — це важливий власний досвід та уміння, які відкривають ще більше можливостей та додають ідей саме у тому напрямку, який ви можете підсилити 3D-друкуванням.
І найкращі новини для поціновувачів 3D-друку — наш курс “Основи 3D-друку” відкритий до середини січня 2025 року. Приємного навчання!