Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
ОСВІТЯНСЬКІ КОНКУРСИ
Нагородження переможців, інтерв'ю та підбірка 13 проєктів від команд-фіналістів.
Уся історія нагородження та зустрічі з дітьми, учителями, журі й організаторами задокументована на Фейсбук-сторінці EdPro. Тож гайда до перегляду, хто хоче поринути в атмосферу свята, а зараз поспілкуємося більше з нашими командами-переможцями. І поділимося описами проєктів 13 команд, щоб учні й учителі з різних шкіл змогли зробити аналогічний чи схожий навчальний проєкт. Дякуємо усім 58 командам за участь, за створення таких різних за темами, ідеями та реалізацією робіт. Це було феєрично! І це так класно, що нам вдалося провести цьогоріч конкурс наперекір карантинам, правда ж?Мабуть, найбільшим сюрпризом для усіх став подарунок команди “Зоряні мандрівники” головного призу за участь в конкурсі — 3D-принтера Snapmaker — учасникам команди “Скарб”. Так Ліцей “Дивосвіт” зі Львова подарував обладнання для 3D-друку Ліцею№1 з міста Кам’янське. А ще ми поговорили з усіма після офіційної частини та роздаровування подарунків, покаталися на Чудо-поїзді з командами, які приїхали у Львів з Дніпровщини та Львівщини. Чотиримісячний період конкурсу цьогоріч завершився, залишаючи нам новий досвід, спогади й добрих друзів, адже він поєднав 58 команд: 288 школярів та більше пів сотні учителів із 50 різних закладів освіти України.
ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУІ місце - команда “Зоряні мандрівники"
І другий сюрприз події також стосувався команди "Зоряні мандрівники" — їхній диплом обрамлений рамкою, виготовленою на 3D-принтері Snapmaker. Готуючи подарунки командам, розговорилися з колегами і Юрій Табачин запропонував зробити власноруч 3D-модель для рамки та зібрати найкрасивіший диплом.
Микола Розбицький
Учитель фізики та інформатики ліцею "Дивосвіт"
“Зоряні мандрівники” — це вже команда, яку хоч на Марс можна відправляти, а не тільки на конкурс, у нас міцний командний дух і ми як одне ціле."
Подія випала в один із перших спекотних й сонячних днів. Тож ми за столиком у дворику Львівської копальні кави у захистку тіні говорили про конкурс, літо й настрій.Чия ідея взяти участь в конкурсі? Діти майже хором: учителя!Пан Микола пояснив: “Ідея має дозріти. Я викладаю фізику й інформатику, варіантів різних було дуже багато. Але мене цікавило практичне й конкретне, а не просто космос:) І це було досить складно. По-друге, визначити учасників. Дітей багато, але я вибрав свій улюблений 9-А.”
Запитую в дітей, чим заслужили таку любов і довіру вчителя?Умінням чути, хорошою поведінкою, — починають перераховувати учасники команди.Любите фізику?Тааак! — пожвавлюється кожен учень.А що найбільше запам’яталося з підготовки проєкту?О, як ми знімали відео.Загалом, два тижні працювали в класі та дистанційно 2 місяці. Працювати над проєктом і навчатися усім краще в класі. Кажуть, так легше сприймається інформація, краще запам’ятовується, ніж на дистанційному навчанні.А провести літо й нічого не забути з вивченого неможливо, та й літо — це час для відпочинку. "Я хочу відпочити від навчання цього літа. Бо у 10-му класі розпочнеться: уроки, репетитори… Хочу трохи часу, щоб нічого не робити", — каже Марія. Хлопці ж за активний відпочинок, щоб багато гуляти, й на море поїхати, ще й на комп’ютері ігри пограти.
Про роботу на STEAM-проєктом пригадують, що було нелегко вибрати й вивчити тему, опрацювати інформацію і подати лаконічно, оформити проєкт…"Вимоги були високі", — погоджується зі своїми учнями пан Микола, — "ми зібралися так по-сімейному, почали радитися, щоб взяти участь в конкурсі. Але якось одразу налаштувалися перемагати, говорили, що треба зробити щось таке, щоб було потужно, щоб з цим можна було змагатися за перемогу."Від початку ви собі поставили високу планку?"Пан Микола тільки високі планки ставить", — перше слово взяла Марія. І однокласники підтвердили, що й на уроках їм буває складно, але цікаво. І таки програма mozaBook допомагає додати цікавості на навчанні. Як проходили уроки в старій школі без сучасного обладнання та програм діти уже й не пригадують.
Добре, те що цікавіше з відео та 3D, це правда. А яку на практиці бачите користь?mozaBook дозволяє моделювати, фізика — експериментальний предмет. Якщо ми можемо наживо щось зробити, то робимо тільки так. У нас обладнання багато, нам це доступно. Але є речі, які не покажеш. І власне, що програма дозволяє моделювати, змінювати параметри, а це вже не просто картинка.
Про участь у конкурсі кажуть, що варто було б спробувати ще й з інших предметів зробити проєкти, наприклад, з біології та основ здоров’я. Та й планшети непогані :)
ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУІІ місце - команда “Скарб”
Наталія Бондарь
Учителька фізики КЗ "Ліцей №1" Кам'янської міської ради
“Це наш перший досвід STEAM-проєкту. Але у нас в програмі навчальній на уроках хімії та фізики, окрім лабораторних, прописані уже проєкти як обов’язкові. І діти не розуміють, що це таке. Дехто вважає, що це щось недосяжне. Ми з дітьми показали, що такі проєкти робити цікаво й корисно."
І ця команда взяла участь в конкурсі завдяки учителю:) Пані Наталя каже, що часто приходить до дітей з пропозиціями різних конкурсів. Цієї весни на сайті Освіторії вона побачила статтю про #SuperUrok2021 — з цього все й почалося."Зібралося 2 команди. Ми підготували проєкти. Знаєте, я дітям одразу сказала, що вони працюють максимально самостійно. Діти обирали, що їм хочеться показати і як це зробити. Я навіть переймалася, щоб команди не дивилися один на одного і не повторювалися. Дуже рада результатам — хлопці й дівчата молодці!"
З розмови одразу видно, що кожному запам’яталося те, до чого він найбільше приклався: хтось кораблі будував, інший — матеріал вивчав і збирав інформаційну довідку, третій відео монтував …"На практиці не всі ідеї вдавалися одразу, обговорювали, змінювали, дистанційно робили вже ці ідеї, які спільно придумали на карантині. Працювали тривалий час, тільки для знімання відео зустрічалися днів 5 з цією командою. Зранку збиралися і до вечора діти працювали, але вони не скаржилися:) Коли було холодно, бувало й обігрівача потрібно було вмикати.Коли формували команду, підібралися діти з різними талантами: хтось полюбляє інженерію, хтось працювати з текстами, теоретичним матеріалом, обробляти інформацію."
Ви приїхали до Львова через всю Україну з Дніпровщини, як вам місто?Дуже гарне, таке затишне. У центрі кожна будівля така особлива, має свої таємниці, секрети. Гарно, що реставрують пам’ятки.
А як вам вчинок команди-переможця зі Львова? Вони подарували вашій школі Snapmaker :)Ми шоковані такою щедрістю! З іншого боку ще й раді дуже. У нашому кабінеті не було звичайного принтера, а тут буде 3D-принтер. Обладнання кабінетів відбувається поступово, тож для нашого класу фізики — це дуже потрібна річ, основне для роботи ми маємо, а таке обладнання нам дозволить дослідити більше сучасних напрямків. І навіть можна щось придувати для участі в наступних конкурсах. А подяка від нас величезна! І від нашої школи також, сподіваємося потоваришувати з командою та Ліцеєм “Дивосвіт” і навіть можна щось цікаве спільно придумати.
Працювали над проєктом учні, вчителька, навіть батьки давали поради. Кажуть, що найважче було вибрати інформацію і скомпонувати подачу, бо хотілося показати більше, ще стільки за кадром залишилося. І монтування зайняло 3 повних дні, це випало на долю Кирила :)
А Гліб, який досліджував картини та збирав теоретичну інформацію, тепер продовжує самостійно досліджувати мистецтво, бо ця тема уже не відпускає, тепер має нове хобі.Сашко збудував моделі кораблів, якісь вдалися одразу, а певні моделі потрібно було кілька разів переробити, щоб спрацював експеримент :)Віка з команди “Наукові мандрівники” захоплюється вивченням мов, пише книги, хоча STEAM-проєкти з фізики їй вдаються на ура!
Про плани на літо діти собі склали вже кожен свій план, щоб і повчитися, і з іграми, тоді відпочинок і запам’ятовуєш інформацію, і щоб відпочити від навчання, і почитати книги з метафізики, і щоб від усього-усього відпочити, і китайську мову підтягнути:) Гарний час для усіх настає.
ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУІІІ місце - команда "Worms"
З учителькою Анастасією Яровою у фінал потрапили 2 команди: "Worms" та “Smart-sport”. Оскільки частина діток уже поїхали на відпочинок й дорога не близька з Маріуполя, на подію не вдалося прибути, але отримали чудове відеопривітання від учительки та представників команд-фіналістів. Тут просяться одразу відео від двох команд:) Керівництво компанії вирішило відзначити учительку Маріупольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №51 Анастасію Ярову, у фінал пройшли дві її команди, гарним подарунком — планшетом. Хай буде радість усім!
Нам дуже приємно було бачити на нагородженні команду "Crazy вчені" з НВК «Школа-гімназія Шептицьких» та команду “Сніжинки та кристалик” з Великоколоднівського НВК І-ІІІст. - ДНЗ.
Василь Дяків
Представник журі #SuperUrok2021, переможець Національної премії Global Teacher Prize Ukraine - 2020, організованої ГС "Освіторія", заслужений вчитель України, переможець "Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2019" (номінація "основи здоров'я"), лауреат заключного етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2008" (номінація "історія"), лауреат заключного етапу Всеукраїнського конкурсу "Джерело творчості - 2013"
“Щасти вам, дорогі учасники конкурсу та їх наставники, долі та подальших творчих злетів. Вірте у те, що мрія стане реальністю, і робіть маленькі кроки до її здійснення. Принаймні тут і зараз перший (чи може не перший)))) ви вже зробили!"
Приємно було зустрітися й з журі, які вболівали та виставляли бали командам-фіналістам. Пан Василь Дяків записав відеослово для учасників та залишив коментар для публікації:) А наших журі Ольгу Доскочинську, Зоряну Довганик та Наталію Зиму ви можете почути у відеорепортажі з події.
"Неймовірні, фантастичні, творчі й неповторні… І це далеко не повний перелік епітетів, які характеризують фінальні роботи Всеукраїнського конкурсу #SuperUrok2021 #STEAMПошук командами-фіналістами оригінальних ідей, взаємозв’язків, які видаються парадоксальними і дивними, активне використання багатства функціонала інтерактивної панелі EdPro і практична спрямованість на результат – все це дає змогу говорити про успішне наукове майбутнє незалежної України. Розумію, що за кожним учнем чи командою стоять конкретні педагоги. Саме вони мотивують, надихають і спрямовують зусилля дітей.Складно оцінювати проєкти. Акцентування діяльности команд відбувалося по-різному. В одних – використання програмного забезпечення інтерактивної панелі EdPro було спрямоване на розкриття теоретичних підходів щодо окреслених у темі та меті питань для подальшої практичної діяльности. Частина команд активно використовувала ресурс інтерактивної панелі упродовж презентації всього проєкту.У конкурсі були і соціально спрямовані проєкти, і проєкти, в основі яких закладається ідея співпраці з громадою, і проєкти, які мали на меті продемонструвати набуті навички не тільки роботи в команді, але й використання потенціалу інтерактивної панелі EdPro. І ще одна пропозиція.Можна визначити декілька номінацій, тому що поліфонія проєктів, їх неповторність не дають змоги порівнювати. Кожен має свою «родзинку», кожен гідний перемогти. Наприклад, «Соціально значущий проєкт», «Пізнаємо світ через STEAM», «EdPro – подорож у майбутнє».Думки. Кожна команда по-різному підійшла до презентації проєкту. Звичайно, розумію, що логіка проєктів базувалась на спільному після обговорення позиції, рішенні. Це стосується і сценарію презентаційного відео.І не можна визначити переможця ще й тому, що у кожному проєкті відчувається дух творчости, потреба донести важливість і цінність свого дітища.Щасти вам, дорогі учасники конкурсу та їх наставники, долі та подальших творчих злетів. Вірте у те, що мрія стане реальністю, і робіть маленькі кроки до її здійснення. Принаймні тут і зараз перший (чи може не перший)))) ви вже зробили," — написав Василь Дяків.
Цьогоріч у нас більше призів завдяки тому, що нас підтримали українські компанії та постійний партнер конкурсу — компанія Mozaik Education.
Також для вчителів та учнів, що мають доступ до 3D-принтера, буде корисна безплатна бібліотека 3D-моделей від компанії EdPro. В різних розділах бібліотеки знайдеться перелік 3D-моделей, що можна видрукувати, як дидактичний матеріал для використання на уроках.
А тепер, як і обіцяли, надаємо описи проєктів решти 9 команд-фіналістів:) Користуйтеся напрацюваннями учнів та вчителів конкурсу #SuperUrok2021 #STEAM.
З усіма спілкувалися, переписувалися, зідзвонювалися, відправили подарунки 13 командам від Mozaik Education електронною поштою, від видавництва "Ранок" набори книг для шкільної бібліотеки й персонально для вчителів та приємні кавові набори від EdPro — Новою Поштою :) Ця спільна історія поєднала і зріднила нас, хто не прийшов, то долучився онлайн до гарного свята.
Вдячні кожному учаснику за участь у Всеукраїнському конкурсі #SuperUrok2021 #STEAM! До нових зустрічей на блозі EdPrо, подіях, Вебінарах та активностях від нашої компанії.