Відвідали PRIMA SCHOOL в Одесі
Засновники кажуть, що буде 12 класів, з інтерактивною панеллю у кожному!
Скільки часу людина може виношувати ідею? От тільки з'явилася мрія, бажання, ідея — відразу все складається так, що ти береш і робиш. Засновниця PRIMA SCHOOL Іннеса Танчук поділилася власними історіями та досвідом керування сучасної школи і баченням, якої освіти потребують наші діти.
Інессо, PRIMA SCHOOL виповнився рік. Яким він був для школи? Чи все вдавалося так, як запланували?
Ми відпрацювали один рік. Результати перевершили усі наші найсміливіші очікування. Цей білінгвальний формат — коли навчання одного дня проводять українською, а наступного — англійською — ми апробували на групі дошкільнят 5-6 років. Такий формат навчання діти сприйняли з великою віддачею і вдячністю. Саме цей результат надихнув нас рухатися далі. Ми вирішили, що нам потрібно розширюватися. І так шкода було розлучатися з дітьми, з якими ми працювали уже цілий рік. Ми уже сформували з них колектив. Це вже були розумні школярики. І тут раптом — потрібно їх віддавати. Було дуже жаль з ними розлучатися і ми вирішили, що беремо дітей на навчання і ведемо усі 12 років. Вони ростуть разом з нами, а ми — разом із ними.
Розкажіть більше про методику навчання. Звідки ви її запозичили?
Вона широко розповсюджена у двомовних чи багатомовних країнах. Наприклад, у Швейцарії, де кілька державних мов, а німецькою користується 64% населення, кожен кантон має свою мову для побутового спілкування. Відповідно, у школах один день обов'язково навчання німецькою мовою, іншого дня — або італійською, або французькою, або ретороманською, залежно від того, який кантон. У Канаді один день навчання проходить французькою мовою, наступного дня — англійською. Ми подумали, якщо це працює там, то повинно працювати й тут.
Також впроваджуємо деякі принципи з демократичної освіти. Я була на Міжнародний конференції демократичної освіти IDEC в Києві, де виступав Яків Гехт, засновник демократичних шкіл у різних куточках світу.
Ідеї, які нам відгукнулися, ми намагаємося застосувати у нашій школі. Про те, де немає чіткої пірамідальної структури, і де зв'язки — не вертикальні, а горизонтальні. Тому що, як показало 21-го століття, усі успішні компанії, організації, навіть країни розповсюджують знання і взаємодіють за принципом горизонталі. І ми намагаємося у розрізі того, що пропонує НУШ та освітні реформи, внести свою частку, показати приклад для інших. Тому що сучасні діти не сприймають пірамідальних стосунків та жорсткої ієрархії. І ми повинні рахуватися з їхньою думкою!
А сама ідея створення школи як і звідки прийшла до вас? Адже це не просто бізнес, це постійна робота з дітьми, батьками. І потрібне сильне бажання, щоб цим займатися. Чому саме школа?
Мабуть, це передалося генетично:) Мої бабусі та дідусі як по маминій, так і по батьковій лінії були вчителями. Мої батьки також працювали вчителями. І тепер я — вчитель. А оскільки я ще й мама, то коли настав час віддавати своїх дітей у школу, я зрозуміла, що віддавати дітей, за великим рахунком, то й нікуди. Те, що є на сьогодні, — це залишки, відгомін радянського підходу, який сьогодні неприйнятний. І від того, що змінюється форма, не змінюється зміст. Класно-урочна система себе уже вичерпала. Ми повинні переходити на інші методології, проектне навчання, а також те, що безпосередньо пов'язане з життям. Ми повинні навчитися користуватися цифровими технологіями. Самі подружитися з гаджетами і показати дітям, що це просто нова книжка. Сама ідея, як зараз кажуть, — люди — це нова нафта. Кожна країна цінна тільки своїми людськими ресурсами. А людський ресурс — дитина — це майбутнє нації.
Ідея з школою у нас крутилася уже з 2002-го року. Я розуміла, що реалізувати її неможливо, тому що немає запиту від батьків і немає підтримки таких тенденцій зверху, нічого не відбувається. Але коли почалася освітня реформа та НУШ, я відчула, що настав час вступати у цю гру! Розумієте, це дуже боляче дивитися на те, як дітей 21-го століття навчають за методикою 16-17 століття Яна Коменського.
Як на вашу думку, формується з дитини успішна людина. Що на це впливає найбільше: школа, батьки, середовище загалом?
Це все діє комплексно. Не треба йти строєм, потрібно йти в одному напрямку. Якщо у суспільстві домінують певні цінності, так чи інакше, дитина їх засвоїть. І це все відбувається крок за кроком. Десь допомагає школа дитині вибрати свій шлях, зрозуміти себе. Батьки підтримують дітей. І якщо ми прийшли до демократичних цінностей, то в цілому — це комплексна робота. Сама школа, як і самі батьки, нічого не можуть зробити. Якщо з цього зробити битву, можливий тільки програш. А коли усі фактори сходяться, тоді можна отримати щасливу людину.
Що, крім знань, школа може дати дітям? Як у вас розглядають виховання та усі його аспекти?
Хороша освіта та чистий одяг — завжди в моді. І це основний принцип. Освіта сьогодні не завершується на тому, що можна навчити читати й писати. На території географічної Європи, мабуть, ви не знайдете того, хто не вміє читати і писати. Тим більше, зараз можна отримати освіту за допомогою гаджетів кращу, ніж офлайн. Найкращі професори ведуть свої онлайн-курси на різних платформах. Головне, показати дитині, що навчатися — це цікаво, наука — це круто і класно. І зовсім не обов'язково мати iPhone останньої моделі, а набагато крутіше — такий пристрій розробити або програму для нього, чи працювати з Ілоном Маском чи з кимось видатним. Кінцева ціль — реалізуватися не за рахунок матеріальних речей, а за рахунок того, щоб знайти себе і щось після себе у цьому світі залишити.
Все, що стосується інтерактивних дошок, — це вже вчорашній день.
Засновниця PRIMA SCHOOL Інесса Танчук
Коли ви почали працювати, чому обрали EdPro? Розкажіть, за якими критеріями ви обираєте своїх партнерів? Я дивлюся на ваш дитячий майданчик, де ми зараз сидимо. Він мене просто захопив. І так з усім, що ви створюєте.
Тому що на сьогодні EdPro — це єдина компанія, які відповідає усім запитам і критеріям для освітнього процесу 21 століття. Все інше або менш зручне, або не таке сучасне чи менш ударостійке:), що не менш важливо для дітей. Дуже якісний контент. І в Україні немає більше пропозицій інтерактивних панелей такої якості. Все, що стосується інтерактивних дошок, — це вже вчорашній день. А сама команда EdPro — молоді, креативні, люди, які дихають своєю справою, вірять в успіх і йдуть вперед! Спочатку була одна панель, потім друга, тепер — EdPro Amperiа. Це команда, яка тягне за собою. Можливо, я не володію повною інформацією, але, на мою думку, це єдина компанія, яка сьогодні пропонує якісний та доступний контент. Люди, які розуміють, навіщо і для кого вони це створюють, що це дає у результаті та який результат ми усі отримаємо, використовуючи такі нові технології.
Які відгуки ваших вчителів про це обладнання, що кажуть батьки школярів, загалом люди у вашому оточенні?
Батьки — у захваті! Вони тільки бачать і втрачають здатність говорити:) Діти це сприймають як належне і називають "Великий планшет". Звичайно, що такі засоби дуже допомагають вчителям у роботі. Тому що паперовий носій дітям не цікавий і скучний. А коли ми розбавляємо їх матеріалами, які є у програмі на інтерактивній панелі, — це рівень 21 століття. До речі, такий рівень, який не завжди доступний у Європі, а в Україні, завдяки компанді EdPro, ми це маємо.
Нам дуже допомагає у роботі ця наочність. Самотужки важко отримати доступ до такого навчального контенту. Потрібно багато часу витратити на пошуки, а тут усе в одному місці. І ще унікальна можливість створити свій електронний урок, тоді вчитель не відволікається на те, щоб переключатися між різними джерелами. Він прийшов і відпрацював 40 хв, не втрачаючи ні хвилини. ККД дуже високий, коли вчитель працює з інтерактивною панеллю. Ну а діти біжать до такої "дошки" з задоволенням. Якщо у час мого дитинства вийти до дошки було страшно, то до панелі EdPro у нас завжди ліс рук.
Розкажіть ще, як ви обираєте вчителів. Хто займається підбором персоналу?
В основному, за рекомендаціями. Але навіть коли вам пропонують когось на роботу, коли ти спілкуєшся з людиною, ти бачиш, чи вона горить своєю діяльністю. Професіонал — це той, хто горить своєю роботою. Тільки коли ти сам гориш, ти можеш запалити інших. А якщо тобі самому не цікаво, для тебе це звичайна рутинна робота — віддачі не буде. Усі ми, а насамперед діти люблять надихаючих людей. Тих, хто шукає, спраглий новизни. Тих, хто наскільки захоплений своєю справою, що може цей вогонь розпалити у інших.
Другий критерій — вчитель має бути сучасним. Якщо вчитель не розуміє цінності освіти, необхідність гаджетів, якщо вчитель не може вважати учня рівним собі, то нам із ним не по дорозі. Адже сьогодні 6-річні діти на уроці робототехніки можуть зробити те, що ніхто із наших вчителів-предметників не може. Вони запускають з планшета робота, можуть дати йому команду. Я цього не можу зробити, мої колеги також. Тому ми не маємо права дивитися на нього звисока. У них вже більше навиків ніж у нас. І тому те, що було раніше, коли з верхівки піраміди сходили знання, — не працює. У мене знання в одній сфері, у дитини — в іншій. Тому ми рівні, ми — партнери. І якщо вчитель цього не розуміє, то ми не можемо разом працювати.
Розкажіть за свої плани на майбутнє. Я знаю, що ви хочете розширюватися. Як ви будете розвивати освіту в Одесі далі?
Плани у нас великі. Ми хочемо рости з нашими дітьми до 12-го класу. Будемо брати ще одне приміщення в оренду. В кожному класі, звичайно ж, у нас буде інтерактивна панель. Ми вже й не уявляємо, як без неї можна проводити уроки.
До речі, у вас немає крейдових дошок. Ви не будете їх вішати на стіни?
Крейдових у нас точно не буде. Але ми замовили білі магнітні дошки та Whiteboard, щоб писати маркером. Адже це також потрібно для різних активностей, не тільки, щоб писати. Також у нас є планшети, на яких можна переглянути завантажені підручники в електронному вигляді. Це зручно, бо діти не мусять носити важкі рюкзаки з книжками на плечах.
Ми плануємо розширюватися: середня школа, старша школа. І разом з EdPro та mozaBook підемо далі.
PRIMA SCHOOL — школа повного дня?
Так. У нас діти з 8:30 до 18:30. Триразове харчування від ресторану "Дача" компанії Реста. Заклад добре відомий у нашому місті. Вони погодилися з нами співпрацювати. Нам доставляють готові страви. У нас є обладнання для збереження температури та видачі страв дітям.
У другій половині дня діти повністю зайняті додатковими предметами: живопис, фізкультура, робототехніка, цікава наука, Lego Education, Геоклуб. Заняття відвідують усі діти. Але якщо дитина втомилася або їй не цікаво, вона може вийти, піти у бібліотеку, полежати на пуфах. Така вона — демократична освіта.
ПІДПИСУЙСЯ НА НОВИНИ