Німецька школа допомогла українській придбати інтерактивну панель 


Інтерв’ю з Оксаною Добровольською, директоркою Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 імені Богдана Лепкого.

Одна з теперішніх історій. Відвозимо інтерактивна панель у школу в Тернополі. У стінах закладу освіти чимало людей знайшли зараз прихисток. Навесні вчителі стали допомагати волонтерам і українцям, хто приїхав з місць бойових дій, та почали навчали дітей онлайн. А зараз самі навчаються користуватися новим обладнанням. Наші освітяни вмикають усі доступні резерви організму, оптимізм та докладають зусиль, щоб допомагати людям та планувати майбутнє у навчанні дітей.

Пані Оксано, нам стало відомо, що на інтерактивну панель для вашої школи допомогла коштами одна з німецьких шкіл. Розкажіть, як усе відбувалося.
З початком війни наша школа перейшла на онлайн-навчання, а сам заклад фактично перетворився на волонтерський центр. З 6 березня ми почали приймати внутрішньо переміщених осіб, людей, які втікали з-під обстрілів. Облаштували в школі місця для харчування, відпочинку та місця, де можна переночувати чи пожити кілька днів. Люди мали можливість зробити зупинку для подальшого знаходження місця проживання. Якогось дня я отримала дзвінок від людей, що ось гімназія GYMNASIUM AN DER HAMBURGER STRASSE у Німеччині бажає допомогти українському закладу освіти, де проживають люди. Ми сконтактувалися. Визначили координаторів з батьківського комітету, щоб підтримувати спілкування і розповідати, що відбувається. Зі свого боку представники німецької спільноти організували акцію, вони збирали кошти та передали для потреб як людей, які у нас проживають, так і для потреб самої школи, що буде корисним для наших учнів. Ми підготували проєкт з описом обладнання, яке нам необхідне. Вже давно хотіли придбати інтерактивну панель. Адже я бачила, наскільки підвищується ефективність освітнього процесу, як це гарно та цікаво для дітей. Хоча б один такий прилад у школі додає зацікавленості для учнів та вчителів. У дітей підвищується мотивація до навчання. Тому ми й звернулися до EdPro.

Як ви обирали виробника інтерактивного обладнання?Чому такий вибір? Тому що я бачила, як ваші люди працюють. Ваш тренер був у нас на EdCamp, якраз минулого року десь у цей час. Крім того, я бачила і чула на різних подіях EdCamp в різних куточках України від учителів відгуки про ЕдпроТакож минулого року я проходила навчання у Києво-Могилянській бізнес-школі для освітніх управлінців, де були присутні керівники компанії. У нас була можливість поспілкуватися, а потім я відвідала екскурсію в офісі компанії. Побачили усіх у роботі) Чому б і ні? 

Illustration

Для викладання яких предметів плануєте використовувати пристрій? Ми підготували проєкт “Сучасна фізична лабораторія”, у якому включено інтерактивну панель EdPro та набір для лабораторних з фізики EdPro Amperia для наших німецьких друзів. Ми також їм покажемо все, що придбали. Як і зазначалося, нам необхідно покрити потреби для викладання природничих наук. Тому насамперед користуватимуться учителів фізики, хімії, але й інші також зможуть навчатися. Думаю, що вчителі зможуть вивчати усі можливості панелі та її використання на будь-яких предметах. 
Ваші вчителі освоїли програму mozaBook ще раніше, які відгуки ви отримували найчастіше? Ми пілотуємо НУШ у 5-х класах. Найбільше програмою користуються вчителі природничого циклу. Але реально будь-який вчитель відкриває mozaBook і це просто величезні можливості для проведення уроку та роботи з дітьми. Так, у нас проблема була з відсутністю технічного забезпечення, щоб у повному обсязі використовувати можливості програмного забезпечення. Але вчителі примудряються й дітям матеріал показати, й цікаві уроки та завдання організувати. Враження у всіх тільки хороші.   

Illustration

Дистанційне навчання у школі завершилося у травні? Освітній процес у вигляді уроків завершився, але у червні продовжуємо консультації, хто що має підтягнути з учнів. Також наші вчителі з дітьми роблять різні навчальні проєкти, це все продовжується. Звісно, що вся робота відбувається онлайн. 
Які зараз найбільші виклики перед освітянами? Насамперед йдеться про психологічний стан, щоб усі тримали себе у формі. Також складнощі є у дітей, які роз’їхалися по селах, і у них немає можливості підключатися до навчання онлайн. Або з інтернетом проблеми. Також у дітей до дистанційного навчання дуже низька мотивація. Звісно, що повітряні тривоги також переривають і спокій, і роботу. Це трошки вибиває психологічно з колії. 
Пані Оксано, у чому ви черпаєте силу, щоб зараз тримати себе і свій колектив у формі та справлятися з усіма завданнями? Найбільшою мотивацією є ВІРА у нашу ПЕРЕМОГУ та наші ЗСУ, що ця жорстока війна закінчиться і нам потрібно повертатися до нормального освітнього процесу. Мотивують наші учні, коли зустрічаємось на вулиці й вони з радісними вигуками: “Ми дуже сумуємо за школою!” біжать назустріч. Розумію, що не маю права розслаблятися, адже велика відповідальність лежить і за колектив, і за наших учнів, і за людей, які знайшли тимчасовий прихисток у нашому закладі. А ще я надзвичайно оптимістична і позитивна людина.