Як створювали перший інтерактивний підручник від видавництва «Літера ЛТД»


Розмова з Юлією Буглак про збагачення підручників НУШ за допомогою mozaBook.

Видавництво «Літера ЛТД» стартувало в mozaBook розміщенням не лише електронних підручників. Опубліковано перший підручник з інтерактивним наповненням — НУШ "Я досліджую світ", 4 клас, 2 частина.Над збагаченням підручника працювала Юлія Буглак — співробітниця видавництва «Літера ЛТД», співавторка популярних серед батьків і педагогів видань «Читаємо в колі друзів» й авторка посібників для учнів початкової школи «Безпека дорожнього руху». Відкрити підручник на сайті ua.mozaweb.com можна за посиланням: https://ua.mozaweb.com/uk/mblite.php?cmd=open&bid=UA-LTR-52580&page=1. Для користування підручниками необхідна реєстрація на сайті. Усі електронні підручники та методичні посібники у вільному доступі до кінця навчального року.

блог EdPro, Юлія Буглак

Пані Юлю, що вас надихає у роботі з навчальною літературою?Надихає син, який навчається у першому класі. Надихають креативні вчителі, які намагаються зробити свої уроки цікавими для учнів. Зараз чимало YouTube-каналів, освітніх платформ, що створюють захопливий контент, – це також підштовхує до творчого пошуку під час створення навчальної літератури. Часом надихають дитячі книжки сучасних авторів та мультфільми.

Програма МozaBook та сайт mozaWeb надають неймовірні можливості для вчителів і для учнів. Це актуально як для офлайн, так і для онлайн-навчання.

Юлія Буглак

Розкажіть, які ваші враження від роботи у програмі mozaBook? Програма МozaBook та сайт mozaWeb надають неймовірні можливості для вчителів і для учнів. Це актуально як для офлайн, так і для онлайн-навчання. Мультимедійний контент зацікавлює учнів та інформативно доповнює підручник. Працювати в програмі зручно. Тішуся, що в Україні розвивається мультимедійна освіта.
Як давно ви працюєте з книгами, зокрема й з видавництвом «Літера ЛТД»?У видавництві «Літера ЛТД» працюю три роки. Доти працювала з періодичними виданнями для дітей.

блог EdPro, Видавництво «Літера ЛТД»

Яким підручникам надаєте перевагу: паперовим чи електронним? Скоріше, співвідношення 50 на 50. Вважаю, що паперовий підручник неможливо замінити повністю. Тим паче в нинішніх реаліях: коли відсутня електрика, він стає у пригоді. До того ж учні молодшої школи спочатку мають знайомитися з паперовим підручником, а потім переходити до інтерактивної роботи.
З вашого досвіду, наскільки збільшилося використання електронних підручників серед користувачів?Таку статистику не вивчала, тож не впевнена, що можу точно відповісти на це питання. Але, з мого досвіду, за останні роки користування електронними підручниками точно збільшилося. Скільки часу ви навчалися, щоб збагачувати інтерактивом книги? За кілька тижнів переглянула вебінари та виконала практичні завдання. А потім, коли почала наповнювати підручник, то зрозуміла, що продовжую навчатися :) Спочатку робота йшла повільніше, поки освоїла всі інструменти та можливості, надалі стала працювати швидше й отримувати задоволення від процесу, адже мультимедійний контент цікаво переглядати та добирати.
Що вам необхідно для наповнення одного підручника 3D, тестами, посиланнями, відео? Комп’ютер, інтернет, звісно, електроенергія. Допомагають «Методичні рекомендації від компанії EdPro».

Пані Юлю, як ви зараз організовуєте роботу, щоб дати раду з усіма факторами, зокрема й відключенням електроенергії? Наразі працюю у віддаленому режимі (вдома). Щойно з’являється електрика, біжу вмикати комп’ютер і працювати. Максимально планую всі свої дії, як робочі моменти, так і побутові, щоб усе встигати. Коли необхідно, користуюся альтернативними джерелами живлення, щоб під’єднатися до інтернету.
Який підручник у вашому баченні є максимально добрим для навчання сучасних дітей? Звісно, насамперед підручник має відповідати програмі та вікові дітей. Наприклад, учні першого класу ще недостатньо добре читають (або й зовсім не вміють), тож для них електронний підручник варто робити максимально озвученим (завдання та теоретичний матеріал). Мультимедійний контент має бути зрозумілим і простим у використанні, так би мовити, «інтуїтивним», щоб кожна дитина змогла користуватися таким підручником. Підручник має містити достатню кількість завдань, щоб навчити дітей з різними можливостями й різним рівнем навчальних досягнень. Причому давати не лише необхідні знання, а вчити вчитися, співпрацювати, спонукати до самостійного пошуку. Сучасний підручник обов’язково має бути красивим, а навчання за ним – радісним. Саме таких принципів дотримувалися автори та команда видавництва «Літера», створюючи підручники для початкової школи.

Видавництво «Літера ЛТД» береться за лідерську позицію створювати інтерактивні підручники, від кого йде цей імпульс?Команда «Літери» працює дружно та злагоджено, тож, порадившись, дійшли висновку, що варто створювати інтерактивні підручники. Тим більше ми вже кілька років створюємо до підручників «Українська мова та читання» і «Я досліджую світ» інтерактивні вправи, аудіо- та відеохрестоматії, добираємо відео. Сподіваюся, так ми допомагаємо вчителям та дітям вчити й вчитися.

Мультимедійний контент має бути зрозумілим і простим у використанні, так би мовити, «інтуїтивним», щоб кожна дитина змогла користуватися таким підручником. Підручник має містити достатню кількість завдань, щоб навчити дітей з різними можливостями й різним рівнем навчальних досягнень. 

Юлія Буглак

Розкажіть, яку роль у вашому житті займає книга?Пам’ятаю себе, коли мені було років 4-5, тоді улюбленими книжками були: оповідання про мишенят (на жаль, автора не пам’ятаю), «Українські народні казки», енциклопедія з купою цікавезних ілюстрацій і тоненька збірка з віршами Т. Г. Шевченка. Відтоді не уявляю, як можна не читати. Найбільше люблю художню літературу, а ще читаю методичну та психологічну. У своїй бібліотеці маю як паперові книжки, так і електронні. Подобається мені один слушний вислів Білла Гейтса: «У моїх дітей, звичайно, буде комп’ютер. Але спочатку вони отримають книжки».

блог EdPro, Мозабук, Мозавеб, безплатно, для вчителів, електронні підручники, навчання в Україні