5 років досвіду на уроках з VR та mozaBook 

Ольга Доскочинська практикує застосування новітніх технологій у львівських школах.

Технології з доповненої реальності (AR), віртуальної реальності (VR) та штучного інтелекту (AI) проникають буквально в усі сфери нашого життя, зокрема і в освітню. Своїм досвідом уроків з VR поділилася учителька інформатики, амбасадорка Scientix, STEM-викладачка Ольга Доскочинська. Адже сьогодні на уроках додатки із доповненою реальністю, аби показати дітям, як проводити складний фізичний експеримент чи провести віртуальну екскурсію, це звичні речі. Таких технологій буде лише більше, тому ними варто уміти користуватися на повну.
Пані Олю, скільки часу ви працюєте із застосуванням VR на уроках? Що ці технології привнесли у навчання? Направду, вже і не пригадаю, можливо, 4-5 років тому я ознайомилася із додатками доповненої та віртуальної реальності та почала використовувати їх на своїх уроках. Разом із Гільдією вчителів ми проводили навчання для освітян "Використання VR&AR на уроках ", також я ділилась досвідом на EdCamp, проводила майстерки освітянських форумах.За допомогою технологій віртуальної й доповненої реальності вчитель може зробити свій урок інноваційним та мотивувати учнів "бути на одній хвилі із ними". Віртуальна реальність на уроці дозволяє зануритися і переміститися через відчуття — слух, зір, дотик — у світ, створений технічними засобами. Це ілюзія дійсності, вона дає можливість учню на занятті досліджувати, наприклад, будову серця, внутрішніх органів людини, підкорювати Еверест, вивчати англійську мову біля Біг Бену у Лондоні, подорожувати, керувати транспортом. Це переміщення в іншу реальність, відмінну від тої, що нас оточує.

блог EdPro, Мозабук, Мозавеб, mozaBook, mozaWeb

Попри всі складнощі сьогодні популярність VR тільки зростає, з чим це, на ваш погляд, пов’язано?
Цифрові навички стають все більш важливими у світі, який дуже стрімко змінюється. Попри важкі воєнні часи в Україні, ми — освітяни маємо якнайбільше докладати зусиль, щоб наші учні отримували на уроках сучасні знання і для них відкривалися нові можливості вже сьогодні. Адже завтра цьому молодому поколінню відбудовувати нашу Україну.
Зростання популярності технологій, зокрема VR та AR я вважаю закономірними речами, оскільки використання їх на уроці формує стійкий інтерес до предмета, сприяє розвитку творчої особистості, забезпечує мотивацію, дає поштовх до саморозвитку та відчуття потреби до самоосвіти.

блог EdPro, Мозабук, Мозавеб, mozaBook, mozaWeb
Illustration
Illustration

Хочу наголосити, якщо 3Д-сцени та інший інтерактив з програми Mozabook ми можемо використовувати на кожному уроці, то VR технології мають свої плюси та мінуси. Тут потрібно врахувати й час перебування в окулярах індивідуально для кожного учня та індивідуальні особливості учня.

Ольга Доскочинська

3D-сцени в mozaBook часто використовуєте разом з VR? Чим вони для вас як учителя корисні?Про 3D-сцени Mozabook я напевно можу дати ще одне інтерв'ю. Бо це круті технології. І тут вже хочу похвалитися:) Ви напевно знаєте, що у нашому ліцеї імені Івана Пулюя ЛМР найбільша кількість інтерактивних панелей EdPro із програмним забезпеченням Mozabook і вони не стоять в куточку класу, а наші вчителі дуже активно використовують їх на своїх уроках під час інтеграції різних предметів. Самі панелі, не зважаючи на їхню кількість, дуже часто мандрують із класу в клас! Наскільки популярні серед дітей:) Але повертаємося до VR! Я для себе VR-додаток Mozabook відкрила ще 5 років тому під час навчання в компанії Mozaik в Угорщині як переможець конкурсу #SuperUrok від компанії EdPro.Інколи поєдную 3Д-сцени із VR-технологіями, користуюсь потенціалом цифрових технологій для покращення викладання та підготовки моїх учнів до життя в цифровому світі І тут важливо інтегрувати з іншими предметами та "Стемити". Це дозволяє краще розкрити тему уроку.

У додатку mozaBook 3D-сцени для різних предметів: географія, фізика, біологія, історія, мистецтво. Кожна сцена з різною кількістю об'єктів, пояснень, з вікторинами та можливістю перегляду у VR-окулярах.

Illustration

На великих екранах відкривають 3D з освітньої програми mozaBook та сайту ua.mozaweb.com. 1300 3D з хімії, фізики, технологій, біології, математики, історії, географії, мистецтва. 

Як сучасні технології впливають на планування занять? Які недоліки при їх застосуванні можуть виникати?
Я вважаю, що такий формат як "прочитайте підручник на сторінці такій і зробіть вправу таку" вже давно пережитки минулого!
Поєднавши інтерактивні та інноваційні методи навчання — інтегровані, проєктно-дослідницькі, Problem-Based Learning із VR&AR технологіями, для вчителя відкриваються нові можливості мотивувати свого учня.
Хочу наголосити, якщо 3Д-сцени та інший інтерактив Mozabook ми можемо використовувати на кожному уроці, то VR технології мають свої плюси та мінуси. Тут потрібно врахувати й час перебування в окулярах індивідуально для кожного учня та індивідуальні особливості учня.

блог EdPro, Мозабук, Мозавеб, mozaBook, mozaWeb

Які ресурси у поєднанні з VR порадите застосовувати вчителям?Дуже багато різних додатків як доповненої, так і віртуальної реальності можна використовувати вчителю на уроці. Також зробить урок інноваційним та цікавим програмне забезпечення Mozabook, в якому можна знайти потрібні 3Д-сцени й інтерактивні вправи. Є чимало інтерактивних додатків: Kahoot, Mentimeter, Learning Apps, Quizzes, ClassDojo, додатки Google, віртуальні дошки Padlet, Miro, Jamboard. Тут головне вдало підібрати до теми та спланувати ваш урок.

блог EdPro, Мозабук, Мозавеб, mozaBook, mozaWeb

Відгуки учнів ліцею імені Івана Пулюя ЛМР про уроки з VR та 3D з програми mozaBook.
Дмитро: "Під час уроків вчителі часто демонструють нам 3Д-моделі й, на мою думку, такий урок набагато крутіший, ніж без Мозабуку. Ми мали можливість зблизька розглянути будову квітки, кореневище, пелюстки, нам показували геометричні фігури в просторі, ми ознайомились з історичною хронологією подій і відомих людей, а ще нам показували будову серця і легень. Та крім тривимірних зображень ми маємо і завдання в Kahoot, а деколи у Mentimenter. Мені дуже подобається так вчитись:)"Діана: "Дуже сподобалися уроки із VR, шкода, що так мало часу можна перебувати в окулярах віртуальної реальності, але загалом було класно. Коли ми працюємо із 3Д-сценами, це по-своєму дуже цікаво, а ось у VR окулярах — це відчуття ніби ти перемістився у зовсім інший світ:). Звичайно, що мені хочеться більше саме таких уроків. Багато позитивних емоцій!"

Соломія: "Мені сподобалось подорожувати з VR, ми розглядали будову серця. Це було так цікаво!" Анастасія: "Коли вчителі нам показують 3Д на інтерактивній панелі, то хочеться все знати. Мені такі уроки дуже подобаються. А у VR окулярах так круто!"

Крім додатків з 3D у Мозабук на платформі Android та для пристроїв iOS, у доступі додаток mozaik3D для пристроїв Meta Quest VR. Перелік підтримуваних брендів VR, моделей пристроїв, а також 3D-сцен, доступних у додатку VR, постійно розширюється. Тому навчального матеріалу у віртуальній реальності стає все більше. А діти й учителі отримують все більше можливостей це застосовувати.