Амбасадорка mozaBook Ольга Доскочинська:“Для мене це шанс зробити внесок у майбутнє освіти, і я роблю це від щирого серця.”

 Розмова з освітянкою Ольгою Доскочинською зі Львова, яка користується навчальною програмою mozaBook понад 6 років. 






 

Восени 2024 року у нас сформувалася спільнота Амбасадорів mozaBook — освітян, які навчають дітей, активно застосовуючи різні можливості навчальної програми mozaBook на заняттях з дітьми та діляться досвідом з колегами. Це вчителі з різних куточків України, з різних населених пунктів та закладів освіти, які відгукнулися на наш клич. Відверто, наполегливість та натхненність Амбасадорів вразила нашу команду — такий взаємообмін враженнями, ідеями, підтримкою та радістю. Розпочинаємо серію розмов з Амбасадорами, аби ви знали людей, які нас мотивують покращувати освітні рішення EdPro постійно :)Перша розмова — з освітянкою Ольгою Доскочинською зі Львова, яка користується навчальною програмою mozaBook понад 6 років. А ще ви дізнаєтеся про багатющий освітній досвід пані Ольги.

Я дуже рада, що стала Амбасадором mozaBook, адже це унікальний досвід — можливість ділитися своїми напрацюваннями, брати участь у різноманітних заходах, проводити вебінари, тренінги та сприяти впровадженню інновацій у своїй школі. Для мене це шанс зробити вклад у майбутнє освіти, і я роблю це від щирого серця.

Ольга ДоскочинськаУчителька ліцею імені Івана Пулюя, Амбасадорка mozaBook

Пані Олю, ви побували на виставці Bett у Лондоні? Які ваші враження, адже здійснилося бажання, про яке ви говорили раніше :)Перш за все, це було відчуття справжнього натхнення. Коли мрія, яку ти виношував у думках, нарешті здійснюється — це особливий момент. У нинішніх реаліях, коли війна змінила наше ставлення до багатьох речей, я навчилася сприймати невдачі як частину шляху. Якщо щось не вдається реалізувати — це нормально. Але коли план втілюється в життя, коли маленька мрія стає реальністю, — це додає сил і віри в те, що рухаєшся в правильному напрямку. Виставка Bett2025 у Лондоні стала саме таким натхненним досвідом.
Bett UK — це найбільша технологічна подія року, яку я намагаюся відвідувати щороку. Цього разу мені пощастило взяти участь у форматі, що відкрив нові можливості для комунікації та знайомства з однодумцями. Особливо мене вразив інноваційний формат обговорень — Table Talks, що став справжнім простором для глибоких дискусій. Після попередньої реєстрації та підтвердження участі, ти отримуєш змогу приїхати на виставку і приєднатися до зустрічі у спеціально підготовленому просторі. Там можна поспілкуватися з учителями, освітянами та новаторами з різних країн, які працюють у тій самій тематиці, що й тебе цікавить. Цього року я зареєструвалася на зустрічі, присвячені штучному інтелекту, оскільки зараз активно захоплююся цією темою. Вивчаю різні додатки, їхнє застосування в освіті, аналізую переваги та виклики. Також мала можливість відвідати обговорення, присвячене інклюзивності в освіті та адаптації дітей до навчального середовища. Було дуже цінно почути, які підходи колеги використовують у своїх закладах, і поділитися власним досвідом. Цей досвід дав мені не лише нові знання, а й заряд мотивації для подальшого розвитку в освітній сфері. Під час Table Talks у мене була можливість познайомитись та поспілкуватись з освітянами Іспанії, Португалії, Англії, Колумбії. Це дуже потужні відчуття. Звичайно, часу мало — 45 хвилин на дискусію. З іншого боку, насправді цього достатньо й багатьом допомагає знайти підтримку.

Ольга Доскочинська, mozaBook, Bett 2025, Мозабук

Під час Table Talks у мене була можливість познайомитись та поспілкуватись з освітянами Іспанії, Португалії, Англії, Колумбії. Це дуже потужні відчуття.

Ольга ДоскочинськаУчителька ліцею імені Івана Пулюя, Амбасадорка mozaBook

Я люблю Bett за те натхнення, яке тут отримую. Наприклад, у 2025 році на Bett було представлено понад 600 компаній з EdTech, а зареєструвалося 35 000 освітян зі 130 країн світу. Мені здається, навіть, що зануритись у цю атмосферу, побачити виставку такого рівня — це важливо.

Пані Олю, ви вже давно в освіті, розкажіть про неймовірно різноманітний педагогічний досвід, який сягнув міжнародних масштабів. Як ви все це встигаєте, у чому секрет?Ой, часу зараз ще більше не вистачає, але я намагаюся знаходити можливості встигати все, що планую. Уся таємниця в тому, що я люблю те, що роблю. Мене надихає навчання, процес навчання інших та можливість ділитися власним досвідом. В освіті я вже 24-й рік, у 2026-му буде ювілейний рік.) Моя кар'єра почалася з інформатики, але з часом все більше звертаю увагу на впровадження інновації та дослідження новітніх технологій, STEAM. Це завжди було моєю метою — адаптуватися до змін і реалізовувати нові ідеї. Одним із важливих етапів стало моє стажування як Амбасадора Scientix — міжнародної спільноти для вчителів STEM. Це не тільки можливість для мережування та обміну досвідом, але й чудова можливість для зростання в межах спільноти професіоналів, що працюють у науці, технологіях, інженерії та математиці. Оскільки STEM — це моя велика пристрасть, я активно використовую міждисциплінарний підхід: біологія, фізика, математика, географія, геометрія — усе це я застосовую у своїй роботі, інтегруючи знання з різних сфер. Особливо це вдається у клубі молодого винахідника, який також займає важливе місце в моїй педагогічній діяльності. Тут ми з учнями досліджуємо, експериментуємо, розробляємо нові проєкти, використовуючи підручні матеріали. Це чудова можливість для дітей розвивати критичне мислення і креативність.
Ще одним незамінним інструментом у моїй роботі є програмне забезпечення Mozabook. З його допомогою я можу створювати інтерактивні уроки та показувати на прикладах, у 3D-сцені виверження вулкана, що дозволяє учням краще зрозуміти ці процеси. Мої учні часто кажуть, що навчання з mozaBook — це "топчик". Ми, неодноразово, подавалися з нашими проєктами на європейські конкурси та здобули перемоги.Для мене як педагогині використання сучасних технологій у навчанні — це не лише можливість бути в тренді, але й необхідність. Вони дозволяють поєднувати знання з різних дисциплін і навчати дітей так, щоб вони були готові до викликів майбутнього.

Як давно ви застосовуєте mozaBook і що вас змотивувало? Адже наше знайомство розпочалося з вашої участі в конкурсі #SuperUrok та створення STEM-проєкту.Так, погоджуюсь, з EdPro та mozaBook я познайомилася давніше. Це був час перших інтерактивних панелей у львівських школах, перше навчальне ПЗ Mozabook, яке ми досліджували разом з колегою і ця участь в конкурсі #SuperUrok — незабутня. Наша поїздка в Угорщину з переможцями, де ми мали можливість в офісі Mozaik отримувати нові знання, брати участь в тренінгах. Це реально було круто. Напевно, з того часу і починалося моє знайомство з програмою MozaBook. А конкурс #SuperUrok став таким стимулом для глибшого вивчення можливостей цього ресурсу. Основна моя мотивація — це прагнення зробити уроки більш інтерактивними, ефективними, яскравими. І завжди легко із допомогою Мозабук.

3D-модель, бібліотека 3D-моделей Едпро, 3D-друк, Creality, 3D-моделей

А що конкретно в вашу діяльність додали навчальні інструменти з Мозабуку та ua.mozaweb.com? Дуже класно використовувати 3D-моделі для наочності, мотивації, тому що сучасний учень потребує чогось нового. І саме цей інтерактив заохочує дітей до навчання. Цей час, коли вчитель просто передавав знання, вже минув, зараз вчитель має бути інноватором, фасилітатором, наставником. Відповідно, ми маємо розуміти, що нам треба шукати різні програми, самому створювати завдання, доповнювати підручник різними інтерактивними квізами, питаннями. І це все про можливості навчальної програми mozaBook. 
Як на ваш погляд саме вчителям природничих дисциплін це допомагає? Ой, для природничих дисциплін — це просто скарб. Коли вже все готове, яскраве, інтерактивне, змістовне. Просто береш, переглядаєш, готуєшся і використовуєш на уроках. Інколи навіть не потрібно докладати зусиль і витрачати свого часу для того, щоб наповнювати тим інтерактивним підручник. Ти просто береш і використовуєш. Я дуже вдячна EdPro. Це реально колосальна робота. Бо знаю, коли створюєш власні робочі зошити й додаєш різний інтерактив, як багато часу затрачаєш на цю роботу.Зараз у нас в ліцеї найбільша кількість інтерактивних панелей з ПЗ mozaBook. Коли ж було лише дві-три панелі чи чотири, то вчителі між собою ділилися, домовлялися, хто на який урок бере. Зараз майже в кожному кабінеті вже стоїть інтерактивна панель з програмним забезпеченням. Вчителі використовують, тому що вони розуміють, що це і полегшення для них та мотивація сучасних учнів. 

Які техніки, методи, коли ми говоримо не обов'язково так про суто навчальні інструменти, допомагають покращити роботу, самопочуття, налаштуватися, тому що зараз це теж важливо.Я часто використовую метод перевернутого класу, коли учні знайомляться з теоретичним матеріалом вдома, а на уроці ми більше обговорюємо та практикуємо. Цей підхід дає змогу зосередитися на глибшому розумінні й застосуванні знань. Ще я дуже люблю проєктне навчання, яке дає моїм учням можливість самостійно досліджувати питання і проблеми, а не просто запам'ятовувати факти. Це важлива частина їхнього розвитку, оскільки вони вчаться знаходити рішення та працювати самостійно.Також я активно використовую неформальне навчання під час додаткових занять, зокрема на заняттях клубу молодого винахідника. Тут учні самі ставлять запитання і шукають на них відповіді. Вони самі знаходять розв'язки, і це насправді надзвичайно круто, адже такий підхід стимулює ініціативу та креативність.Гейміфікація також займає важливе місце у моїй педагогічній практиці. Я активно використовую квести, різні ігри та інтерактивні завдання, щоб зробити навчання захопливим і інтерактивним. Крім того, я люблю технології змішаного навчання, які ми освоїли під час карантину. Це був справжній інтенсив, коли кожен учитель намагався знайти свій підхід до нових умов. Освітяни зрозуміли, що, щоб залишатися на плаву, потрібно постійно вчитися самостійно, вдосконалювати свої навички, іноді навіть вночі, щоб освоїти нові інструменти — хай то Kahoot, Quizlet чи інші інтерактивні платформи, що можуть зацікавити учнів.Зараз технологія змішаного навчання поєднує онлайн та офлайн формати. Наприклад, завантажити матеріали в Google Classroom, а потім використовувати їх на уроці. Це поєднання дає можливість зробити процес навчання менш стресовим, більш ефективним і цікавим для учнів.
Який з видів діяльності вам зараз приносить найбільше задоволення? Я дуже люблю подорожувати, це не секрет. Але подорожувати й отримувати ще педагогічний ріст, тобто поєднувати приємне з корисним, коли ти не просто подорожуєш, а береш участь в освітній події, маєш можливість навчатись чи зустрітись з освітянами з різних куточків світу, обмінятися досвідом… Оце круто!Мені подобається організовувати, бути частинкою організації подій. Як координаторка клубів молодого винахідника Львова та західного регіону України долучаюся до об'єднання на подіях вчителів, що люблять науку. Вже другий рік поспіль Управління освіти Львова та Молодіжний простір steam-освіти lol організовують фестиваль винахідництва КМВ Fest — фестиваль клубів молодого винахідника. Активна спільнота винахідників вже сформувалася і важливо її підтримувати, щоб учні та вчителі-наставники зустрічалися, обмінювались ідеями та комунікували. Цьогоріч фестиваль поділений на дві частини.Одна частина буде відбуватися 14 лютого в ліцеї імені Івана Пулюя, ми цього року маємо 180 річницю від дня народження нашого Патрона. Візьмуть участь у фестивалі не лише львівські школи, також буде декілька шкіл з інших областей України: з Івано-Франківщини, Львівщини, Чернігівщини. Так, це волонтерська діяльність. Але у цьому ком'юніті освітян ми один одного підтримуємо, допомагаємо, зустрічаємося як онлайн, так і офлайн, обмінюємось та ділимося ідеями, експериментами. А от друга частина відбудеться 31 травня під час OL Fest — всеукраїнського науково-технологічного фестивалю, який об'єднує молодь, бізнес, науково-дослідні інституції та владу у поклику знаходження рішень, налагодження зв'язків та створення інновацій для позитивних змін у всіх сферах нашого життя. Це дуже мотивує як учнів, так і вчителів.

КМВ Fest — фестиваль клубів молодого винахідника

Пані Ольго, як вам у ролі Амбасадора mozaBook?Я дуже рада, що стала Амбасадором mozaBook, адже це унікальний досвід — можливість ділитися своїми напрацюваннями, брати участь у різноманітних заходах, проводити вебінари, тренінги та сприяти впровадженню інновацій у своїй школі. Для мене це шанс зробити внесок у майбутнє освіти, і я роблю це від щирого серця.
Команда EdPro дійсно робить неймовірну справу, а результат їхньої роботи завжди вражає. Мені дуже приємно, що я знайома з вами з перших днів вашої діяльності. Особлива подяка Наталі, Андрію та Юрію за ту підтримку, яку ви надаєте освітянам. Цього року, коли ми шукали спонсорів для проведення фестивалю, EdPro знову нас підтримують чудовими подарунками — ПЗ mozaBook, які дуже цінують освітяни.Важливо, що є люди, які розуміють потреби вчителів і підтримують їхні ініціативи. Адже вчителі-наставники, які організовують ці клуби, працюють на волонтерських засадах і збираються з учнями один-два рази на тиждень. Коли вчителі отримують такі інструменти, як mozaBook, це не лише підсилює їхню роботу, але й допомагає уникнути професійного вигорання. Вони збираються з дітьми, відкривають ноутбуки та використовують матеріали з mozaBook — це справжнє натхнення для всіх. Це неймовірно мотивує і додає сил працювати далі.

Розмови з Амбасадорами mozaBook публікуватимемо на блозі EdPro, тож стежте за нашими новинами.