EdPro з Global Teacher Prize Ukraine 2021

Підсумки та розмови з фіналістами.
Уп’яте компанія EdPro підтримала найвизначнішу в Україні освітянську премію. З кожним роком премія Global Teacher Prize Ukraine все гучніше відлунює в освітянській спільноті, а далі розходиться хвилями у нашому суспільстві. Вчителі мають можливість висловлюватися в різних медіа. Вони стають відомими, їх залучають в різноманітні інціативи та діяльність.
Компанія EdPro.ua щорічно підтримує кожного фіналіста премії, ми надаємо інформаційну підтримку, оцінюємо анкети учасників та проживаємо історії педагогів з різних областей. Співзасновники компанії особисто спілкуються з фіналістами на нагородженні та відгукуються на їхні пропозиції, адже ми спільно з освітянами творимо, як освітні рішення, так й найцікавіші активності, події, навчання для учителів.
Дякуємо кожному педагогові й організаторам премії ГО Освіторія, зокрема, Зої Литвин та кожному учаснику цієї премії, яка згуртовує освітян України! Фіналістами премії Global Teacher Prize Ukraine 2021 стали учителі, імена яких, безперечно, будуть з'являтися все частіше у суспільному просторі:
Оксана Єрохіна з Херсонської гімназії № 3 Херсонської міської ради (місто Херсон);
Ганна Бут з ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний ліцей» (місто Мелітополь);
Павло Віктор з КЗ «Рішельєвський науковий ліцей» (місто Одеса);
Валентина Гатальська з гімназії «Троєщина» (місто Київ);
Гліб Репіч з ТОВ «Заклад освіти «Київ глобал скул» (місто Київ);
Юлія Должанська з Харківського приватного ліцею «Школа «Ранок» Харківської області (місто Харків);
Богдан Завидовський з ТОВ «Приватна середня загальноосвітня школа «Прімус Інтер Парес Скул» (місто Дніпро);
Лідія Насонова з ThinkGlobal (місто Харків);
Артур Пройдаков із закладу освіти «Приватний загальноосвітній навчальний заклад «Мідгард» (місто Київ);
Оксана Хомич із НВК «Новопечерська школа» (місто Київ).
Як переможці користуються головним призом — нашою інтерактивною панеллю — розпитували у переможців премії Наталі Кідалової (читайте статтю тут), Василя Дяківа (читайте статтю тут), а цьогоріч поспілкувалися з переможцем Global Teacher Prize Ukraine 2021 — Артуром Пройдаковим.
блог EdPro, Global Teacher Prize Ukraine, інтерактивна панель EdPro, mozaBook, mozaWeb, Артур Пройдаков, «Мідгард»
блог EdPro, Артур Пройдаков, Переможець Global Teacher Prize Ukraine 2021, учитель української мови та літератури приватного загальноосвітнього навчального закладу «Мідгард»
Артур Пройдаков
Переможець Global Teacher Prize Ukraine 2021, учитель української мови та літератури приватного загальноосвітнього навчального закладу «Мідгард».
— Премія Global Teacher Prize Ukraine — у чому найбільша цінність для учасників загалом та для переможця? Як відчуваєте, коли емоції уже вляглися)

Найбільша цінність – познайомитися одне з одним, здобути важливий досвід, співпрацювати поруч із найкращими вчителями держави та водночас із представниками чудової громадської організації «Освіторія». А ще цінність для мене – це те, що можна власним прикладом показати всім педагогам України, що не слід боятись висловлювати свої думки та погляди на сучасну освіту, варто йти до реалізації своїх заповітних бажань та мрій. Моя перемога – це чудовий сигнал для всіх молодих освітян сміливо рухатись уперед до позитивних якісних змін у навколишньому просторі.

— Ви активно ділитеся досвідом з учителями, наголошуючи, що варто ділитися ідеями з іншими. Наскільки ваші ідеї відгукуються колегам? Чи більше у вас тепер однодумців щодо методів навчання?

Так, сьогодні слід ділитися власними ідеями та думками. Мої погляди не є конфіденційними. Мені йдеться про створення конструктивного діалогу з учнями на уроках та поза навчальним процесом. Важливо, щоб у шкільному середовищі ми використовували різноманітні методи та підходи до опрацювання навчального матеріалу. Зараз я відчуваю підтримку колег щодо правильності саме такого демократичного шляху комунікації між учителем та учнем. Водночас ми, учителі-філологи, на своїх уроках не лише вивчаємо теоретичні основи мови та літератури, а й маємо опцію закладати любов до національної культури, сучасної зокрема.
блог EdPro, Global Teacher Prize Ukraine, інтерактивна панель EdPro, mozaBook, mozaWeb, Артур Пройдаков, «Мідгард»
— Як вам призи від EdPro — інтерактивна панель та програма mozaBook з погляду ресурсів для викладання? Чи цікаво вашим учням з такими засобами навчатися?

Це чудові подарунки, ми з учнями дуже вдячні EdPro за такий приємний бонус. Інтерактивна панель та програма mozaBook є цікавими для учнів, водночас є ефективними при поясненні нового матеріалу, використанні 3D-моделей. Усе це сприяє максимальному зануренню у теми та залученню дітей до активної участі на уроках.

— Що допомагає вам постійно особистісно зростати й досягати поставлених цілей? У яких педагогічних колективах є підтримка для ініціативних освітян?

Я прагну щодня здобувати важливу нову інформацію. Сьогодні надзвичайно актуальною є навичка самоосвіти впродовж життя. Чудово усвідомлюю, що зараз ми перебуваємо у вирі інформаційного шуму. Тому дуже важливо розбиратись у навколишніх реаліях, прагнути сталого саморозвитку. Водночас розумію, що без такого темпу життя, коли треба щодня готуватись до уроків, шукати актуальну інформацію, я вже зараз не можу. Це своєрідний стиль життя. Якщо хочемо бути сучасними, маємо постійно дбати про пізнання чогось нового.

— Діти та вчитель — це і про дружбу, і про гру та взаєморозуміння, і про чіткі межі та авторитет. Які історії з учнями вам найбільше запам’яталися?

З випускниками 2016 року ми протягом усього 11-го класу готувались до складання ЗНО. Власне, на сам іспит ми пішли теж разом, я їх провів до стін пункту тестування, чекав протягом 3-х годин надворі. Потім ми нарешті зустрілись знову, ішли через кілька житлових кварталів разом до школи, щоб спокійно розібратись із завданнями та знайти правильні відповіді. Цей похід від пункту ЗНО до школи був надзвичайно емоційним та щирим, коли учні ділились власними враженнями та відчуттями. У школі ми перевіряли наші чернетки, я оголошував правильні відповіді, і коли відповіді збігались з учнівськими, це супроводжувалось позитивними вигуками та емоціями, як на футбольному матчі :). Наступні роки цю традицію було збережено — ми знову й знову з випускниками проводили такі ритуали після складання ЗНО. Це так щиро, емоційно і насправді дуже важливо як для мене, так і для учнів. Бо ми відчуваємо, що навчальний процес у школі не завершено, надалі нас навчає саме життя, а ми з ролі учнів/учителів переходимо до ролі справжніх друзів.

Фіналісти, які отримали чудові подарунки — активаційні коди з mozaBook — поділилися враженнями про премію, тим, що їх мотивує, улюбленими сайтами для самоосвіти та веселими історіями.

Як і багатьох людей, мене та моїх учнів мотивують результати, отримані від власних зусиль.
блог EdPro, Богдан Завидовський, Фіналіст Global Teacher Prize Ukraine 2021, учитель хімії та біології Приватної середньої загальноосвітньої школи «Прімус Інтер Парес Скул»,
Богдан Завидовський

Фіналіст Global Teacher Prize Ukraine 2021, учитель хімії та біології Приватної середньої загальноосвітньої школи «Прімус Інтер Парес Скул».
Ця премія подарувала Богданові знайомство та спілкування з цікавими людьми й приємні спогади про чудові миті життя. Богдан радить такі сайти для самоосвіти: TedEd, Coursera, EdEra, Prometheus.
"Коли я у школі зі своїм класом, то я сміюсь кожного дня. Ситуації що трапляються та жарти моїх учнів не дають сумувати. Проте це настільки "камерний" гумор, що пояснити його стороннім людям неможливо:)," — зазначив учитель. Щодо співвідношення дистанційної та очної освіти, радить: 70/30 у бік очної освіти: "На мій погляд, жодна технологія дистанційної освіти не замінить живе спілкування та досвід соціалізації."
Найбільше мотивує моїх учнів — можливість самовдосконалення і покращення свого результату навчання. А мене мотивують до вдосконалення технології навчання результати навчання моїх учнів та їх бажання навчатись.
блог EdPro, Анатолій Остапенко
Валентина Гатальська

Фіналістка Global Teacher Prize Ukraine 2021, учителька англійської мови гімназії «Троєщина»
Найцінніше у премії Валентина виділяє — досвід. Сайти для самоосвіти радить: Twinning, DW, CNN, Euronews, National Geographic, NASA. "Давно працюю за технологіями змішаного навчання: навчання в класі (традиційне+ навчання у віртуальному середовищі ЕЛАНТЕС) + самостійне навчання (домашня робота) інтернетом на платформі ЕЛАНТЕС та проєктне навчання на платформі eTwinning. Це ефективно і цікаво", — ділиться учителька. А веселих моментів їй додають домашні улюбленці та спостереження за поведінкою тварин — "дуже цікаво, інколи стаю свідком їхніх веселих пригод".
Моїм учням подобається дотичність до практики, занурення, а також — усвідомлення того, як отримані знання можуть застосовуватися на практиці. Окрім цього, їх мотивують і більш "приземлені" речі — дух змагань (чи то за гарні оцінки з предметів, чи то за призи, подяки та грамоти, подяки батькам, преміювання). Повинна бути як зовнішня, так і внутрішня мотивація.
А я також люблю, коли дітям та батькам моїх учнів подобається те, що я роблю, вони мені дякують й усміхаються.
Ще мене вмотивовує відчуття того, що комусь потрібна моя діяльність. Багато чого мотивує мене робити все не задля, а всупереч, бо є у роботі свої складнощі та нюанси.
блог EdPro, Ганна Бут, Фіналістка Global Teacher Prize Ukraine 2021, учителька німецької мови та біології у ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний ліцей».
Ганна Бут

Фіналістка Global Teacher Prize Ukraine 2021, учителька німецької мови та біології у ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний ліцей».
Пані Ганна від участі в премії отримала потужні дев'ять нових досвідів від неймовірних фіналістів-співучасників премії. Тут відчула: "Віру в те, що є люди, які поважають і цінують людей, що працюють в освіті. Віру в те, що я можу багато зробити для своїх учнів і для країни". Учителька відзначає, що премія загалом змінила ставлення до діяльності та навчання з учнями: "Одразу після премії хотіла спробувати все, чим поділилися мої колеги й колежанки в Полтаві." Зі свого досвіду Ганна рекомендує такі сайти для самоосвіти: Prometheus, Всеосвіта, EdEra, На урок, Освіторія.
Вважає, що очна освіта повинна бути в пріоритеті: "Бо мої учні під час дистанційки раптом стають "відмінниками", а повертаючися з дистанційки мають ще нижчий рівень знань ніж був до дистанційки — це цікава тенденція :)
"Роздивляючись величезний сертифікат з колегами та колежанками, почули чийсь шепіт: "А ти мені шоколадку звідти привезеш?" — то було насправді кумедно", — пригадала смішну історію вчителька.

Статті про інших учасників премії очікуйте згодом на нашому блозі. Буде цікаво, захопливо й корисно, зрештою, як завжди у наших матеріалах для читачів :)
та підпишись
на новини
натисни