Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Наші тренери розповіли про освітні рішення EdPro та показали на практиці, як їх можна застосовувати в ПТНЗ на заняттях зі студентами.
Протягом двох тижнів у компанії EdPro проходили стажування директор та методист Державного професійно-технічного навчального закладу «Шосткинське вище професійне училище», наші тренери розповіли про освітні рішення EdPro та показали на практиці, як їх можна застосовувати в ПТНЗ на заняттях зі студентами.
Наталя Табачин, співзасновниця компанії EdPro розповіла про навчання, яке провели тренери компанії для викладачів професійно-технічних закладів освіти у рамках проєкту "EduBiz: інноваційне стажування для директорів і викладачів ПТНЗ (ПТУ) в Україні": “Для компанії EdPro це стажування стало важливою можливістю не лише поділитися своїми розробками, а й підтримати освітні заклади із прифронтових територій. Ми добре розуміємо, наскільки сьогодні важлива допомога вчителям та викладачам професійно-технічних закладів, які працюють в умовах наближених до воєнних дій. У цей складний час вони не лише мають опановувати нові технології та інструменти для навчання онлайн, знаходити цікаві підходи до викладання різних предметів, а й бути готовими повернути активне життя у свої міста.Протягом двох тижнів ми намагалися максимально відкрити для учасників навчання з міста Шостка всі можливості, які пропонує EdPro. Ми демонстрували наші рішення для освіти, знайомили з новими технологіями та кейсами впровадження, навчали використовувати у навчальному процесі освітню програму MozaBook, а також основам роботи з 3D-друком.Щоб надати ширше уявлення про впровадження інновацій у професійно-технічну освіту, ми разом відвідали кілька львівських політехнічних навчальних закладів. Там стажисти мали змогу обмінятися досвідом, отримати натхнення від роботи колег і побачити, як інтерактивні панелі EdPro активно використовуються у навчанні. Інтерактивні панелі вже стали стандартом для класів теоретичної підготовки, і ми пишаємося тим, що наше обладнання допомагає зробити навчання сучасним та ефективним.Я впевнена, що наші стажисти отримали максимум корисних знань, нових вражень та ідей. Ми були максимально відкриті до спілкування і прагнули допомогти їм знайти нові рішення для своїх закладів освіти. Окрім професійної частини, стажування дало можливість учасникам проєкту трохи перепочити від постійної напруги, побути у спокійніших умовах. Львів — це не лише місто можливостей, а й неймовірно красиве культурне середовище. Стажисти змогли відвідати театр, ознайомитися з багатогранним життям міста та відчути його атмосферу.Ми раді були поділитися своїми знаннями та досвідом, і сподіваємося, що ці два тижні стали для наших гостей з Шостки важливим кроком у їхньому професійному розвитку”.
Протягом двох тижнів ми намагалися максимально відкрити для учасників навчання з міста Шостка всі можливості, які пропонує EdPro. Ми демонстрували наші рішення для освіти, знайомили з новими технологіями та кейсами впровадження, навчали використовувати у навчальному процесі освітню програму MozaBook, а також основам роботи з 3D-друком.
Наталя ТабачинСпівзасновниця компанії EdPro
Ірина Міньковська, голова правління ГО, проєктна директорка «Я І МОЯ ШКОЛА» зазначила, що це проєкт, який дійсно змінить формат співпраці бізнесу і закладів ПТНЗ (ПТУ) в нашій країні. Він триватиме 4 місяці та орієнтований на розвиток навичок викладачів й директорів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) України першочергово в прифронтових нині регіонах, а саме: у Харкові, Сумах і Дніпрі. Мета проєкту — зміцнити зв’язок між професійною освітою та реальними потребами сучасного ринку праці, адже впродовж 2025–2033 років в Україні мають відбутися пілотування, перехід і впровадження національної реформи старшої школи, покликані підвищити престиж профільної середньої освіти серед дітей і батьків.“Насправді у всіх найбільша проблема — це дефіцит кадрів, тож тут якраз ці два стейкхолдери могли б допомагати один одному, адже виживуть найсильніші заклади, і вони мають навчитись співпрацювати з підприємцями, а також і самим почати розглядати свої заклади як соціальне підприємництво. Від держави бізнес очікує допомоги з питань стажування і працевлаштування неповнолітніх,” — зазначила Ірина Міньковська.
Упродовж кількамісячного проєкту «EduBiz: інноваційне стажування для директорів і викладачів ПТНЗ (ПТУ) в Україні» 50 учасників здобудуть ґрунтовні знання на провідних українських підприємствах у сферах підприємництва та професійної орієнтації, які допоможуть їм краще підготувати студентів до успішної кар’єри.
Виживуть найсильніші заклади, і вони мають навчитись співпрацювати з підприємцями, а також і самим почати розглядати свої заклади як соціальне підприємництво.
Ірина МіньковськаГолова правління ГО, проєктна директорка «Я І МОЯ ШКОЛА»
Світлана Ковтун, директор Державного професійно-технічного навчального закладу «Шосткинське вище професійне училище», викладач громадянської освіти пройшла стажування в компанії EdPro. Ми розпитали про все, що стосується участі в проєкті й загалом у діяльності.
Привабила інформація про ЗD-принтери, про способи друку моделей. Особливо привернула увагу набір EdPro Amperia, тому що він стане у пригоді при вивченні фізики, та опанування основ з професії електромонтер.
Світлана КовтунДиректор Державного професійно-технічного навчального закладу «Шосткинське вище професійне училище»
Що вдається змінювати у державних професійно-технічних навчальних закладах, на ваш погляд. На що сьогодні можуть розраховувати студенти? Сьогодення в професійній освіті — це сучасні інструменти для опанування теоретичних знань, це оновлені майданчики для практичних занять на виробничій практиці, це позитивна мотивація викладачів та майстрів до процесу навчання здобувачів освіти. В основному, така трансмісія відбувається завдяки відкриттю навчально-практичних центрів, коли держава, обласна і місцева влада, заклад разом створюють такі оновлені теоретично-практичні майданчики.Останнім часом педагоги опановують безліч сучасних технологій для якісного навчання учнів, є можливість брати участь в різних грантових програмах, стажуваннях, і така діяльність дає можливість отримати нові знання, ідеї для подальших звершень, а також потужний інструмент для самонавчання педагогів.Абітурієнт, учень, студент має можливість опановувати навчальний матеріал, удосконалювати практичні навички на сучасному обладнанні в сучасних, оновлених майстернях. Кожен має можливість реалізувати свій потенціал в різних формах позаурочної роботи. У закладі працюють гуртки, факультативи, спортивні секції.У закладі функціонує центр кар’єри для підтримки молодої людини в становленні її як молодого фахівця та надання допомоги учням та випускникам закладу у працевлаштуванні. Це місце, де абітурієнти отримують профорієнтаційну допомогу, а учень закладу — допомогу щодо кар’єрного розвитку творчої особистості. Наявна медіатека з кожної професії, контакти центру зайнятості, поради психологічної служби.Щодо безпечного перебування учасників освітнього процесу хочу зазначити про наявність укриття, внутрішнє і зовнішнє відеоспостереження. Є мережа інтернет в закладі й гуртожитку.Сучасний заклад профтехосвіти — це безпечний освітній простір з сучасними практичними майданчиками та ІТ інструментами для теоретичного навчання, вмотивованими педагогами-професіоналами, із середовищем для саморозвитку.
Чим для вас була корисною взаємодія з EdPro та які освітні рішення сподобалися найбільше? Цьогорічне стажування в рамках проєкту «EduBiz: інноваційне стажування для директорів і викладачів закладів ПТО в Україні» за підтримки програми «Я і моя школа» — це ще один крок до розуміння тенденцій до соціального підприємництва в Україні, знайомство із сучасними технологіями в освіті.Особисто для мене — це знайомство з новим освітнім середовищем, з можливостями використовувати ЗD-моделі майже на всіх уроках загальноосвітніх дисциплін, також є можливість використання їх при вивченні спеціальних дисциплін. Цікавою виявилась робота з інтерактивною панеллю нового покоління. В усіх закладах, які я відвідала, наявні саме ці моделі панелей. Привабила інформація про ЗD-принтери, про способи друку моделей. Особливо привернула увагу набір EdPro Amperia, тому що він стане у пригоді при вивченні фізики, та опанування основ з професії електромонтер.
Щодо викладання громадянської освіти, що вважаєте найважливішими точками опори для викладача й учнів у формуванні громадянської позиції?На мою думку, це створення демократичного середовища для навчання й виховання здобувачів освіти різного віку на основі цінностей демократії й прав людини. Тому прагну формувати компетентності учнів, відійшовши від традиційних методик простого передавання знань. У своїй діяльності використовую вправи з медіаграмотності проєкту«Вивчай та розрізняй», інтелектуальні ігри проєкту «НотаЄнота». Для підвищення мотивації учнів дуже класно буде використання цифрових інструментів програми Mozaik Education.
Яким був ваш професійний шлях, який досвід роботи у сфері освіти? Мій професійний шлях це вже понад 30 років педагогічної діяльності. Після закінчення школи одразу пішла працювати та заочно навчатися в Глухівському державному педагогічному інституті за спеціальністю «вчитель початкових класів». Доля перенесла мене на Донеччину, і я пройшла педагогічний шлях від простого викладача до заступника директора в Шахтарському педагогічному училищі. Цікавий період життя, насичений проєктами, професійними конкурсами.Після повернення до Шостки розпочався період, час, коли я як заступник директора Шосткинської гімназії, опановувала нові підходи до інформатизації освіти. У 2021 році круто змінила напрямок роботи, і ось вже понад 3 років працюю директором державного професійно-технічного закладу Шосткинського вищого професійного училища. “Хочеш жити гідно — дбай про майстерність” — під таким гаслом живе і працює Державний професійно-технічний навчальний заклад “Шосткинське вище професійне училище”, лідер сучасної освіти, володар золотих, срібних нагород на всеукраїнських і міжнародних виставках.
Як, на ваш погляд, особистість керівника закладу освіти впливає на успіх та результативність роботи колективу. Які якості особисто вам допомагають у роботі?Якості особистості керівника мають вирішальний вплив на злагоджену діяльність всього закладу. Причому важливі як ділові, так і особисті якості. Якщо керівник креативний, самодостатній, розуміє як створити комфортний освітній простір у закладі, реалізовує успішні ідеї щодо покращення якості освіти, забезпечує умови для самореалізації дітей та педагогів, це є позитивним для закладу. Бо від нього залежить шлях та подальше існування закладу. І навпаки: якщо керівник не налаштований на успіх та втрачає віру в себе і в колектив, то він не зможе надихати інших на ефективну роботу. І тому заклад буде просто незацікавлений ось такими «сухими» ідеями керівника.Знання, харизма, творчість, бажання примножувати здобутки та долати нові висоти — якості молодого і перспективного лідера. Щоденно моїми помічниками є моя впевненість, креативність, ініціативність, здатність повести за собою; ціную роботу та час працівників, з повагою ставлюсь до кожного працівника, готова вислухати критику та зауваження.Важливо вміти делегувати деякі свої повноваження на заступників, бо можна «згоріти» на роботі. Шукаю нові ідеї для осучаснення освітнього простору, шукаю соціальних партнерів, прагну розширити платні послуги училища для збільшення спецфонду. Дуже корисно працювати спільно! Бо коло однодумців допомагає у вирішенні проблемних ситуацій. Впевнена, що спільна діяльність — приводить до вагомих показників!
Ганна Рибкіна, методист Державного професійно-технічного навчального закладу «Шосткинське вище професійне училище» розповіла про свою роботу й участь у навчанні.
Радує те, що нарешті про професійно-технічні заклади почали чути й нарешті зрозуміли, що за професійно-технічною освітою майбутнє і це дуже тішить. Адже після перемоги країні просто необхідні висококваліфіковані робітники, які будуть працювати на відновлення країни.
Ганна РибкінаМетодистка Державного професійно-технічного навчального закладу «Шосткинське вище професійне училище»
Пані Ганно, поділіться враженнями від ознайомлення з освітніми рішеннями ЕdPro. Що на ваш погляд, з почутого від команди ЕdPro, найдоцільніше для впровадження у вашому освітньому закладі?До стажування, з компанією EdPro не була знайома. Але дуже радію від того, що маю змогу не тільки теоретично ознайомитись з освітніми рішеннями ЕdPro, а й практично здобувати вміння та навички, адже за цими технологіями — майбутнє. Це найбільша підбірка україномовних методичних матеріалів які я бачила. Унікальність та комплексність навчальних матеріалів мене дійсно підкорила. Виходить, що педагог навчає навчаючись, і це дуже круто, розвиватись із задоволенням! Це все захоплює!
Заклад, в якому я працюю, є професійо-технічним навчальним закладом і оскільки у нашому закладі здобувачі освіти крім професійної підготовки здобувають і повну загальноосвітню підготовку, то освітні технології ЕdPro — це просто знахідка для педагогів, бо там врахована вся програма МОН України й навіть більше. Це найбільша підбірка українських електронних підручників,3D-презентацій, навчальних відео, освітніх інструментів, ігор та вікторин, що актуальні для усіх предметів загальноосвітньої програми. А що стосовно професійної підготовки, то треба трішки пошукати, щоб систематизувати навчальний матеріал, але я впевнена, що надалі розробники врахують всі проблеми професійно-технічної освіти (дистанційне навчання, нестача підручників, посібників і так далі) та наші побажання і підготують навчальний контент саме для професійного спрямування, допоможуть розвивати сферу електронних підручників та інтерактивних засобів навчання саме для профтехів.
Які у вас враження від нових майстерень та лабораторій для профтехів?Побувала на відкриті 3-х навчально-практичних центрів — емоції переповнюють. Нові технології крокують вперед семимильними кроками, технології змінились і розвиток на цьому не зупиняється! Без уваги не залишився той факт, що мої колеги використовують обладнання EdPro. В лабораторіях та кабінетах використовують інтерактивні панелі EdPro і завжди працює навчальна програма mozaBook, яка демонструє цікаві уроки та звісно ж 3D-принтери, які взагалі перевернули мій світогляд.Радує те, що нарешті про професійно-технічні заклади почали чути й нарешті зрозуміли, що за професійно-технічною освітою майбутнє і це дуже тішить. Адже після перемоги країні просто необхідні висококваліфіковані робітники, які будуть працювати на відновлення країни.
Які методичні підходи у навчанні показали свою ефективність, з вашого досвіду, за минулі роки?Те що методи навчання минулих років для сучасної молоді не працює, то це факт. Сучасному здобувачу освіти цікаво не просто бачити як працює той чи інший компонент, а ще й поклікати та понатискати, і побачити результат своєї праці. Цифрові уроки – це те, що потрібно сучасному здобувачеві освіти. Після знайомства з обладнанням EdPro, я зрозуміла, що це саме те, що потрібно сучасним учасникам освітнього процесу. Там є все, і спеціалізований інструмент, в тому числі віртуальні лабораторії, симуляції та тренажери навичок, саме те, що потрібно здобувачу профтеху. Особливу користь принесе набір EdPro Amperia для лабораторних та демонстраційних робіт з електрики та магнетизму, а нашому закладу це особливо необхідно тому, що ми готуємо кваліфікованих робітників за професією електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування.
Як вам вдається поєднати потреби викладачів та студенів при створенні матеріалів?На жаль навчальний контент саме для професійного спрямування на сьогодні є недостатнім, МОН не пропонує в достатньому обсязі той освітній контент, який потрібен безпосередньо професійно-технічній освіті. В нашому закладі педагоги розробляють електронні підручники та інтерактивні засоби навчання, які підлаштовують безпосередньо «під себе», під своє професійне спрямування на скільки це можливо. Підбирають актуальні навчальні інструменти та програми, які підходять саме нашому регіону та максимально під лаштовані під наші умови. Профтехосвіта підлаштовується під умови сьогодення та вимоги держави та роботодавця, тому освітні матеріали розробляються відповідно до Державного освітнього стандарту та освітньої програми кваліфікованого робітника, в якій прописано всі трудові функції які має опанувати кожен здобувач світи та компетенції якими має володіти випускник професійно-технічного навчального закладу.
Пані Ганно, розкажіть про свій професійний досвід та що вас мотивує працювати в освіті.Я особисто "профтехосвітянка" і з гордістю про це кажу, бо я дійсно пройшла свій шлях від початку і до сьогодення. Я також є випускницею професійно-технічного навчального закладу саме того, який я закінчила з відзнакою отримавши робітничі професії та в якому працюю до цього часу (вже 13 років.) В процесі навчання я повністю відчула особливості, всі плюси та мінуси професійно-теоретичного, професійно-практичного навчання та навчання на виробництві. Мала змогу працювати за спеціальністю в терміни між закінчення профтеху та вступом до ВУЗу. Після закінчення магістратури отримала спеціальність інженер-педагог, дослідник, з радістю повернулась працювати до свого навчального закладу і дійсно отримувала від цього задоволення. Зміни та відмінності були завжди. Але час не стоїть на місці й сьогодення вимагає змін і повного реформування професійно-технічної освіти, рейтинг професійно-технічних навчальних закладів нажаль був, м'яко кажучи, не на найвищому рівні. А наші сьогоднішні страшні реалії сьогодення взагалі внесли свої корективи не в найкращу сторону. Але я все одно залишаюсь патріотом свого навчального закладу та професійно-технічної освіти зокрема.Після обміну досвідом, побувавши на цікавих зустрічах в Києві, завдяки проєкту «Я і моя школа» та пані Ірині Міньковській та стажуванню у Львові, після відвідин профтехів та відкритих навчально-практичних центрів, побувавши на зустрічах які організовувала для нас пані Наталія, прокомунікувавши з колегами, з людьми, які на власному прикладі показали трансформацію освіти, розкрили очі на те, що все можливо, то у мене наче виросли крила, я повірила у розвиток професійно-технічної освіти та зрозуміла, що за такими як ми — майбутнє, бо ми це патріоти професійно-технічних навчальних закладів і нашої країни в цілому. Є величезне бажання рухатися вперед та всебічно розвиватись. Дуже вдячна за надану мені можливість участі у даному проєкті. Низький уклін всім, хто був причетний до мого стажування, дякую за набутий досвід та позитивні емоції.
Запрошуємо ознайомитися з освітніми рішеннями EdPro