Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Розповідаємо про стажування студентів ВПУ №29 в компанії EdPro.
Зв'язок між освітою та бізнесом у сучасному високотехнологічному світі стає не просто бажаним, а життєво необхідним. Від навчальних закладів потребують фахівців, які відповідають актуальним запитам ринку праці. Компанії шукають підготовлених до реальних викликів спеціалістів. Студенти потребують практичного досвіду роботи ще до отримання диплома. Тому взаємовигідне партнерство є запорукою ефективної взаємодії як для молоді, так і для економіки країни в цілому.
Як компанія, яка проявила себе як лідер у сфері освітніх технологій, створюючи інтерактивні рішення для шкіл та університетів, зокрема інтерактивні панелі, 3D-принтери та програмне забезпечення, EdPro розуміє, що взаємодія зі студентами — це ще одна суспільно важлива інвестиція.
Ми постійно в пошуку рішень — як зробити навчання захопливим, доступним та ефективним? Мабуть, тому й підтримка різних освітніх ініціатив є для нас звичною справою. Одним із яскравих прикладів такої синергії є співпраця з Вищим професійним училищем №29 м. Львова. Мета цьогорічного стажування студентів — поділитися реальним практичним досвідом, щоб студенти не просто отримали теоретичні знання, а з головою занурилися у світ сучасних технологій EdPro та отримали потужний поштовх для подальшого професійного зростання.Для початку ознайомили студентів з нашими освітніми продуктами, які змінюють підхід до навчання. ● Інтерактивні панелі для сучасних класів● 3D-принтери та аксесуари для створення прототипів та освітніх моделей● Набори для вивчення фізики EdPro Amperia ● Програмне забезпечення для освіти mozaBook
Під час практики студенти ВПУ №29 спостерігають за виробничим процесом, отримують реальні завдання для інтеграції в робочий ритм компанії, долучаються до розробки та вдосконаленні продуктів. Вони працюють у командах, навчаються взаємодії, діляться ідеями та отримують менторську підтримку від досвідчених фахівців EdPro. Такий підхід дозволяє кожному учаснику відчути себе частиною великого та важливого проєкту, що неабияк підвищує мотивацію та відповідальність..
Співзасновник компанії EdPro Андрій Табачин розповів, як тривала практика протягом двох половиною місяців, про свої враження та плани на наступний рік, а також про готовність брати на роботу випускників училищ.
Співзасновники компанії EdPro Табачини Андрій та Наталя
Андрію, які у тебе враження від співпраці з учасниками практики — студентами училища?Мені сподобалось, що з'явилися люди, які змогли швидко навчитися тих задач, які працівники EdPro поставили та дати користь підприємству. Ми побачили, що можемо наймати випускників училищ на роботу і за короткі терміни вони почнуть давати певний результат. Думаю, що продовжимо цю співпрацю із закладами освіти наступного року. А вже зараз будемо пропонувати випускникам влаштування на роботу.
Як компанія забезпечувала проходження практики зі свого боку? Ми взяли три групи студентів на різні напрямки. Перший напрямок — 3D-друк. В EdPro організували робочі місця, обладнання й матеріали. Завданням практикантів було друкувати 3D-моделі для бібліотеки, які підібрав наш спеціаліст, — попрацювати з файлом, перевірити, чи ті моделі друкуються, фоткати готові вироби, фактично наповнювати навчальними матеріалами бібліотеку 3D-моделей.Також студенти розібралися з побудовою ферми 3D-друку і почати друкувати компоненти нашого майбутнього набору з механіки на 3D-принтерах. Двоє людей працювало в офісі, ще четверо людей — на складі. Вони займалися збіркою наборів EdPro Amperia з електрики та магнетизму, а також допомагали в роботі складу, мали свої робочі місця, фактично працювали кожного дня.І третя група — це були маркетологи. Вони працювали віддалено, приходили в офіс, показували звіти, що їм вдалося зробити. Тобто ми маємо досвід роботи, як в офісі, так і віддалено. Для себе робимо висновки, що працювати віддалено — менш ефективно. Наступного разу всіх студентів будемо залучати до роботи в офісі.
Якби ти зараз був студентом, в яку компанію хотів потрапити для отримання практичного досвіду? Я взагалі не кейс, тому що я хотів бути програмістом і в мене було до того дуже багато знань, щоб потрапити в компанію. Я одразу йшов на роботу. Але якщо взяти стандартного студента, який закінчив технікум, і ще не визначився, ким він хоче бути, має базові знання зі всього, то я б хотів хоча б кудись потрапити, щоб отримати практичний досвід.Думаю, що наша компанія є класним варіантом, тому що студенти змогли спробувати руками зробити щось, отримати реальний результат і принести реальну користь. Одні навчилися паяти, інші — друкувати на 3D-принтері, ще хтось навчився робити маркетингові матеріали, аналітику чи презентації. Тому всім було корисно. Ці знання молоді люди зможуть використати як в нас, так і в інших компаніях.
Що залежить від студента під час проходження практики?Усе залежить. Якщо він хоче працювати, показує, що він готовий вчитися і є відповідальним, то за результатами він може отримати роботу. Також це є певна внутрішня сатисфакція від власних досягнень. Чи він погодиться на ту роботу, це вже його рішення, але якщо він класно проходить практику, він буде мати таку пропозицію. І буде бачити, що його знань достатньо, щоб йому запропонували певну посаду.
Як компанія EdPro співпрацює з різними закладами освіти. Чи можуть до вас звертатись в майбутньому представники ВПУ щодо практики студентів?Для нас це був перший досвід практики. Тому ми не можемо сказати, що в нас є суперпрограма і ми це робимо на постійній основі. Але така взаємодія нам сподобалася. Наступного року точно повторимо. Якщо ви маєте хороших студентів, які хочуть іти на практику, звертайтеся, будемо планувати разом. Цьогоріч буквально за тиждень склали план — чим студенти будуть займатися і нам цей досвід сподобався.Що буде наступного року? Не знаємо, але також будемо залучати студентів до роботи. Це всім корисно. Нашим людям важливо, бо вони передають досвід, студентам добре, бо вони ще щось навчилися, і компанії загалом корисно. Тому практику для студентів будемо розвивати.
Формат та завдання практики
Практика в EdPro охоплює кілька ключових напрямків, дозволяючи студентам отримати різнобічний досвід:Ознайомлення з 3D-друком та моделюваннямСтуденти занурюються у світ адитивних технологій. Вони вивчають принципи роботи 3D-принтерів, працюють з програмами для 3D-моделювання, створюють власні прототипи та навчаються оптимізувати моделі для друку. Це дає їм необхідні навички, які є затребуваними сьогодні.Участь у виробничих процесахПрактиканти активно долучаються до складання, тестування та пакування обладнання EdPro. Вони вчаться розбиратися в технічній документації, контролювати якість продукції, виявляти та усувати можливі несправності. Це відповідальна робота, що вимагає уважності та точності.Робота в команді маркетингуЧастина студентів отримує унікальну можливість попрацювати в команді маркетингу. Вони допомагають зі створенням контенту для соціальних мереж, пишуть невеликі статті, готують презентації для потенційних клієнтів та партнерів. Це розвиває їхні комунікаційні навички, креативність та розуміння важливості просування продукту.
Відгуки студентів про практику
Другокурсник Олександр Гаврилюк освоював напрям 3D-друку: «Під час практики в EdPro одним із головних викликів для мене було розібратися з новим для мене обладнанням — 3D-принтерами. Спочатку було складно зрозуміти, як правильно їх налаштовувати та обслуговувати. Також непросто давалось технічне моделювання в спеціальних програмах, бо раніше я з таким не працював. Але завдяки підтримці наставників і поступовому навчанню мені вдалося подолати ці труднощі та отримати нові корисні навички. До практики я мав лише базові знання про 3D-друк. Тут же я попрацював з професійними 3D-принтерами, навчився оптимізувати моделі для друку та навіть розв'язувати виробничі задачі. Це неймовірно захопливо!» Про виробничі процеси розповів другокурсник Сергій Гуль: «На практиці в EdPro я отримав цінний практичний досвід, що значно розширив мої професійні знання. Я ознайомився з робочими процесами компанії, зокрема з етапами розробки та вдосконалення продукції Amperia. Це дозволило мені не лише застосувати теоретичні знання, але й зрозуміти, як відбувається створення освітніх наборів — від ідеї до реалізації.У мене була змога отримати пояснення, підтримку та всю необхідну інформацію для виконання завдань. У разі виникнення запитань я міг звернутися до колег та керівників які завжди були готові допомогти». Студент Тарас Кузьм’як зазначив: “Було цікаво спробувати себе в справжній роботі. Сподобалось, що все по-справжньому, а не просто теорія. Не дуже кайфував від одноманітних завдань, але це теж досвід».Студентка 3-го курсу Христина Ткачик поділилася враженнями про проходження практики у відділі маркетингу: «Мені сподобалося, що кожен день приносить щось нове, всі щиро спілкуються. Ти розумієш, що твоя робота має сенс і допомагає учням».
Значення практики для студентів
Практика — це ключовий етап у підготовці майбутнього фахівця — студенти мають шанс відчути себе в реальних умовах роботи та зрозуміти, якою є їхня професія «вживу».«ВПУ №29 м. Львова співпрацює з різними підприємствами, щоб забезпечити студентам якісну та сучасну практику. Наприклад, ІТ-студенти проходять її в компанії EdPro, де беруть участь у створенні цифрових освітніх рішень та реальних проєктах — як, скажімо, створення цієї публікації. Такий досвід не лише поглиблює знання, а й мотивує розвиватися далі, розуміти різні аспекти роботи. Студенти інших напрямів — автомобільного, кулінарного, перукарського — також проходять практику в закладах Львова та області. Всі ці практики орієнтовані на те, щоб:● формувати навички, які не здобудеш лише на заняттях;● побачити виробництво зсередини;● навчати відповідальності, професійної етики та спілкуванню з людьми;● стати стартом для працевлаштування або навіть відкриття власної справи.Тож практика — це не просто навчальний етап. Це реальний крок до професії, до самостійного життя. Ми пишаємося нашими учнями й дякуємо всім партнерам, які допомагають готувати сильних фахівців,» — зазначила заступниця директора з виробничої практики Ірина Мартин.
Практика — це не просто навчальний етап. Це реальний крок до професії, до самостійного життя. Ми пишаємося нашими учнями й дякуємо всім партнерам, які допомагають готувати сильних фахівців.
Ірина Мартин
Заступниця директора з виробничої практики ВПУ №29
Майстер виробничого навчання Олег Новосад розповів: «З власного досвіду бачу: практика справді трансформує студентів. Це перехід від навчання «в теорії» до розуміння, як усе працює насправді.Те, що ми вивчаємо в аудиторії під час практики стає зрозумілим і «відчутним». Студенти починають бачити логіку в тому, чого навчаються. Вчаться планувати, працювати в команді, спілкуватися з колегами й клієнтами — цього не передасть жоден підручник. Коли студент бачить результат своєї праці, він починає вірити в себе, з'являється мотивація ставати кращим. Практика допомагає зрозуміти: «Чи це справді моє?» або ж — у якому напрямку хочеться розвиватись далі.Це шанс побачити майбутнє місце роботи, налагодити контакти й навіть залишитись працювати.Практика змінює не лише як спеціаліста, а і як людину. Вона формує зрілість, відповідальність і допомагає зробити перші впевнені кроки в професії.»
Коли студент бачить результат своєї праці, він починає вірити в себе, з'являється мотивація ставати кращим. Практика допомагає зрозуміти: «Чи це справді моє?»
Олег Новосад
Майстер виробничого навчання ВПУ №29
Керівниця освітньої команди Львівського ІТ Кластера Юлія Цимбала підкреслила: «VO-Tech School — це можливість для підлітків розпочати шлях у сфері ІТ уже після 9 класу. Чотири роки тому Львівський ІТ Кластер разом із компаніями-учасницями асоціації започаткували оновлення освітньої програми ІТ-напряму на базі ВПУ №29 м. Львова. Цьогоріч нам вдалося долучитися до організації практики для учнів закладу в компанії EdPro. Практичний досвід — це те, що справді має вагу на старті кар’єри. Радіємо, що компанія надала можливість менторства й підтримки для нашої молоді й дуже сподіваємося, що вже наступного року до таких ініціатив долучатимуться ще більше техкомпаній».
Практичний досвід — це те, що справді має вагу на старті кар’єри. Радіємо, що компанія надала можливість менторства й підтримки для нашої молоді й дуже сподіваємося, що вже наступного року до таких ініціатив долучатимуться ще більше техкомпаній.
Юлія Цимбала
Керівниця освітньої команди Львівського ІТ Кластера
Як організувати практику в училищі
Для інших навчальних закладів, які прагнуть налагодити подібну співпрацю, пропонуємо покроковий алгоритм:● Ініціювання контакту: Зверніться до компаній, чиї технології та сфера діяльності відповідають профілю підготовки ваших студентів.● Обговорення умов: Проведіть зустріч з представниками компанії, обговоріть можливі напрямки практики, кількість студентів, тривалість та формат.● Розробка програми: Спільно з компанією розробіть детальний план практики, визначте конкретні завдання та очікувані результати.● Підготовка студентів: Проведіть інструктаж для студентів, роз'ясніть їм правила компанії, етикет та очікування.● Контроль та зворотний зв'язок: Забезпечте регулярний зв'язок з менторами та студентами, збирайте зворотний зв'язок для вдосконалення програми.● Підбивання підсумків: Організуйте зустріч з компанією для обговорення результатів практики та планування подальшої співпраці.Поради для викладачів та кураторів: Будьте ініціативними, підтримуйте постійний зв'язок з компанією-партнером, заохочуйте студентів до активності та відповідальності.