EDPRO РЕКОМЕНДУЄ

Шукаєте фінансування для школи?


Де школам взяти кошти на сучасне навчальне обладнання? Це запитання найчастіше доводиться чути під час розмови з вчителями на виставках чи подіях. Тому ми пошукали та склали разом можливі варіанти відповідей. У цій підбірці #EdProрекомендує поділимося реальними історіями вчителів, батьків та людей, які допомагають школам і створюють ресурси для фінансування освітніх проєктів.

Ukraine Facility

В Україні протягом 2024-2027 років діє програма фінансової підтримки України від Європейського Союзу — Ukraine Facility. Для фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, а також технічну підтримку в реалізації програми ЄС планує виділити 50 млрд євро. У закупівлях, які здійснюються в рамках Ukraine Facility, передбачено залучення продуктів, які вироблені в Україні, Грузії, Молдові або у країнах ЄС, країнах, що є членами Європейського економічного простору, у країнах-партнерах з регіону Західні Балкани. Кошти Ukraine Facility надходять напряму до державного бюджету.
Державні заклади освіти, які планують брати участь у закупівлях в рамках програми Ukraine Facility, повинні враховувати вимоги Рамкової угоди. Також відповідно до законодавства України, можна звертатися до нас за консультаціями. Згідно з пунктом 4 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель Замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання.Компанія EdPro надає консультації та підтримку процесу купівлі, гарантійний супровід, післягарантійну підтримку користувачів: (050)317 2029 / .au.orpde%40troppus

Меценатство

Нашуміла історія про біотехнологічний ліцей "Радовель" та мецената Михайла Весельського показала, що в Україні є люди, які готові вкладати власні кошти в освіту. На більшості провідних каналів телебачення говорили, як фактично по-новому збудував і обладнав державну школу в селі Радовель цей меценат. До слова, інтерактивні панелі там у кожному класі.
Ми не знаємо контактів благодійників, але так і хочеться сказати: якщо меценат не йде до школи, то школа має йти до мецената. Принаймні, варто тримати контакт з відомими людьми, які закінчили вашу школу, і залучати їх до шкільних заходів, проєктів.
Знайшли на сайті Янівської школи таку пропозицію для потенційних партнерів-спонсорів.

блог EdPro

Залежно від потреб школи можна оформити схожим чином будь-який проєкт. Звичайно, що меценати не ходять по шкільних сайтах з думкою, який же проєкт чи заклад мені профінансувати? У цьому плані, як кажуть більшість вчителів та експертів, багато залежить від ініціативності директора. Матеріал "Фінансування школи. ТОП-5 порад від директорки" про те, як керівникам шкіл варто шукати підтримки у реалізації шкільних проєктів та рухатися в цьому напрямку. Для натхнення можна прослухати пісню Тартака про спонсора і мецената.

Ініціативні батьки та громадські проєкти

Зовсім свіжа історія від мами школяра Новояворівського НВК "ЗОШ ІІ СТ. - ЛІЦЕЙ" Оксани Гриневич. Вона ініціювала створення Громадського проєкту Цікаве навчання з EdPro та MozaBook у Новояворівському НВК "ЗОШ ІІ СТ. - ЛІЦЕЙ". Коли ми дізналися, вже після публікації новини на Фейсбук-сторінці, про автора, відразу ж розпитали, що надихнуло ініціативну маму на таку колосальну роботу."Бачила, що цей прилад закупили у декілька шкіл Львова і зацікавилась — переглянула інформацію про Mozaik і мені самій захотілось вчитись за таким цікавим матеріалом. Оскільки проживаю у Новояворівську і там моя дитина навчається у школі, звичайно для мене важливо, щоб наші діти теж мали змогу на таку освіту. Чекати, поки таку річ надасть держава чи міністерство освіти ... було б дуже довго і я вирішила пришвидшити той процес. А варіант Громадського проєкту мені підказали у міській раді" — розповіла Оксана Гриневич.За її словами, вчителям ідея сподобалась, але активно вони долучились на етапі збору підписів, коли побачили що проєкт суттєво відстає у кількості голосів. "Найскладніше було заохотити людей голосувати за проєкт через необхідність надавати персональні дані," — підсумовує Оксана.

блог EdPro

Нашу команду Оксана Гриневич надихнула власним прикладом, бо вона не тільки знайшла механізм, як реалізувати мрію, а й залучила людей, розповідала педагогам, жителям міста про сучасне освітнє рішення і після роботи ходила збирала ксерокопії документів, бо більшість не мала змоги проголосувати за допомогою інтернету.А зовсім нещодавно до нас звернувся директор Вороблячинської сільської школи Василь Клебан і попросив комерційну пропозицію на інтерактивну панель, щоб подати на конкурс проєктів місцевого розвитку. У його школі зараз навчається 112 дітей, бо село зовсім невелике. Але директор хоче забезпечити найкращі умови навчання і проявляє ініціативність.

Кошти з міського, районного та обласного бюджетів

Куди звертатися керівникам школи із запитом розповіла Тетяна Ткачук — провідний економіст Луцького педагогічного коледжу, для якого з обласного бюджету виділили кошти на купівлю 10 ліцензій mozaBook CLASSROOM."Школи, як правило, фінансуються безпосередньо з місцевого бюджету. Ми, як заклад вищої освіти, — з обласного. Потрібно написати лист з інформацією, на яку потребу необхідне фінансування. Відповідно до вимог щодо забезпечення освітнього середовища НУШ, ми склали перелік засобів до укомплектування класів початкової ланки. У листі до районного чи міського відділу освіти потрібно послатися на нову постанову про НУШ і попросити виділити кошти, передбачені в бюджеті, на купівлю певного виду продукції: технічних засобів та програм відповідних програм або попросити додатково виділити кошти. Всі листи розглядають і на них дають відповідь.У нашому випадку обласне управління освіти надавало такий лист, де ми чітко вказували, що нам потрібно, відповідно до вимог НУШ. І на технічно-матеріальне забезпечення нашому закладові виділили певну суму коштів."Завідувач кабінету Гончарук Олена розповіла, чому вибрали таке програмне забезпечення та хто був ініціатором: "Ми готуємо вчителів початкової ланки. У нашого директора була ідея створити зразковий кабінет за вимогами НУШ із сучасними технологіями. І це було його ідеєю придбати інтерактивну панель, а коли ми проаналізували, які програми потрібні, то побачили, що програма mozaBook дуже добре підходить і для школярів старших класів, і для початкових. Тому наш директор та його заступник зверталися у відділ освіти, щоб отримати таке обладнання і програмне забезпечення."Своїм досвідом поділився директор Вороблячинської сільської школи Василь Клебан: "Ініціатива в основному завжди була від мене у пошуках фінансування шкільних проєктів. Мені вдалося у школу села Смолин на комп'ютерний клас отримати фінансування з бюджету Яворівського району. А невдовзі я перейшов працювати в іншу школу."За його словами, на відновлення фасаду школи та внутрішніх ремонтних робіт чи обладнання переважно шукали фінансування з різних джерел одночасно: "Залучалися кошти з району, області, від громадськості та від спонсорів. Найбільше спонсорів відгукується перед виборами."

Фінансування для приватних закладів освіти від EdPro та МТБ банку

Разом із МТБ Банком ми створили унікальну лізингову програму, що дозволяє приватним освітнім закладам придбати інтерактивні панелі, дошки та інше сучасне навчальне обладнання на найбільш вигідних умовах на ринку.

Ключові умови програми:
• Сума — до 2 000 000 грн
• Термін — 18 місяців
• Ставка — лише 8% у гривні
• Разова комісія — 1,5%
• Аванс — від 20%

Щоб отримати детальну інформацію, необхідно заповнити коротку форму на сторінці Лізингової програми від МТБ Банк та EdPro.
За 8 років діяльності компанія EdPro зарекомендувала себе як надійний виробник комплексних освітніх рішень, забезпечуючи заклади освіти в різних куточках України. Ми надаємо консультації під час вибору обладнання, враховуючи потреби замовника. 

блог EdPro

Участь у конкурсах

За комерційною пропозицією щодо інтерактивної панелі до нас звернулися зі школи №1 села Городківки Вінницької області, щоб взяти участь у конкурсі. У найбільшому у Вінницькій області селі є дві школи з понад 300 учнів у кожній.Вчителька біології Світлана Петрунчак розповіла, що інтерактивна панель потрібна для проєкту «Створення відеобібліотеки в СЗШ І-ІІІст №1с Городківка для поширення і пропаганди екологічного способу життя в Крижопільському районі»."Ми вже подали документацію на конкурс від обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, і нас прийняли, а відбір кандидатів буде у січні. Такими проєктами в нашому районі займається ресурсний центр головний спеціаліст відділу економічного аналізу, прогнозування та інвестиційної політики управління регіонального розвитку Крижопільської районної державної адміністрації – Чепурко Олена Василівна," — зазначила вчителька з Городківської школи.Обов'язковою умовою для участі в більшості конкурсів є співфінансування. "Нашу школу, яка є опорною, підтримують місцевий та районний бюджет. І ми часто беремо участь в екологічних проєктах. Ми брали участь у проєкті від Фонду Кличка "Zero Waste School", де зареєструвалися 1680 шкіл. Участь взяло 50 шкіл, і тільки 25 за активну роботу нагородили пресом для сміття і нашу школу в тому числі. Ми брали участь в екологічному конкурсі від Міністерства екології та Міністерства освіти «Компола» і виграли компостер," — поділилася досвідом Світлана Петрунчак.За словами вчительки, селищна рада не тільки підтримує проєкти школи, а й організовує навчання. Вчителі та учні проходили тренінг з проєктного менеджменту — навчались складати проєкти для школи та залучати на них кошти. "Ми з'ясували, що на екологічний напрямок в бюджеті району є кошти. І вони не можуть бути витрачені на інші статті. Відповідно, ми зробили екопроєкт, зробили запит на фінансування в район, часто інформуємо про це у місцевій газеті, щоб більше людей знали, що ми робимо і як реалізуємо кошти. Також дописуємо на сторінці в Фейсбуці. Ми співпрацюємо з ресурсним центром, він нам повідомляє про нові цікаві проєкти, про те, що можна в школі нового зробити," — розповіла Світлана Петрунчак.Перша спроба участі в конкурсі "Клич друзів — граймо разом" не була успішною, але, як зазначила Світлана, це дало досвід, який допоміг бути наполегливішим у наступних проєктах. Зазвичай, учителі інформують директора і він вже звертається у селищну чи районну раду. "Нам у ресурсному центрі завжди кажуть: спробуйте, візьміть участь. І ми рухаємося. Як вдасться, то ж добре, якщо ні, то це ж життя," — підсумувала співрозмовниця.

блог EdPro

П’ять порад від НУШ про краудфандинг і фандрейзинг в освітній системі

“Нова українська школа” підготувала публікації про краудфандинг і фандрейзинг, які можуть допомогти закладам освіти у пошуку фінансування та реалізації власних проєктів. Ділимося корисними відомостями, які варто знати всім учителям України.Підбірка з такими публікаціями:● “Як школі знайти фінансування на свій проєкт: покрокова інструкція з краудфандингу”.● “Приватно-публічне партнерство під час війни: як можна покращити забезпечення закладів освіти України”.● “Освітнім управлінцям: 6 кроків і 14 порад, як написати проєктну заявку, яку підтримають міжнародні організації та донори”.● “Як мотивувати бізнес інвестувати в школу: розмова про освітній фандрейзинг”.● “Фандрейзинг на відновлення освіти: сім порад для шкіл і громад, як залучити кошти донорів у свій проєкт”.

Illustration

Сподіваємося, цей матеріал надихне освітян, керівників шкіл та місцевих меценатів, бізнесменів на свій вклад у підтримку цікавих освітніх проєктів.Читати попередні матеріали рубрики #EdProрекомендує:Освітні програми з використанням віртуальної реальності (VR)Навчальні програми для інтерактивного наповнення уроківУкраїнські платформи та ресурси для самоосвіти вчителівВІДЕОІНСТРУКЦІЯ для користувачів інтерактивної панелі EdPro TouchХочу купити інтерактивну панель, але не знаю...