Ольга Доскочинська: “З EdPro Amperia в дітей є можливості досліджувати «електросвіт» цікаво”

Ольга Доскочинська: “З EdPro Amperia в дітей є можливості досліджувати «електросвіт» цікаво”

Користування набором EdPro Amperia у роботі з учнями захоплює не тільки вчителів фізики. Вчителька ліцею ім. Івана Пулюя ЛМР, співзасновниця ГО "Гільдія вчителів", викладачка STEM, наставниця клубу молодого винахідника у Львові та координаторка клубів у західній Україні Ольга Доскочинська розповіла про свій досвід знайомства з набором EdPro Amperia на освітніх подіях в Україні та за кордоном.

Пані Олю, розкажіть, як набір з фізики EdPro Amperia став для вас помічником у роботі з учнями?                      

У попередньому навчальному році та влітку було багато цікавих подій та воркшопів для учнів, тренінгів для вчителів, де я не лише навчала і ділилась досвідом, але й сама активно брала участь. Розкажу про ті, що на мою думку, заслуговують більшої уваги, хоча, ні, кожна зустріч була важливою)

На запрошення молодіжного простору Lviv Open Lab у рамках проєкту «Наука Вражає», провела для креативних львівських учнів 7-10 класів лекції та воркшопи на теми: «Фотофізика. Експерименти зі світлом та часом», «Електросвіт. Прилади та керування струмом. Електричне коло», «Гідравлічний прес, принцип роботи. Закон Паскаля і гідравлічний прес», «Створення 3D-проєктора для отримання голографічного зображення. 3D-голограма». Від спільних практичних експериментів та досліджень отримала масу задоволення. 

Під час воркшопів ми використовували багато фізичних онлайн лабораторій, але основним інструментом був саме набір Амперія. Я могла б розповісти про переваги ваги цього обладнання, але буду лаконічною, адже тут потрібно спробувати й попрацювати разом з учнями. З EdPro Amperia в дітей є можливості досліджувати «електросвіт» цікаво.

Наші учні обʼєднувалися в команди й завданням кожної групи було створення електричних кіл з паралельним та послідовним зʼєднанням, практично досліджували зміну струми та напруги. Як результат, учні демонстрували свої роботи один одному, обмінювались своїми дослідженнями. Всім дуже сподобалося працювати із наборами від EdPro, адже надзвичайно легко зрозуміти складні речі за допомогою простих експериментів. 

Поділіться, які відгуки учнів про набір Amperia?

Усе видно на фото) Учням дуже подобається працювати з цими наборами, адже це багато практики. А без практичного досвіду неможливо якісно засвоїти теоретичні знання.

Іншим моїм кейсом є співпраця із Шелтер Львів, де разом з учнями початкових класів ми досліджували магнетизм та електричне коло. Кожна учениця чи учень мали можливість практикувати із набором і відчути себе винахідниками, адже складали електричне коло із блоків Lego, де кожен блок це вимикач або лампочки, резистори, трансформатори, двигун, діод, світлодіод виконані у формі кубика, що закріплюється на зручній основі, і це дуже круто! Так фізика перетворюється на цікаву і зрозумілу науку.

Нещодавно ви побували на одному з найбільших фестивалів науки у Фінляндії. Які ваші враження? 

Так, декілька тижнів тому я у складі української делегації (як переможниця) побувала на Тринадцятому Міжнародному фестивалі «Наука на сцені – 2024» (Science on Stage), який об’єднав понад 500 учителів з 38 країн світу у місті Турку (Фінляндія). Провідною темою цьогорічного фестивалю був пошук шляхів реалізації цілей сталого розвитку під гаслом «від вчителів до вчителів» (From teachers to teachers). Я презентувала західну частину України, Львів, як вчителька ліцею імені Івана Пулюя ЛМР.

Це був надзвичайний досвід та можливість зануритись на декілька днів у STEAM та Science, поділитися власним досвідом, обмінятись цікавими ідеями, познайомитися з учителями із 38 країн, а також освітою та культурою Фінляндії.

Як ваші колеги з різних країн світу відгукувалися про ваші експерименти?

Мій стенд цього року називався «How to STEAM simply?”. Я презентувала його у напрямку Digital technology in Stem Education, йшла мова про використання мікроконтролерів у навчанні.

Ми шукали рішення як за допомогою digital технології розв'язувати масштабні завдання. Однією з головних глобальних проблем людства є забруднення нашої планети. Важливим аспектом у подоланні проблеми забруднення нашої планети є розв'язання проблеми сортування сміття. Цей проєкт пропонує вчителям STEM практичне створення моделі робота-сортувальної машини та моделі гідравлічного преса, щоб свідомо залучити учнів до розв'язання цієї задачі. 

Серед інших проєктів були: робот для перегонів, робот бджілка для демонстрації запилення рослин, створення фруктового (бананово- цитринового) піаніно з допомогою електричного кола. Попри це ще мала можливість продемонструвати колегами із різних куточків Європи як легко навчати та створювати електричне коло за допомогою набору Амперія.

Якщо порівнювати STEM від команд з різних країн світу, що ви для себе побачили цікавого у цьому напрямку? Наскільки відрізняються чи є схожими підходи у різних освітніх системах?

Чи сподобались колегам з інших країн мої експерименти? Так, звичайно. До прикладу, колеги та вчителі із Фінляндії, Швеції, Греції  запропонували співпрацю. Такі фестивалі є фундаментом для майбутньої колаборації та генерації цікавих STEM ідей.

Якщо говорити про підходи та ідеї у різних країнах скажу лише те, що у STEM вчителів, не зважаючи на країну, з якої приїхав вчитель чи вчителька, завжди знайдуться спільні точки дотику в науці для співпраці. Чи відрізняються підходи, чи є схожими у різних освітніх системах? На мою думку, вони різні, але усі працюють на такий кінцевий результат — молода людина, готова до викликів сьогодення і майбутнього разом із ШІ. До речі, багато воркшопів під час Science on Stage про інтеграцію штучного інтелекту у навчанні дітей та створенні STEM-проєктів. 

Як ви знаєте, система освіти Фінляндії вважається однією із найкращих. Але хочу поділитись однією історією. У розмові із заступником директора однієї зі шкіл Турки я почула такий меседж: «Так, наша система освіти одна із кращих, але будьмо реалістами, ми маємо докладати максимум зусиль та праці, щоб втриматись на цьому рівні. Є багато нюансів і ми це розуміємо».

З чим йдете у новий навчальний рік та що хочете побажати своїм колегам й учням?

У новий навчальний рік йду з вірою та надією на Перемогу та Мир. Так, ціна нашого спокою дуже велика! Я дякую нашим військовим за можливість навчати й почати новий навчальний рік українських учнів за партами. Хочу побажати усім дітям України вчитись без тривог та без звуку сирен, бути у безпеці. Бажаю, щоб кожна мрія українських школярки та школяра втілилась у життя. Мрійте сміливо та впевнено підкорюйте нові вершини! А колегам побажати стійкості, віри та реалізації задумів. Памʼятаймо, що траєкторія руху кожного учня надзвичайно важлива! Дякую ЗСУ і Богу за спокій та можливість робити те, що люблю!

Відгуки освітян та учнів про роботу з сучасними освітніми рішеннями від EdPro — у публікаціях "Як Мозабук та EdPro Amperia допомагає вчителю-новатору із Запоріжжя", "Новий посібник в mozaBook “Досліди та демонстрації з набором Amperia” та  "Інтерв'ю з учителями про уроки фізики з набором EdPro Amperia".