Дякуємо за підписку!
Ми надішлемо вам оновлення сайту листом
Продовжуємо публікацію розмов з фіналістами Global Teacher Prize Ukraine 2025. Сьогодні нашими гостями є учитель хімії Юрій Пахомов, учителька історії, директорка ліцею, співавторка підручників та МНП, аспірантка Наталія Власова, вчитель інформатики та образотворчого мистецтва Констянтин Кравчук. І розпитуємо про досвід від участі у Премії, виклики сьогодення та опори, надихайки й звісно професійні секрети для самовдосконалення й створення незабутніх уроків.
Премія Global Teacher Prize Ukraine у вашому житті. Як це було для вас і що ви зберегли для себе з цього досвіду?
Для мене це було водночас неочікувано й логічно — своєрідна «вишенька на торті». Я не один рік подавався на премію і довго не міг визначитися, з яким меседжем хочу вийти. Лише коли усвідомив, що можу поділитися власним баченням світу, усе склалося. Цей досвід залишив по собі неймовірні знайомства, особливу атмосферу й відчуття, що те, що робиш щодня — у класі, школі, громаді — справді має значення і може резонувати.
Які ваші улюблені сайти для самоосвіти та методичної роботи?Є безліч ресурсів, які допомагають урізноманітнювати уроки. Це й платформи громадських організацій, зокрема «Освіторія», і навчальні сервіси, як-от LearningApps, Wordwall, Mozabook тощо. Кожен із них дає змогу зробити урок особливим, підсвітити головний акцент теми. Для мене важливо постійно змінювати види активностей, щоб діти йшли на урок із цікавістю та відчуттям сюрпризу — що ж сьогодні нового? Адже саме це пробуджує допитливість і розвиває навички.
Який був ваш улюблений предмет у школі? Чи хотіли б ви мати mozaBook у дитинстві?Юрій Пахомов: Не дивно, що — хімія. Хоча я завжди любив усі природничі науки, вирішальним стала постать учителя. Саме моя вчителька з хімії надихнула мене: вона вміла перетворювати уроки на захопливі експерименти, навіть якщо це була просто крейда й дошка. Хотілося б, щоб тоді, як я був учнем, ми теж мали змогу бачити такі процеси в сучасних ілюстраціях і моделях. Тепер цю можливість дають цифрові інструменти, зокрема Mozabook, який справді робить навчання більш наочним і цікавим.
Юрій ПахомовУчитель хімії, фіналіст Global Teacher Prize Ukraine 2025
Наталія ВласоваУчителька історії, директорка ліцею, співавторка підручників та МНП, аспірантка, фіналістка Global Teacher Prize Ukraine 2025
Ця премія за роки моєї участі стала певною мірою частиною мого життя. Я рефлексувала, коли заповнювала форму на участь та усвідомлювала свої сильні й слабкі сторони. Це можливість вчитися і зростати. Окрім того, це можливість подивитися на свою роботу очима інших, познайомитися з неймовірними людьми, стати частиною освітянської спільноти нового рівня. Саме Global Teacher Prize Ukraine показала, наскільки глибокий слід може залишати вчитель у житті людини. Адже Премія — це долі, це історії, це унікальні люди, які живуть педагогікою. Участь в Премії для мене — про цінності та місію вчителя. І велика честь, що моя історія виявилася гідною "світитися" серед десятки кращих, я цим неймовірно тішуся. А ще більш цінним для мене стало, що мене номінували. Це означає, що моя робота помітна батькам, учням і колегам. Що вони довірили мені цю місію — говорити на всю країну про важливість вчителя. Global Teacher Prize Ukraine залишила у мені вдячність, впевненість і віру в те, що моя мрія про щасливого та успішного вчителя — це реальність нашого сьогодення.
Global Teacher Prize Ukraine — це не про нагороди, це справжня подорож, яка змінила моє бачення і відчуття професії. Усе почалося з анкети, відбору, завдань та асесмент-центру, де я відчув та зрозумів, що я не один. По всій Україні є сотні педагогів, які горять так само, діють попри виклики й не чекають ідеальних умов.
Найемоційнішим моментом Премії, під час асесмент-центру, став перегляд документальної стрічки «Стрічка часу» (реж. Катерина Горностай). Я не стримував сліз, бачачи, як вчителі та учні на прифронтових і деокупованих територіях продовжують навчатися в надскладних умовах. Це водночас розривало серце й наповнювало гордістю за незламність української освіти.
Констянтин КравчукУчитель інформатики та образотворчого мистецтва, фіналіст Global Teacher Prize Ukraine 2025
Які ваші улюблені сайти для самоосвіти та методичної роботи?Наталія Власова: Самоосвіта для мене — це постійне навчання протягом життя. І це не тільки про декілька вищих освіт та заняття наукою. Це і різноманітні сайти, цікаві семінари та вебінари, участь в освітніх проєктах. Є загальновідомі платформи, які дозволяють безкоштовно проходити навчання у різних напрямках — EdEra, Prometheus, Coursera, FutureLear та інші. Але найчастіше я користуюся ресурсом UNESCO Teachers’ Portal та Prometheus. Також проходжу курси на Coursera, беру участь в подіях і заходах від ГО Освіторія та EdCamp. Для мене це найбільш доступні та якісні сайти для неформальної освіти.У роботі з дітьми я не маю улюбленої методики. Вважаю, що кожен урок — унікальний та не може повторюватись. Так само як кожен клас — це нові можливості для творчості та навчання. Проте з усіма дітьми добре працюють проєктні роботи, використання різноманітних цифрових інструментів, дебати, ігрові методики. Якщо на уроці не нудно і цікаво, діти будуть вчитися із задоволенням, тому часто використовую поєднання історії зі STEM, комікси та меми, штучний інтелект.
Констянтин Кравчук: Для самоосвіти я використовую Cases.media, Telegraf.design, EdEra та курси «Освіторії». Вони допомагають тримати руку на пульсі сучасних освітніх трендів. У роботі з учнями застосовую Krea AI, Recraft, Leonardo AI, які дозволяють дітям миттєво втілювати ідеї в життя, та Kahoot і Google Arts & Culture для інтерактивного навчання. Технології для мене — це не просто інструменти, а магніт, який притягує учнів до знань через «вау-ефект».